Inlägg från: johi77 |Visa alla inlägg
  • johi77

MAJ 2010 del 4

Äntligen!

Visst passade det bra att inbjudningarna dök upp idag 15 dec, exakt 5 mån innan vigseln 15 maj. Det har varit en underbar dag, med massa sms, mail och samtal med glada vänner! Ni som ännu inte skickat era kort - en härlig dag väntar er!

Ska försöka ladda upp lite kort på våra inbjudningar, har fått så mkt beröm *skryter*

Kram på er!

• johi77

Nu finns det bilder på våra kort i mitt galleri

• johi77

May2010 - jättesöt klänning. Jag tror nog att du kan och bör ha underkjol under den. När jag var och provade klänningar så ska man ju ha det under dom flesta. Den klänningen jag köpte behövde jag inte det på eftersom den är rätt tung med taft och tyll.

Jag kan inte ta åt mig äran för korten mer än att jag varit med och påverkat designen. Min svägerska är grym kortdesigner så jag har go hjälp av henne. Hon fixar allt och jag är glad och nöjd!

• johi77

EmMagnus - texten har vi skrivit ut på ett tunt papper så att man har som en inlaga. Sedan är det det rosa snöret som håller fast inlagan. Blir väldigt fint när man öppnar upp kortet eftersom texten lyser genom svagt och man kan liksom ana vad som komma skall

• johi77

Lite till: alltså inlagan är dubbelvikt, bara något mindre än själva kortet.

• johi77

Hur gör ni med blommor?

Jag var inne förra veckan för att kolla vilka blommor det går att få tag på i maj. Trodde att jag skulle kunna ha ranunkel men det var tydligen för sent för det. Sedan är jag inne på pioner men det kan vara på gränsen för tidigt. Sen kan man väl få tag på det mesta men frågan är vad det kostar samt blommans kvalité.

Nu lutar det alltså åt rosor med lite hjärtan-på-tråd och pärlor. Eller är det bara för tråkigt????

• johi77

Jag känner också att jag inte vill sova "hemma" natten innan bröllopet. Mest för att det känns som att det kommer vara kaos hemma. Inte lätt att varva ner och ladda med 2 barn & släkt i huset. Har ju valt att inte ha någon tärna men kommer nog att kolla med min barndomsvän som också är min bröllopskoordinator. (Låter knäppt men hon pluggar faktiskt till det och jag betalar inte ett öre )Bara utnyttjar hennes kunskaper! *haha*

Vet inte var vi ska bo bara.... Får kolla upp det lite, vill ju inte lägga massa pengar på det men samtidigt måste det ju vara mysigt.

• johi77

Önskar alla goa blivande brudar en underbar julhelg! Vi åker till "mitt" Småland imorgon för att bli bortskämda av mor och far. Ska vila från alla bröllopstankar och sedan i januari ta tag i frisyr- och blomtänk.

Kram kram

• johi77

Gott Nytt År alla blivande brudar! Självklart ska vi se till att 2010 blir ett sagolikt år. Jag lovar iaf att komma tillbaka till er med ny energi och full fart i planeringen. Vi lever fortfarande i jul och nyårsbubblan och har det lugnt och skönt.

• johi77

Äntligen 2010 - vårt år! Jag håller med diskussionen ovan, idag är en chipsdag

Ang den där mammamagen som även jag har *ähum*så kan jag meddela att det behövs inga gördeltrosor. Det räcker iaf med min klänning och att man drar åt som sjutton så får man vips en timglasfigur och platt mage. Så snörning i livet är guld! hahaha

• johi77

Jag hoppas att snörningen inte ska ställa till bekymmer vid läggdags eller kanske bara bra Jag kommer satsa på en fin uppsättning med underkläder som jag har på mig själva dagen. Har sett jättefina i ivory där jag köpte min klänning. Det får bli strumpebandshållare och hela kitet *hihi* Enligt brudaffären ska man köpa stayups utan den där klistriga kanten upptill för det är betydligt bekvämare och stramar inte åt. Istället har man ju banden som håller uppe dom.

Kanske har man nåt lite finare att ta på sig dagen efter men det kan man ju hitta fint på Lindex med nån kupong

Svar på tråden MAJ 2010 del 4