Inlägg från: Miatanten |Visa alla inlägg
  • Miatanten

Kort tyllkjol, cerisa skor och vit rund rosbukett med cerise sisal?

Vad tros om den mixen?

Ville egentligen ha en cerise rosbukett för att matcha skorna, men dessvärre fanns ingen ros med den färgen utan risken blev istället att det skulle skära sig.
    Så nu är förslaget en rund kompakt (klubba kallas den väl) bukett med massa vita rosor och cerise sisal i denna för att ta upp färgen i skorna.

Vad tror ni, kan det bli bra ändå?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-03 17:23
    Ett annat förslag från floristen var att ha de vita rosorna i en klubba och att sticka i tre cerisa germini i samma färg som skorna. Lät också bra, men risken är att jag ångrar mig... Var ju så inställd på mina rosor... :(

• Svar på tråden Kort tyllkjol, cerisa skor och vit rund rosbukett med cerise sisal?
  • Miatanten

Den är jättefin!
    Problemet är att skorna är verkligen chockrosa.
    www.bianco.com/collections/product_description.html&sid=af474ba9d90984ce002cf6fcc172afd9
    Ännu mer rosa i verkligheten...
    Och risken är att det rosa i buketten ser blekt ut om det inte är tillräckligt cerise..
    Hmmm..

• Miatanten

zaana ros?? Googlar men hittar inte.. :( Kan det vara nån bokstav fel?

Tack för bra tips!! Ska höra med floristen om idéer med sidenband eller andra cerisa detaljer! :)

• Miatanten

molnis: Klänningen hittar du här under Colledtion/Evening och nummer 1721. Fast den är helvit och sömmerskan har lagt i mer tyll för att få ut kjolen ännu mer. Och så har hon kortat av den så den är något kortare. www.asperabride.com/
    Vad ska du ha för klänning? :)

Jossebosse: Den rosen såg ju jättefin ut!! Ska höra med floristen!! :D

• Miatanten

molnis: Jättefin verkar den bli!!! Hade också funderat på att sy upp men bröllopet blev bestämt så snabbt så det fanns inte så mycket tid att spela med.. I januari smäller det! :)
    Klänningen är hos skräddare just nu men ska lägga upp bild när den är klar!

Svar på tråden Kort tyllkjol, cerisa skor och vit rund rosbukett med cerise sisal?