Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

MAJ 2010 del 4

Hej, ny brud... Jag ska gifta mig i slutet av Maj i Skottland. Har ni någon aning hur svår hindersprövningen är i skottland?
    Två sidor om en släkt förhållanden och arbeten och gud vet vad.

Jag får väl hoppas jag kan få allt i ordning till maj...
    Så när började vi planera bröllopet?
    1 januari i år.

Det är lite snabbt men det borde gå.

• Kattpoet

Bodde du i Kronobergs området Cia hade jag hjälpt dig.

Vår budget är minimal och vi har en flytt till Sverige som kommer att kosta pengar. Tur att jag syr min egen klänning och att hyra en kilt är inte så dyrt som man kan tro.

Maten är det stora problemet för oss, jag har lite intoleranser som gör catering till näst in till omöjlig.

• Kattpoet

Cia, eller åka på semster... Vad sägs om att kolla på smålandsglasbruk och det ursprungliga IKEA?

• Kattpoet

Min karl älskar min blekhet och jag är stolt över den, jag sällan mer brun än normal hudfärg.

Vägrar solarium efter hudcancer finns i familjen och soldusch, det ser ofta så fejkat ut.

Jag gillar bleka vinter ansikten, är så trött på orangafejk färger.

Igår såg en person lätt orange och en lätt smutsbrun med synbara ränder...

Nåja mitt hår som är lätt grått ska bli rödlätt igen till bröllopet, blek hud, grön klänning och rött hår , känns så svenskt.

• Kattpoet

Strössel har har du par häftiga gummistövlar. www.have2have.se/product.asp

Vad är secretbox allt om?
    Varför förstöra klänningen som man la ner massa pengar på , varför kan man itne hoppas dottern vill ha den eller att sälja den.
    Sömmerskan inom mig gråter.

Min bröllopsklänning kommer att användas igen och igen, det är en grön sommarklänning, jag har inte råd med en klänning som bara ska användas engång. När man är fattig får man vara praktisk och jag två eller tre bröllop att gå till inom snar tid.

Jag har ingen aning hur värdet är i Maj i Skottland betänk att Växjö lika norr ut som Aberdeen och jag gifter mig söder om Aberdeen.

• Kattpoet

Vad min man anser är sensuella bilder på mig är defentivt inte vad geneman anser är sensuelt. Och han har redan väldigt vackra bilder på mig, han är ju amatör fotograf som jag, det var ju det som förde oss samman.

Jag skulle inte kunna trasha en klänning, jag ger hellre bort den.

Om man endå inte har några känsloband till klänning kan man ju hyra den och då sparar man in kosing.

Vår smekmånad går hem till Sverige, vi kanske ska, om jag kan låna rum hos en vän, åka iväg på en 2 dagars resa till mina gamla hemtrakter.

• Kattpoet

Min karl har kilt problem, han vet inte vilken klan han ska använda, hans mor eller hans far.

• Kattpoet

Tradtionen säger hans far clan tartan men det är ovanlig även om det är ett vanligt efternamn.

Så hans mors är lättare att hitta.

UGH.

Mitt datum sets i morgon vid klockan 14:00, jag hoppas det går bra , min karl ska med alla pappren till the Register.

Strösssel. Stofft och stil brukar ha breda duk tyger och lägg blommer längs kanten, det ser fint ut.

• Kattpoet

Jag skulle ta ett tjockare så att det inte glider eller följer med när folk går förbi

Svar på tråden MAJ 2010 del 4