Inlägg från: gutebrud10 |Visa alla inlägg
  • gutebrud10

MAJ 2010 del 4

Hej Martinaa!
    En till här som ska bli fru i maj, närmare bestämt den 14 maj.
    Är gärna med och frossar i planering med er andra majbrudar

• gutebrud10

Vilken fin lista du gjort martinaa, tror du kan lägga till kyrklig vigsel på mig fast vi har inte riktigt bestämt oss än. Vi ska vigas i en kyrkoruin i Visby och kan då välja om vi vill ha borgerlig eller kyrklig vigsel. Vi är inte religiösa och hade först tänkt oss att ha en borgerlig vigsel men har nu börjat tänka om, präster är ju så himla duktiga talare och det blir nog lite mer högtidligt om man blir vigd av en präst.

Läste om alla er som har planer på att åka iväg med tärnan el vänninan dagen före, det låter mysigt, ska se om jag kan lösa något sådant oxå. Vi bor i Halmstad men ska gifta oss på Gotland (jag kommer därifrån)så varken jag el m2b är ju hemma och så har vi 2 barn som någon (typ mormor) får ta hand om.
    Hoppas på att lösa det, hade varit trevligt.

Finns det någon som har problem med att svärföräldrarna ska lägga sig i planerandet?
    Jag kan väl inte påstå att jag har problem direkta men de har ju en del åsikter, dels ang gästlistan och sen om det ska va borgerlig el kyrklig vigsel, kan va kul o höra om det finns fler som har samma bekymmer.

Till sist en riktigt God Jul till alla!!

• gutebrud10

Kan inte annat än hålla med de andra, klänningen var jättefin, men jag kan förstå hur du känner. Man kan leta ihjäl sig efter den perfekta klänningen, även om man hittar den så kan man ju aldrig veta om det inte finns någon annan som skulle kunna va mer rätt.
    Själv så hade jag med mig min syster som är väldigt duktig på allt som har med kläder att göra (hon jobbar som konstruktör), hon fick mig att helt ändra mina planer. Jag hade först tänkt att jag skulle ha en väldigt enkel klänning och provade flera i den typen och alla va givetvis väldigt fina men när syrran plockade fram en klänning som hon tyckte jag skulle prova bara för att hon ville se den på så ändrade jag mig ganska fort.
    Men jag köpte inte den klänningen då eftersom vi inte ens hade bestämt riktigt om det skulle bli nått bröllop el inte. Men om det skulle bli så hade jag iaf den perfekta klänningen.
    Sen ett år senare när vi hade bestämt oss så gick jag tillbaka till affären och givetvis fanns ju inte klänningen att få tag på längre. Bara att börja leta igen, när vi gick in i den 3:e bröllopsbutiken så tog syrran återigen fram en klänning som hon ville se på och den satt perfekt och va bara så himla mycket jag. Men den gick ju såklart inte att beställa så ville jag ha den så va det bara att slå till på direkten, så det va vad jag gjorde men det kändes lite konstigt att inte få någon betänketid & som sagt man vet ju inte om det kanske finns någon därute i klänningsdjungeln som skulle kunna va ännu lite finare.

• gutebrud10

Annica:
    Alla håruppsättningarna var supersnygga, jag har oxå tänkt mig nått sånt.

Vi ska vigas vid 15.30 och sen fest efter det, fotograferingen kommer nog att ske innan vigseln (tror jag) vi har bokat en heldagsfotografering så fotografen kommer ju att va med hela tiden.
    Vet däremot inte riktigt hur vi ska lösa frisören då han kommer att följa med till gotland från halmstad, får väl sitta i mamsens kök och bli snygg kanske :)

• gutebrud10

Vi ska oxå ha festen på en restaurang med egen bar så möjligheten att ta med alkohol finns ju inte för oss heller.
    Vi har däremot pratat om att dela ut drickabiljetter till varje gäst så vi bjuder på lite mer efter maten men är det någon som vill tokdricka får de betala det själva. Men vi får se vad slutnotan kommer att hamna på när menyn blir färdig så får vi se sen, man är ju inte gjord av pengar.

Vi tänkte först ha festen i en hyrd lokal och fixa allt själva för att hålla nere priset men när vi räknade på det så skulle vi spara ca 5000 kr (utan dricka i baren dock) och få slita som dårar för att få allt att funka, kändes som att det kan va värt att lägga till de pengarna och lämna över det mesta på kunnigt folk.

• gutebrud10

Ett riktigt Gott Nytt År till er alla!
    Kan ni tänka er att det är i år vi kommer bli fruar
    Hoppas ni har haft en riktigt trevlig nyårsafton, själv satt jag i en badtunna och tittade på raketer, nice.

