Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Bluebride skrev 2010-02-02 23:11:07 följande:
    Martinaa, det kan faktiskt ta upp mot 45 dagar innan du får hem klänningen Men kul är det. Jag väntar på min dotters andra näbbklänning, då den riskerar vara för liten den jag köpt, vill ha lite större också, hoppas någon av dem kommer passa i maj.När ska man beställa hindersprövningen om man gifter sig i pingst?
    Ja jag räknar ju inte med att få hem den IMORGON, utan det tar nog nån vecka iaf, men trodde verkligen inte den skulle vara klar att skickas än på långa vägar! Snabbt jobbat av dem!

En hindersprövning är giltig i fyra månader så du kan skicka in den nu om du vill! :)
    Antar att man inte ska vänta för länge heller, ifall det tar ett tag för allt pappersarbete för det ska väl skickas tillbaka nåt till en också, som man måste lämna till vigselförrättaren/prästen innan vigsel.
  • Martinaa

Välkommen hit Roslagsbröllop 2010!! Lägger upp dig på listan under dagen nog.

Cia:
    Tråkigt med ett nej redan? Vad var deras anledning till det? Om man får fråga sånt...

• Martinaa

Wihoo, nu är inbjudningarna postade!!! Satt och stressade med det sista vid fyratiden, tills vi ringde och frågade när de skulle tömma lådan utanför kiosken här i närheten. Som tur var det inte förrän kl 18 istället för 17 som jag befarade, så då hann jag göra klart allt!
    Bilder kommer upp i helgen när jag inte längre behöver vara hemlig!

• Martinaa

Välkommen hit förresten, Bruden i skogen! Glömde bort mig i min inbjudningskortshysteri Du och Roslagsbröllop ligger nu med på listan!

• Martinaa
    snuttfia skrev 2010-02-03 19:35:37 följande:
    Ja, vad ska man göra nu då när inbjudningarna är iväg? Kanske börja klura på vad solisten ska få sjunga så hon hinner träna?
    Haha, ja jag tänkte samma sak när vi kom innanför dörren efter att ha postat dem. "Jaha...och nu då?"

Jag ska vänta till helgen då alla inbjudningar bör ha kommit fram och så kan jag äntligen fråga min vän om hon kan tänka sig att sjunga i kyrkan för oss. Låtarna är redan bestämda, det är bara solisten som är kruxet här... Om inte hon kan eller vill får vi börja höra oss runt bland vänner och bekanta om nån känner nån som känner nån... :P
  • Martinaa

Rapsbrud:
    Åh börjar du nya jobbet imorgon?? LYCKA TILL!
    Ang inbjudningskort så kan det nog vara bra att börja nu. Ska ni göra egna eller köpa färdiga?

Vi satte 1 maj som OSA, men ska ju inte gifta mig förrän 5 juni Men jag hoppas vi får de flesta svaren på en gång eller inom de närmaste veckorna iaf.

Å nu längtar jag tills posten går ut imorgon och om det blir några reaktioner. Våra telefoner BORDE börja plinga lite tycker man!

• Martinaa

När delas posten ut?? Sitter som på nålar och väntar på att reaktionerna ska börja komma... Det här var den längsta förmiddag jag nånsin varit med om. För det brukar väl bara ta en dag att skicka ett vanligt brev? Eller ska man räkna med två dagar? Gååå klocka gååååå!

• Martinaa

Wiiiii!
    Nu kom första samtalet! Mina kära barndomsvän blev först! Hennes sambo hade kommit hem tidigare och ringt henne på jobbet och frågade om hon visste nånting. Min vän hade varit alldeles frågande, men till slut listat ut vad det gällde och ringde till mig och var jätteglad! Hihihihi! Sååå roligt!

Nu ska jag iväg och simma så kommer inte kunna ta emot samtal på några timmar... :P

• Martinaa

Hihi!
    Nu är jag hemma från simningen och har pratat med två till kompisar som blivit jätteglada för vår skull och sagt att de självklart kommer!
    Det är helt fantastiskt att inte behöva vara hemlig längre! Så underbart roligt att kunna prata om bröllopet med sina vänner! Känns som man passerat ett stoor tröskel nu! Så härligt!

Nu har jag skrivit en riktig presentation om mig här och jag har lagt upp lite bilder på våra kort, kika gärna in om ni vill

Svar på tråden MAJ 2010 del 4