Inlägg från: trollsländebrud |Visa alla inlägg
  • trollsländebrud

14:e augusti 2010

Jag ska också gifta mig den 14/8 i år!
    Har bokat festlokal(där vi även kommer gifta oss, om vädret tillåter håller vi vigseln utomhus vid vattnet), vigselförättare och boende.
    Jag har hittat en klänning på nätet som jag tror att det blir, har kollat runt ganska mycket (på nätet) och inte hittat någon annan som jag gillar lika mycket.
    Vi kommer göra mycket själva, inbjudningarna håller jag på med och planerar att skicka ut i februari, maten tänkte vi köra buffé som vi gör själva (kanske lejar vi ut en del grejer men till största delen vill jag göra det mesta själv), funderar på att göra buketten själv också (har gjort två stycken till kompisar innan vilka blev lyckade) samt dekorationer vill jag fixa till själv.

• trollsländebrud

Jag ser att det var ett tag sen någon skrev här sist (inkl migsjälv) så jag tänkte att en uppdatering var på sin plats. Jag är sjukskriven tre veckor framåt (opererat handen) så jag har planerat att försöka göra så mycket klart som möjligt angående bröllopsplaneringen. Överst på listan står naturligtvis inbjudningarna, har kommit en bit på väg men har en del kvar (gör dom själv). Sen ska jag snart beställa min klänning men ska imorgon kolla på brudtärneklänningar med mina systrar som ska vara brudtärnor, kanske beställer vi dom från samma ställe och då känns det lättare att göra det samtidigt. Jag vill att dom ska få vara med och bestämma hur dom ska se ut då jag vill att dom ska känna sig bekväma.
    Sen tänkte jag försöka fixa till dekorationer och små detaljer som kan ta tid att göra och nu har jag ju tid. Exempelvis tänkte jag testa att dekorera sockerbitarna till kaffet med små hjärtan i kristyr som jag tänkte spritsa på, får se om det funkar. Såg jättesöta hjärtformade sockerbitar, men kände att dom var lite dyra, detta kostar ju inte mer än själva sockerbitarna och lite florsocker typ. Har en tendens att snöa in på små detaljer, redan nu. Men hellre att jag spånar på det nu än att det blir för mycket att göra de sista veckorna. Vissa saker måste man ju vänta med men vissa saker gör jag gärna i god tid, medans tis finns.
    Nåja, hur går det för er andra?

• trollsländebrud

Jippi! I lördags inhandlades min ring (m2b ska inte ha ngn ny ring utan har sin förlovningsring) och till ett pris som var 30% rabatterat! :D
    Just nu väntar jag på att mina kort och kuvert ska komma från panduro som jag har beställt så att jag kan bli klar med korten och skicka iväg dom. Jag har redan preppat det som ska vara på, ett brudpar som jag handstämplat, färglagt och klippt ut, samt texten "vi gifter oss" (också handstämplat).
    Ska snart beställa hem klänningen från kina som jag har sett ut att jag vill ha.

• trollsländebrud

Idag har jag fixat det mesta som vi ska ha till våra toalettkorgar samt toapapper med hjärtan på. Vi har även köpt röda fleecefiltar med vita hjärtan på (vårt färgtema är rött/vitt/guld/svart), det fanns bara fyra så vi letar vidare efter fler. Finns säkert på ett annat Jysk (där vi köpte dom).
    Jag har också beställt hem röda sockerhjärtan (och ätbart lim) som jag ska testa att limma på sockerbitar, jag stämplade ju röda hjärtan på sockerbitar (till kaffet) men det blev sådär. Det här tror jag blir finare. Hittade medan jag tittade runt lite även guldhjärtan i äkta guld att sprinkla på exempelvis den hemgjorda wienernougaten jag tänkt göra som "favours". Ganska dyr dock.

Mina kort kom igår så imorgon kommer jag pyssla med dom HELA dagen. Jippi! (Säger jag nu såhär innan... Imorgon är det säkert en annan femma efter att ha gjort samma sak på ca 40-45 kort).