På tal om chips, hade bestämt mig för att nu får det va slut, magen ska bort till maj men sambon öppnade precis en ny påse, det är en sån dag idag

• gutebrud10

Hej!!
    Det var ett tag sen sist, har haft familjen på besök och fått hjälp med inbjudningskorten.
    Hade tänkt få iväg dem till den 15:e men tyvärr tog pappret slut i butiken o de får hem fler först om 3 veckor
    Har letat på nätet som en galning men det verkar nästan helt omöjligt att få fram någon information, någon som vet var man kan få tag på carsons mulberrypapper som går att lägga i skrivaren?

Förutom det lilla bakslaget verkar det som att det mesta flyter på som det ska.

• gutebrud10

Nu har vi bestämt oss, det kommer inte bli borgerlig vigsel, har hittat samma präst som döpte vår älsta son men har tyvärr inte fått tag i honom, håller alla tummar som finns på att han kan viga oss.

Fick tag i rätt papper till inbjudningskorten igår, syrran, som bor i sthlm, hittade men det var skamdyrt, 17 kr st om man köpte 50 st annars 20 kr st, tycker det är dyrt för lite papper.

Ingen annan i tråden som ska gifta sig på Gotland?

• gutebrud10

moule: jättefina inbjudningskort, håller på med mina oxå, det är lite pilligt.

Har ni sett filmen ps. I love you? Där spelas en låt som heter love you til the end, tycker den är jättefin men tyvärr verkar inte sambon riktigt hålla med men när jag väl fick honom att se filmen så höll han iaf med om att det va en kärlekslåt.

Inte så kul med mardrömmar, jag drömmde att vi inte hade repeterat innan vigseln och att allt blev kaos så nu är jag helt på det bestämdaste på att vi ska repetera innan.

• gutebrud10

Hej på er!

Ni måste skriva så fingrarna blöder

Idag har jag fått inbjudningskorten färdiga och jag har suttit med en sax i handen så att jag fått kramp men fina blev dom och på lådan ska dom imorgon, ska lägga upp bilder snart.
    Har förresten lagt upp bilder på min klänning, behöver som tur är inte fundera på strykning då den ska vara skrynklig

Vi har funderat fram och tillbaka på om vi skulle ha en präst som viger el vigselförrättare och bestämde oss till slut för präst. Tror ni vi fick tag i någon präst då?
    Nehej, prästerna i Visby viger bara i Domkyrkan och inte i någon ruin, det slöt med att jag bokade en vigselförättare istället, går ju förvisso lika bra det men det är så typiskt när man äntligen kommit fram till ett gemensamt beslut.

Hur får man tag i publisher somalla pratar om?
    Är inte så duktig på datorer

• gutebrud10

Snuttfia, tack, det kändes bara så perfekt när jag provade den och eftersom den inte gick att beställa så var det bara att bestämma sig på studs. Men egentligen var det inte alls en sån jag hade tänkt mig men man kan ju ändra sig

Måste erkänna att jag körde en snålvariant på kuverten, hade först tänkt göra egna av A4papper men korten var alldeles för stora så det gick inte, tog vanliga vita stora (fula) kuvert men skrev adressen med guldpenna och klistrade dit lite hjärtan och rosor, hoppas de slänger kuverten direkt.

Strunta i granen, julen vara än till påska heter det ju, bröllopet är viktigare

• gutebrud10

Cia:
    Skönt att det löste sig till slut, då är det bara o tuta o köra nu då.

Vi har skickat våra inbjudningar nu och har redan fått positiv respons. Skönt att inte behöva hålla det hemligt längre, man vill ju dela det med hela världen
    Bilder kommer strax.

Pingst2010:
    Jättefina kort, du kan verkligen känna dig nöjd.

• gutebrud10

Hallå på er!

Har varit på Gotland i några dagar och inte varit inne på BT, mycket att läsa ikapp kan jag säga
    Kul att det går framåt för er alla och välkommna alla nya, kul att vi är så många.

Vi har träffat fotografen, tittat på ruinen och lokalen och provsmakat menyn. Allt var bara så perfekt, maten var supergod.
    Nu börjar vi längta men det får inte gå för fort då det är rätt mycket kvar att fixa.

Det var väldigt trevligt att komma "hem" o hälsa på familjen men tyvärr så bjöd de på kräksjuka så idag är hela familjen hemma o mår pyton, mindre kul då det är sambons födelsedag o allt men vi kan ju alltid planera tillsammans då

• gutebrud10

Så duktiga ni är med träning, har försökt komma igång oxå men först kräksjuka o nu dunderförkylning får hoppas det släpper snart.

