Inlägg från: shamrock |Visa alla inlägg
  • shamrock

MAJ 2010 del 4

snuttfia: Jag håller tummarna att det snart blir bättre med din tärna.

Efternamn är ett kapitel för sig själv. Jag har ett -son namn och har alltid sagt att jag byter det om jag gifter mig med någon utan -son namn. Nu är det så att min m2b inte har ett -son namn men ett - sen namn och det är inte alls bättre än ett -son enl mig. Min m2b tycker att jag sagt att jag ska byta men jag insisterar att -son och -sen är detsamma. Jag vill helst ta ett helt nytt men min m2b vill då behålla sitt. Dilemma!!

• shamrock

Välkomna hit, Hannaibröllopstnkar och Chrizzy!

Martinaa: Klänningen du köpt till din dotter är jättefin. Jag har också tittat på den men tyvärr passar den inte till vårt färgtema.

Jag försöker att hitta en i rosa klänning till min dotter som kommer att vara drygt ett år och till min tärnas dotter på dryt tre år. Det svåra är att de storleksmässigt tillhör olika klädstorleksavdelningar och därför är det svårt att hitta likadana klänningar.

• shamrock

Såg att vi har valt samma färger till våra bröllop och blev lite nyfiken på din tärnas klänning. Vilket märke är den? Jag har tänkt mig en helt brun tärnklänning men söker fortfarande inspiration till denna.

veromartin skrev 2009-12-10 12:03:38 följande:
    Jaa då väntar jag lite med klänningarna..Det kommer garanterat in jätte fina framåt våren..H&M och Lindex brukar ju ha fina somriga, speciellt Lindex.Jag har själv en barnbutik men inga klänningar som passar till bröllop,lite synd..men men..Min klänning är sen länge beställd och jag är ganska nöjd med priset. 4700:- ..det var i en bröllops butik i Skövde..så det går att fynda,fast det inte var REA..fick själv bestämma färger på band och liknande..min är vit med rosa detaljer,Tärnans klänning är oxå beställd den kostade 2500:- den är brun med ett tjockt rosa band runt midjan.Inte heller så farligt pris tycker jag..
  • shamrock

Svart kan vara hur snyggt som helst om det passar in i temat.

Fröken Strössel: Jag tycker ni gjort ett bra val till din man. Passar perfekt med det andra.

Fröken Strössel skrev 2009-12-14 07:54:57 följande:

Klart att det funkar med svart. Kommer blir jättesnyggt!Min man kommer vara helt svart, svarta byxor, svart skjorta, svart väst och svarta skor.
  • shamrock

Nu har jag tagit mig igenom de senaste dagarnas inlägg. En hel del att läsa men trevligt och intressant som alltid.

Jag har köpt det sista till våra inbjudningskort och gjort två testkort. Sambon är införstådd med att det ska göras bröllopsinbjudningar över julen. Han har visat gott intresse och frågat vad han kan göra, han vill ju inte göra sånt där småpyssel. :) Han ska få skära papper, klippa band och skriva adresser. Blir nog bra.

I fredags bestämde jag mig för vilken klänning jag ska ha, en forever yours, har haft lite svårt att smälta att valet är gjort. Känner mig nöjd!

• shamrock

Har tyvärr ingen bild på den. Klänningen är beställd så jag har inte fått den ännu och jag hittar ingen bild på den på deras hemsida.

• shamrock

Jul och nyår har varit lugn och skön med familj och vänner. Datorn och då även BT har varit avstängd.

Imorgon kommer svärmor för att se efter dotter medan m2b och jag fixar våra bröllopsinbjudningar.

God fortsättning alla brudar.

• shamrock

Välkommen Indii!

Jag tittar in här lite då och då för att bli peppad och hitta inspiration.

Min m2b och jag har nu gjort våra inbjudningar så gott som klara och de blev riktigt bra. Min m2b var mycket nöjd trots att han tvekat lite innan. Min tärna har idag sett korten och var imponerad. "Nu kommer det att bli svårt för mig när det är min tur" var hennes kommentar.

Vi har ikväll bestämt oss för att inte boka någon svit på bröllopsnatten. Vi åker på en längre weekend senare istället och då får vi rå om varandra ordentligt istället. Några tips på trevliga romantiska platser att tillbringa en weekend i Skåne, Halland, Blekinge eller södra Småland?

• shamrock

Cat67: Välkommen hit! Vad gäller klänning så bör du inte vänta för länge. Jag provade klänning i början av dec med tanke att jag skulle ha julen på mig att tänka och för att sätta igång processen hur den skulle se ut. När jag väl var på plats så fick jag veta att det var leverenstid på 3-4 månader beroende på märke. Jag gifter mig den 15 maj och min klänning beräknas komma i senare delen av april. Vänta inte för länge!

patrikoannika: Tack för tipsen. Jag ska titta närmare på ställena på nätet. Har du själv varit på någon av dem?

• shamrock

Martinaa: Jag gillar verkligen dina kort. Den designen ska du verkligen vara nöjd med.

anna: Din idé är toppen.

Jag har läst era tankar om bröllopsdagen och planeringen av denna. Jag har inte tänkt så långt ännu men kanske ska göra det lite smått. Fyra månader går ju fort och det är mycket som ska pysslas med då den stora dagen närmar sig.

• shamrock
    Curre skrev 2010-01-11 12:38:38 följande:
    Hej!!Nu är snart våra inbjudnings kort klara ;)Men ida ska vi väga dem, efterson det är 20gram för ett frimärke så ska vi se om vi håller måttet.Väger ni era kort?
    Jag kollade faktiskt vikten på våra kort för några dagar sedan och upptäckte att de klarade 20 g gränsen, trodde faktiskt inte det. I samband med detta var jag också inne på postens hemsida för att välja frimärken och fastnade för några mode-frimärken. Dessa kostar 5,50 och det verkar som att de går att använda men att det tar några dagar extra att komma fram. Någon som vet om detta stämmer?

Välkommen Anni!
Svar på tråden MAJ 2010 del 4