Inlägg från: pettan |Visa alla inlägg
  • pettan

MAJ 2010 del 4

Hallå! Har inte bidragit på länge men tänkte ..bettre sent än aldrig och kommer med ett nu!

Igår pratade jag med den präst vi helst vill ha (han döpte mig och jordfäste min m2bs farfar!)och han var ledig och kan komma och viga oss! Känns jättebra!
    Sen har vi oxå bokat Bröllopssvit till natten (kom på det när jag läste patrikoannikas inlägg) vi fick den i julklapp av m2bs föräldrar plus att hans bror fixat jättebra pris(känner en som jobbar på hotellet) skulle ha kostat 2995kr med bubbel, frukt och frukost på rummet, men vi fick den för 1495kr! Wiihi! Förlåt patrikoannika!

• pettan
    Curre skrev 2010-01-11 12:38:38 följande:
    Hej!!Nu är snart våra inbjudnings kort klara ;)Men ida ska vi väga dem, efterson det är 20gram för ett frimärke så ska vi se om vi håller måttet.Väger ni era kort?

Jag var o vägde våra för några dagar sen o trodde de skulle ligga på ca 25-30g kanske men det vägde 51g! Så edt blir två frimärkan för vår del!
  • pettan
    Avalon75 skrev 2010-01-19 08:24:25 följande:
    På vårt honnörsbord blir vi antagligen bara 7 personer; vi själva så klart , bådas föräldrar och sambons mormor. Övriga; syskon, tärna, marskalk etc., kommer vi att sätta på mittbordet närmst oss. Tror det blir roligare för dem att sitta med vänner, kusiner etc. Eventuellt blir det inte E-bord utan U-bord. I så fall kommer vi att sätta en lite bänk framför våra platser så att gäster kan komma och sätta sig en stund och prata med oss om de vill. Om det blir det vi kör på kommer vi även att ha en flaska punsch eller dylikt som står vid bänken så att man kan ta en liten skål tillsammans med oss.Det här med gästlistan...Vi skulle absolut inte bjuda mer än 50 stycken, det var verkligen maxantal. Men nu när inbjudningarna gått ut har vi skickat till 61 stycken. Och ädå känner vi att det är runt 15-16 stycken till som verkligen hade velat bjuda, men sånt är livet...Jag får helt enkelt kolla upp sömemrskor/skräddare i min närhet.
    Känner verkligen igen att antalet gäster blir något fler än man tänkt från början! vi hade 63st på listan i början o nu skickar vi inbjudningar till 79st! Huvaligen!
    Har oxå börjat fundera på bordsplaceringen! Vi kommer ha ett stort E-bord med 17st vid honörsbordet! Verkar det dumt att sätta så många där?
    Vårt rum är avlångt så våra utstickare kan inte bli för långa!
  • pettan

iih.. fick reda på att fyra personer än så länge har svarat(ja) till vår inbjudan! (förutom närmaste släkten) De fick inbjudnigarna i onsdags! Trodde inte de skulle vara så snabba!

• pettan

Har oxå tänkt försöka mig på den traditonen men går nog efter den svenska varianten : Något gammalt, något blått, nåt man lånat, nåt man fått!

• pettan

Min pappa är helt galen!
    Fick värsta chocken när jag skulle till o betala räkningarna sent igår kväll!
    Han har sagt att han vill bidra med pengar till bröllopet och det är jättesnällt men absolut inget vi förväntat oss! Han jobbar med att underhålla vägarna i stan (kommunalare, kör typ grus och salt så här års!) så han har det inte särskilt fett!
    Jag har absolut inte frågat hur mycket han tänkt sig men har tänkt att 10000kr skulle vara rena drömmen och om det är 3-5000kr så är det helt perfekt oxå!
    Min underbara pappa har satt in 20000kr på vårat bröllopssparkonto!!
    Började typ grina, blev så glad!

• pettan

Nu börjar det rulla på! Har precis beställt klänning till den andra tärnan (hade lite panik ett tag då rätt storlek hade tagit slut och de skulle inte få in den igen) Så nu är det fixat! (Är den turkosa i galleriet) Och så har min mamma fixat 4st tjejer som ska hjälpa till med vår buffé!
    Känns skönt att äntligen få lite mer klart! Kändes länge som vi hamnat i ett döläge!
    Snart kommer m2b hem oxå, då ska vi skicka iväg hindersprövningen och beställa ringen!

• pettan
    Bluebride skrev 2010-02-03 00:07:38 följande:
    ja, men då får jag väl beställa hem den under veckan, det är ju lite drygt 3,5 månad kvar. Huu vad kort tid
    Finns på nätet att ladda ner och skriva ut!
  • pettan

Måste bara berätta att vi har beställt vigselringen idag! Bestämde oss/mig tillslut för den med prinsessen i mitten i galleriet! Tar ca 5veckor för den att bli klar, kan knappt vänta!
    Vi får den omgjord efter hur vi vill ha den på Smycka, är egentligen en ring från Guldfynd!

• pettan

Kommer oxå köra på¨strumpeband men utan strumpbyxor! jag verkligen avskyr strumpbyxor så jag använder det bara om jag verkligen måste, typ på vintern!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4