• trollsländebrud

Jag hade tänkt ägna dagen enbart åt att göra inbjudningar men suget att få allting till toalettkorgarna inhandlat och klart blev för stort så jag var iväg på förmiddagen och köpte korgar och resten av grejerna vi har tänkt att ha i. På väg från apoteket så gick jag förbi några skobutiker och tänkte att hej, jag kan ju igå in och kolla, men jag tror knappast att jag hittar något intressant nu. Gissa vad? Jag hittade ett par superfina med insida av läder och utsida av vitt sidenliknande material (dock inte kritvitt) med öppen tå, en klack på ca 5-6 cm (men det är lite "platå" vid tårna så dom känns inte så höga) och en liten sidenros med blad ovanför tåöppningen. Dom är jättesöta! För 200 pix! Ett riktigt kap! Nu har jag även råd att köpa ett par extra skor som kanske är lite skönare som man kan byta om till senare när det är dags för dans. Jippi vad glad jag blev! Visade sig vara ett lyckat drag att åka uväg idag alltså... :D

• trollsländebrud

Per och Rebecka skrev 2010-02-18 17:05:47 följande:
    Grattis till alla inköp. Får man fråga var du hittade skorna, är kanske någonting man själv kunde fynda? /Rebecka

Jag hittade dom på bianco. Titta i mitt galleri. Jag lägger upp en bild där alldeles strax.
    Dom hade bara två par kvar där jag var (Haninge centrum) så det är ju inte säkert att det i finns kvar på alla bianco.

• trollsländebrud

trollsländebrud skrev 2010-02-18 18:01:27 följande:
      Jag hittade dom på bianco. Titta i mitt galleri. Jag lägger upp en bild där alldeles strax. Dom hade bara två par kvar där jag var (Haninge centrum) så det är ju inte säkert att det i finns kvar på alla bianco.

Jag fick ett meddelande att det inte gick att se bilderna i mitt galleri. Har ändrat en inställning nu så det borde gå. Har någon lust att testa och se om det går? Annars måste jag kanske ändra någon annan inställning.

• trollsländebrud

Per och Rebecka skrev 2010-02-20 17:59:56 följande:
    Det finns en bild i mitt galleri om ni vill kika!Moi mokulat skrev 2010-02-19 20:39:53 följande:

Jättefin klänning! Den såg sååå vacker ut på dig! Vad kul att du har köpt en klänning! Jag måste ta tag i att ta mina mått då jag har planer på att skicka efter en klänning som dom syr upp efter mina mått från Kina.

Linaz: välkommen hit! Hur långt har du kommit i din/er plannering?

Igår blev jag klar med söta små pappershjärtan som jag har tänkt att hänga upp eventuellt bakom oss vid middagen. Jag har målat dom med glittrig röd färg, sedan sprayat röd glittermist på dom för att avslutligen målat dit guldiga, glittriga krusiduller på dom. Jag ska ta ett kort och lägga upp i mitt galleri. Jag ska även fota min ring och lägga upp där så ni får se. Jag har redan lagt upp bilder på klänningen jag ska låta sy upp. Vad tycker ni om den?

• trollsländebrud

Linaz skrev 2010-02-22 08:20:11 följande:
    trollsländebrud :Jätte fin klänning jag har oxå tittat på den =) Min som jag hittat är lite lik din, kika gärna in på min sida och kollaKram Lina

Mmm, jättefin klänning och faktiskt lite lik den jag kollat på.  Jag vill också gå ner i vikt innan bröllopet men vill inte vänta föööör länge med att beställa klänningen - tänk om jag inte alls passar i den modellen eller att någon annat inte stämmer med den - då vill jag ha tid att hinna hitta en annan samt så har jag räknat med att eventuellt behöva sy in/om den lite innan bröllopet ändå så då gör det inget om jag beställer den snart. En kompis ska komma hit idag, kanske jag ska be henne ta mina mått så jag kan beställa min klänning imorgon? :)

• trollsländebrud

Vi ska gifta oss klockan 14 och vi har vigseln i trädgården till lokalen där vi ska ha festen. Vi tänkte har lite mingel efter vigseln i trädgården innan vi går in i lokalen för middag och fest. 

Jag har faktiskt redan gjort klart våra toalettkorgar. :) Vi har allt möjligt i. Känns skönt att även ha fått en sådan liten detalj klar.

Vi skickade ut inbjudningarna i torsdags så att folk hade dom i fredags. Mitt mål var att få ut dom i februari så det lyckades jag med precis.:)

Jag hade ju bestämt mig för en klänning jag skulle beställa på nätet men så pratade jag med en kompis som sa att jag borde verkligen ta tillfället i akt (tanken är ju iallafall att det bara blir en gång i livet man gör detta) att gå runt och prova brudklänningar. Då kände jag att det vill jag faktiskt så nu är datum för klänningprovningsrunda bestämt till den 20 mars. Mina systrar/tärnor och mamma ska följa med. Ser jag fram emot. Kanske hittar jag en hyffsat billig klänning som passar mig?

Svar på tråden 14:e augusti 2010