Inlägg från: Emsan o Davve |Visa alla inlägg
  • Emsan o Davve

MAJ 2010 del 4

Hej!
    Hoppar gärna med här. Vi gifter oss 29/5 i Hästveda Kyrka och festen kommer att vara i Stenhuset som ligger i Östanå (norra skåne).
    Jag har "tjuvläst" i flera månader och kände att det kanske var dags att "outa" mig! :)
    Må gott!

• Emsan o Davve

Martinaa: Tack för välkomnandet! Anledningen till att jag inte har pratat innan är nog att vi kom igång på riktigt med planeringen förrän någon vecka sedan :) Innan dess kändes det mest stort och vi fick nog båda lite panik (vi kommer att ha ett ganska stort bröllop, runt 100 pers, med en ganska stram budget) och var överväldigade, men nu när allt har lossnat, så har det gjort det rejält!! ;)
    Haha...oj blev en roman...

• Emsan o Davve

I helgen är planen att vi ska välja ut vigelringar, både till mig och min fästis. Han vill till och med ha en svart diamant i sin ring...men det får vi nog kolla upp hur det ser ut (jag har en känsla av att det kan se för tjejigt ut för honom)...
    Jag har kollat mycket på enstensringar och sett på olika forum här att det mycket billigare att beställa diamantringar från USA och England, sen är ju frågan om man vågar det, min gubbe är väldigt tveksam (medan jag är mer inne på att om man får en STÖRRE diamant till samma bra pris som en mindre hade kostat i Sverige så är det en BRA affär. ;) Men som sagt, det kanske är bäst att kolla modell först.

En av de andra "stora" sakerna som vi hoppas att vi får lite mer rätsida på i helgen är vart vi ska beställa tårtan (HERREGUUUD....hur ska det gå), vilket också innebär att vi måste bestämma vad vi prioriterar; snyggt (sugerpaste, som jag tycker smakar syntet), lyx (naturliga råvaror, men 49kr/bit) eller tårtbuffé, där man kan få brilliera (och spara en slant!). Ska träna lite på tårtor, två kalas ska också hinnas med och jag står för tårtor på minst ett av dem :)

Haha...jag för min del har alltid gillat romaner mer än noveller! ;)

• Emsan o Davve

Martinaa: Vi ska åka och kolla ringar imorgon, jag har några modeller som jag tycker är fina, men jag vill liksom se på riktigt.. så att man inte beställer något på nätet (om vi nu bestämmer att vi vågar det) och får hem det och så märker man att de är... inte så snyggt som man trodde.
    Kanske blir det rent av så att jag råkar trilla på min drömring :)

Bluebride: Såpbubblor finns det billiga...(-re) på bröllopsbubblor.se (de hade en 5-års kampanj), kanske är det värt att jämföra?

idag har jag och syster varit på panduro i malmö och valt ut krimskrams (pärlor o sånt) som ska sitta på brudklänningen (som jag har ritat själv och som systra mi ska sy. Lite lägligt så är hon utbildad skräddare)! Passade även på att köpa tyg som jag ska göra "favours" av! :)
    Nu, NU känner jag världens sug efter att det ska bli maj, jag vill bara se allt färdigt, att allt blev sådär skitbra som man sitter och tänker och drömmer om och att vi bara kan njuta av den lyckligaste dagen i våra liv med de som är nära våra hjärta! *fjärilar i magen*

Nu är det På Spåret, vi är outade smygpensionärer ;) och sen lite super mario på wii (även outade "ovuxna" ;)

• Emsan o Davve

hehe...nice! Jag tycker att de genomskinliga, avlåga rören är så himla söta...de kommer vi att köpa! Som sagt..de är inte billiga, men lite billigare ;)

• Emsan o Davve

Va roligt att ta del av era "planera-bröllops-helg-bestyr".
    Vi (jag och m2b) har lyckats avverka:
    * svärfars kalas
    * min födelsedag med tillhörande firande
    * en ringprovning (som slutade helt oväntat...med mycket mer funderingar än när man kom dit! Jag funderar på att smälta ner min förlovningsring och göra en nu av guldet + köpa en ny vigselring...men kanske kassan säger nej till det...vi får se)
    * och så har jag och syster köpt krimskrams (pärlor och dylikt) till brudklänningen som hon syr på nu (TUR att hon är skräddare) :) Återstående tiden har vi diskuterar och dividerat efternamn, samma (mitt! :), ett var, två var, helt nytt eller ett gammalt släktnamn...DET är SVÅRT! hur gör ni andra med det?

