Inlägg från: Moi mokulat |Visa alla inlägg
  • Moi mokulat

14:e augusti 2010

Vi med!

• Moi mokulat

Vi vet inte lokal. Hur viktigt är det att de är mysigt?
    Vi fundera på folkets hus som ligger ett sten kast från oss.
    Men de är stort och ganska tråkigt.
    Vet inte hur vi ska göra . Allt annat verkar dyrt.
    Lägger hellre pengar på en dj isf.

• Moi mokulat

Vad tycker ni om vår meny?

Pepparots creme fylld rökt laxrullar serveras på krisprig salladsbädd.

Helstekt salt inbakad ryggbiff med soya glacerade schalotten lökar, rödvinssås och krämig potatisgratäng. (biffen är som rostbiff och serveras kall).

Bröllopstårta.

Egentligen är ingen av oss förtjusta i lax eller ryggbiff.
    Tror ni man kan byta till fläskfile ist?

• Moi mokulat

Vi har heller ingen uppvärmnings sett tror jag. Men de kommer i bil med maten.
    Eller jag vet faktiskt inte hur det funkar.

• Moi mokulat

* Bokat kyrka
    * Bokat lokal
    * Bestämmt gästlista
    * Provat kläningar, men inte bestämt mig.
    * Bokat fotograf
    * Färgtema bestämmt Vitt och Silver. (tror jag, är inte helt säker)Kankse svart, men det är ju ett sommarbröllop.

• Moi mokulat

Någon mer än jag som inte vet vad de ska ha för kläning?
    Jag vill ha en kläning med vek eller vad man ska säga. Men vi vet inte om jag vill ha släp eller inte.

• Moi mokulat

Jag har bestämt mig. det blir mermaid typ och med ett litet släp. Vekad ska den vara. Inga pärlor ingen brodyr alls.

Nu gäller det att hitta den bara

• Moi mokulat

Leilani tar gärna tips om lekar. Vår toastmaster och toastmadam behöver nog tips.
    Vi är dem som gillar spex och bus, men våra toastar är lugnare typer. Vi tog dem för dessa två kan vi verkligen lita på.

uskrev 2010-02-08 12:36:17 följande:

Vi har fått inbjudningarna så nu ska vi skriva infoblad som vi ska skicka med inbjudningarna. Sen har jag beställt min klänning, eller jag ska få den uppsydd så tyget är beställt sen ska den bara sys så den borde vara klar om någon månad. Sen har vi precis börjat påta med lekarna som våra toastmaster ska roa gästerna med när vi blir fotograferade.Sen ska vi träffa våran fotograf imorgon och prata lite smådetaljer och så. Det känns verkligen som vi har kommit igång med allt nu.
  • Moi mokulat

De där med gifta sig på en äng var mysigt.
    Vi är inne på det med, men vet inte vart än. Allt är ju snöbelagt och man vill ju skicka ut inbjudan.
    Sitta frågan har varit jobbig me. så det med bockar skulle ju vara bra. men vi är 75 gäster. kanske blir väl dyrt att fixar bockar och sånt.

• Moi mokulat

Min gubbe jobbar också alla hjärtan.
    Fundera på att åka på bröllopsmässa på lördagen.
    Kanske kan min mamma följa med.
    Jag behöver inspiration.
    Vet inte alls vad jag ska ha för klänning eller ring och börjar få panik.

Måste skriva av mig lite.
    Bahhhhh engargera era m2b sig i bröllopet?
    Min fixar lite med matkontakter och bokat kyrka.
    men han vet inte vad han ska ha på sig.
    Får inte ur honom heller hur han vill se ut.
    Han köpte en svart kostym i somras som han tänker ha, men slips eller väst kanske. Vad tycker ni?

Sen en grej till. Vi var och fikade i stan idag med m2b syster och hon är inerligt glad för vår skull. (min syster är ego och vill stå i centrum och blev inte glad när jag berättade att vi skulle gifta oss. Hon sa ja det har du väl tjattat dig till)
    Iaf jag vill nog ha henne som tärna. Känner mig trygg med henne inerligt. Men vi känner inte varandra sådär mkt eller umgås massor. Måste man var bästa kompis med sin tärna?
    Vi kommer jätte bra överens och har roligt när vi träffas. Vi vill gärna att de ska hon och hennes sambo ska bli våra toastar också. Blir det för mkt för dem?
    Min syster och alla andra kommer bli jätte sura för att jag ta min m2b syster men jag litar på henne och min syster är så omogen. Vill inte vara ledsen på mitt bröllop.

Svar på tråden 14:e augusti 2010