Inlägg från: Avalon75 |Visa alla inlägg
  • Avalon75

MAJ 2010 del 4

Jag har för tillfället helt tappat stinget med bröllopsplaneringen just nu... Orkar inte! *gäsp*
    Det som hänt är att jag och mamma haft en ordentlig provning med min klänning och den sitter helt fantastiskt fint, kommer inte behöva göra någon ändring så vida jag inte går mycket upp eller ner i vikt.

Annars...nada.
    Hur ska jag hitta inspirationen igen bland alla tomtar, lussekatter, julklappar, clementinskal och pepparkaksbak?

• Avalon75

Jag verkar ha kommit ur bröllopsstilleståndet!

Idag har jag klickat hem de smycken jag ska bära på min bröllopsdag, förutom gammelmormors ring som är i tryggt förvar hos mamma. Det blev svävande pärlor, både armband och halsband. Jag har ett halsband med vita svävande pärlor hemma men det är bara på 5 linor så jag tyckte det såg lite ut. Nu blev det 10 linor både på armband och halsband. Vita sötvattenspärlor så klart.

Igår gjorde jag 60 stycken omslag till vigselprogram och 20 omslag till festhäfte.

Roligt när man kommer igång igen.

• Avalon75

Åh glömde!

På lördag är det stora "Titta-efter-vigselring-dagen"!
    Många juvelerare ska besökas... Jag är helt exalterad!

• Avalon75

För vår del blir det också "vanlig dans", ingen riktigt vals. Känner mig helt nöjd med det då "balroom-dancing" inte riktigt är vår grej...

Har precis bokat tårtställning; 4 vånings svängd variant.
    En av de största de hade. Vi ska nämligen ha bakelser, och tjejen i affären sa att det ryms max 10 bakelser/våning. Faten är 28 cm i diameter. Vi löser det genom att ställa ytterligare ett fat framför.
    Kan ju vara bra info till er om det är fler som funderar på tårtställningar och hur många bakelser som ryms på ett tårtfat.

Hur ska ni göra med caketopper?
    Jag börjar luta åt att skippa det helt och hållet... Känner att jag inte riktigt bryr mig om jag har ett brudpar i plast eller inte överst... Min blivande man bryr sig absolut inte...

• Avalon75

Vi kommer att dansa bröllops"valsen" efter middagen/tårtan/kaffet. Efter det drar bandet och festen igång på allavr.

När jag beställde från Kina tog det 1 vecka från det att paketet skickades tills dess att jag hade det i min hand. Inte så lång tid. men olika företag kanske använder olika speditörer?

Vi kommer att ha mousserande vin, extremt champagneliknande dock; Rotari. Vi dricker ganska ofta äkta champagne här hemma, men i det här sammanhanget när vi 60 stycken som ska ha känns Rotari som det bästa alternativet.

För övrigt la jag precis igen det sista kuvertet med inbjudningskort i. På onsdag lämnar vi in dem på Posten.

• Avalon75

@Fröken Strössel
    Jag och min tärna kommer att få hår och smink fixat på samma ställe. Som du säger känns det väldigt skönt att inte behöva åka runt.
    "Mitt" ställe åker tyvärr inte hem till personer och gör hår och smink. Tyvärr eftersom vi bor 200 meter från kyrkan och det hade varit fint att gå den korta promenaden i brudföljet.

• Avalon75

Hår: 700:-/timme
    Min frisör räknar 2 timmar för mig och 1 timmer för min tärna.

Smink för mig: 750:-
    Smink för tärnan: 650:-

Totalt: 3500:-

(Det är f-n galet dyrt vid eftertanke, men vad gör man inte....)

• Avalon75

Vi gör vigselprogram och festprogram i samma stil.
    Tjock svart A4-ark som viks på längden, sedan klistras smalare vitt papper på framsidan med vårt monogram, plats och dag. (ungefär så åtminstone...)
    Inuti blir det vanligt kopieringspapper.
    I vigselprogrammet kan man så följa gudstjänsten, vi skriver även ut psalmtexterna.
    På första sidan har vi också skrivit ihop en liten välkomnande text till alla som kommer.
    Tycker det blir trevligt för gästerna att få när de går in i kyrkan.

@a n n a:
    Er middagsidé är tipptopp!

• Avalon75

Jag har precis postat våra inbjudningskort!!!

Vi lutar åt att ha "Vind över vindens ängar" som ingångsmusik.
    Övrigt håller jag hemligt eftersom jag misstänker att några av mina vänner hänger här också...

• Avalon75

@CiaLovesAndreas:
    Men vilken mardröm!
    Hoppas verkligen att det löser sig när du/ni ringer idag...
    Det är inte första gången jag hör om en kyrka som slarvat bort en vigselbokning... Jag gjorde precis som Ananias och kontrollringde innan jag började tillverka inbjudningskorten. Min blivande man tyckte jag var nojig, men tydligen inte...

@Ananias:
    Vi har en hel sida vikt åt ett tack till alla som delat vår dag etc. Det blir sista sidan så att säga. Kanske ett tips?

@Snuttfia:
    Kan man få vara nosig och fråga vilken affär det är som har 25% på ringar?

@Martinaa:
    Jag är över förväntan förtjust i min bröllopsklänning från Milly! Fick den innan jul. Klänningen är guddomlig och sydd i ett tjockt vackert tyg. Dekorationerna på min klännning är väldigt vackert utförda. Ingen skillnad på denna och de i "bröllopsklänningsaffärena". Dessutom behöver jag faktiskt inte ändra klänningen en milimeter vilket jag hade räknat med. Den sitter som gjuten. Tror säkert att du blir nöjd.

I övrigt; mina bröllopssmycken som jag beställt från Nova Pärldsign kom igår, och jag är SÅ nöjd! Verkligen superfina.
    Beställde dessa båda:
    Halsband webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=52
    Armband webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php
    Dessutom snabb och bra service. Jag kan rekommendera att beställa från den webshoppen om någon annan funderat på att beställa pärlsmycken undrar över någon bra.

Dessutom; igår la vi inbjudningskorten på Posten ju, och jag är spänd av förväntan om man kommer att få någon reaktion. De allra flesta vet iofs om att vi ska gifta oss, men lite spänd är jag allt ändå.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4