Ska ni alla göra era festhäften själva? Jag fick tips om att låta toastmastern göra det så det blir en överraskning för oss oxå. Givetvis kommer vi att säga hur utformningen ska vara och bordsplacering o dyl men det kan ju va kul om de kan hitta några gamla bilder på oss el nått annat skoj kanske.

• gutebrud10

snuttfia: tittade på din klänning, verkligen jättefin.
    Då är det inte bara jag som överlåter festhäftena till toastmaster/madame, håller med om att det känns skönt att slippa en grej iaf. Tråkigt med nackspärr, om du råkar bo i Halmstadtrakten så kan jag hjälpa dig bli bra då jag jobbar som massör

Försökte lägga in bilder i galleriet på mina inbudningskort men det gick inte alls, fattar inte varför för det kom inte upp nått felmeddelande som det brukar göra, kanske att de var för stora men jag vet inte hur man ändrar storleken på bilderna.

• gutebrud10

Grattis till jobbet rapsbrud, härligt när sånt löser sig

• gutebrud10

klurigt det där, tror inte att vi behöver bekymra oss då svärföräldrarna antagligen kommer att boka (och även betala, hoppas jag) hotell, när svågern gifta sig blev de ivägskickade till ett hotell som föräldrarna bokat.
    Dock tänkte vi försöka lägga ut lite hintar om viket hotell vi vill va på så får vi se sen.
    Jag har nog mer bekymmer om natten innan, precis som någon annan skrev så har jag oxå väldigt svårt att sova om jag ska upp tidigt och det inte är i min egen säng med sambon brevid.

Blev överlycklig då jag ställde mig på vågen, har gått ner 2kg utan att egentligen gjort så mkt, går en promenad innan frukost och har dragit ner rejält på onyttigheter.

• gutebrud10

Jag byter efternamn men det känns inte helt ok, vi har ovanliga namn båda 2. Men eftersom sambons frieri lät såhär: "jag tycker att vi ska ha samma efternamn hela familjen innan barnen börjar skolan" så va det bara för mig att byta då jag va dum nog att gå med på att byta namnen på barnen när de föddes.
    Men det kommer nog ta ett tag att vänja sig, tycker det låter jättekonstigt

• gutebrud10

Hallå där!
    Nu va det ett tag sen jag skrev men har hängt med i tråden ändå.
    Måste bara få berätta något tråkigt som gjort att jag för några dar la ner allt vad bröllop heter.
    Jag vet att min pappa alltid har varit negativ till bröllop så när vi tog beslut om att gifta oss så hade jag väldig ångest över att berätta för honom. Beslöt att istället för att säga nått innan så la jag inbjudan tillsammans med julklapparna. Var jättenervös över hans reaktion men den blev mycket mer positiv än jag väntat så det kändes skönt.
    Men några veckor senare så ringde han och frågade vems påhitt det va att vi ska gifta oss och att hade han blivit tillfrågad så hade han aldrig gått med på det (som att han skulle ha nått att säga till om). Han sa att han tycker inte alls att vi ska gifta oss för alla som gifter sig skiljer sig efter några år och det kostar ju sååå mycket pengar att skiljas.
    Eftersom det är så mycket emot hans principer så vet han inte om han vill komma fast han sa att han förstod om jag blir ledsen. Klart jag blir ledsen, han är ju ändå min pappa.
    Givetvis har han rätt att ha sin åsikt ang äktenskap men måste han slänga ur sig det över mig nu när vi valt att gifta oss?
    Till saken hör ju att han har inga fler barn så man kan ju tycka att även om han har sina principer så kan han väl iaf försöka glädjas tilsammans med mig.
    Det är ju inte så att vi gör något förhastat, vi har ju hållt ihop i 10 år, har 2 barn, hus och hund ihop så äkenskap el inte så kommer vi få dras med varran för alltid även om vi skulle dela på oss.
    Skönt att få skriva av sig allt, har gått o burit på det ett tag nu, förstår hur du Martina kände det när dina kompisar hellre ville gå på konsert.

• gutebrud10

Ja, vi ska fortfarande gifta oss med el utan pappa. Både jag och sambon känner nu att vi inte vill att han kommer och sprider dyster stämning då detta ska va en av de lyckligaste dagarna i våra liv, även om jag innerst inne självklart vill ha med min pappa på min bröllopsdag.
    Tack för omtanken, känns skönt att kunna dela sånna grejer med folk som förstår.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4