M2B åkte precis iväg på utbildning, så nu sitter jag här...planerar morgondagens jobb och skriver adresser på inbjudningskorten...snart ska de på lådan! :)

• Emsan o Davve

SÅ!
    Nu har jag (hoppas hoppas) kommit igång med min "komma-i-brudklänningen-träning"! Idag var första träningspasset på myyyycket länge (tränar hemma, det blev ZUMBA och träningscykel). Kan föresten rekomendera ZUMBA, helfestligt, det känns som om man är på en fest ( - svetten och de håliga mjukisarna då). Det kanske kompenserar de enorma mängder kolatårta som jag satte i mig i helgen (det är ju ändå MIN födelsedag, man ska ju UNNA sig nåt då...), så förhoppningsvis ligger jag på plus, minus noll..haha!

Bluebride: Vilken FIN gåva ni har fått!
    Snuttfia: Finfin klänning och fantastisk ring (tänker nåt liknande) och jag blir sugen på att kolla ringar igen, NU!

Försöker också att få in det gamla, som jag också har fått (mormors mors halsband tror jag. Min mamma ville köpa nåt blått strumpeband, klänningen ä ju ny och låna nåt...det löser sig säkert :)

• Emsan o Davve

;Martinaa: Tack för grattiset...blev lite rörd nästan :) Hade en sjukt bra födelsedag, 26 år ung blev jag!

a n n a: Jag håller med dig, träna med TV och håliga mjukisbyxor är det bästa sällskapet!
    Jag har en hemmavideo, men jag har hört av säkra källor (alltså de som går på gym!) att det finns Zumba-pass. Som sagt det är rätt kul, men jag kan ju inte garantera att det ger resultat, för jag har bara gjort det en gång *hehe*, men jag återkommer om några veckor, DÅ ska det ha gett lite resultat. Varvar det med träningscykel, som också är hemma.

Åhhh....sitter och tittar på hotell till drömresemålet, men inser att det kanske är liiite för dyrt...(önskar att jag hade pettans pappa :))

Sitter ensam i lägenheten (mannen på affärskonferens) med snökaoset utanför rutorna (som pendlare föredrar jag att sitta inne...tog låååång tid att komma hem) och LÄNGTAR till maj, på fredag är det exakt 4 månader kvar...ska nog skicka inbjudningarna på måndag! :)

• Emsan o Davve

Bluebride: Den va fiiin, passar väl era färger perfa också? Och för 11 kr :)

• Emsan o Davve

Grattis på födelsedagen Jaao!! Hoppas att den blir kanonfin!

Jag har tänkt mycket på reaktioner på inbjudningarna (som vi inte ens har skickat). Det lär inte bli någon överraskning för någon att vi gifter oss, då nästan alla vet om det. Det hade gjort lite ont i mig om folk inte tackade...men samtidigt så förstår man ju att det inte är det största i deras liv. MEN det är det största på bra länge i mitt liv, och både jag och min m2b är väldigt förväntansfulla och vill att allt ska bli kanon, inte bara för oss, utan för alla som vi har bjudit in till att vara med och dela vår dag. För det är ju det man gör, bjuder in för att viktiga personer i ens liv ska vara med, ta del av vår kärlek. Så självklart skulle det göra ont i en om de inbjudna tar "äran" med en klackspark...shiiit nu vågar jag knappt skicka iväg inbjudningarna...

Vår bästa vän, tillika bestman, hade diskuterat vårt bröllop med en av våra andra vänner i veckan. I fredags frågar bestman oss om vi inte skulle ta "och skita i allt", ta pengarna och sticka till Vegas, så vi hade "sluppit" allt planerande (läs att HAN hade sluppit). Jag blev så himla lessen...go inställning bestman!!! Verkligen! Dock fortsätter han med att han känner sig väldigt stolt över att han har fått förtroendet av oss att vara bestman o engagerar sig gärna i saker som rör festen, ringarna...det mesta...men ändå...så himla klumpigt sagt!

Btw går det en sjuka i min (stora) släkt...alla "bröllopsbantar"!!! Inte bra för min och m2b..vi har knappt satt igång!

On a happy note: Mannens vigselring är beställd! Han ska ha som ser ut som förlovningsringen, men lite bredare + en svart diamant inne i skenan. varför man vill ha den inne i skenan vet jag inte, men bara det bästa till min m2b och han ville ha det! Har lite aningar om att han snart blir en "groomzilla"! haha

Söndagen fortsätter i slappets tecken...lovely!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4