Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Håller med Rapsbrud, grattis till PatrikoAnnika och vart går resan HelenaO??

Hihi, de här två dagarna har varit sååå roliga! Pratade med några glada och överraskade vänner igår, idag kom det sms från ytterligare vänner. Jobbarkompisen hade missat inbjudan igår och såg den när hon var hemma på lunch och kom tillbaka till jobbet glittrande glad, hihi!
    Nu har jag avslöjat nyheten på bloggen och hintat om det på facebook, så nu är det verkligen officiellt!

• Martinaa
    mmm2010 skrev 2010-02-06 15:41:04 följande:
    Tackar också Martinaa för namnbyteslänkarna! Du är grym på att styra upp oss på den här tråden
    Haha. Varsågoda!

Idag berättade jag för några övriga jobbarkompisar som blev riktigt glada och grattade. Precis som jag förutspått så var det en kille som genast kläckte ur sig "är jag bjuden? Är jag INTE det!?" Haha, jag visste att han skulle säga så! Till grejen hör att vi aldrig umgåtts privat så jag vet inte varför han förväntar sig det, hehe.

HelenaO:
    Åh va härligt med Thailand. Dit går vår drömresa också, och vi hoppas på att kunna åka dit i november eller så.

Tattoo:
    Jag tittar gärna på din hemsida också!!

Ananias:
    Glömde ju säga att omslaget till dina festhäften blev ju kanonfina! :)

Ooh, nu måste jag berätta. Jag mailade till Milly för att ordernumret jag fick av dem inte gick att söka på på deras hemsida. Då fick jag svaret:

"The tracking number is correct.
    The parcel was sent to you on Feb 3.
    But you were not at home, so please contact the local DHL,thanks."

Que?? Jag gick in på DHL's hemsida och sökte där och får upp en hel lista med allt vad som hänt mitt paket, från Kina till Tyskland till Göteborg. Där står det att "Försök till leverans; mottagare var inte hemma" i onsdags klockan 13:15!! Whooot!? Jag kan inte tro mina ögon! Har de försökt leverera paket till mig i onsdags!!?
    Till grejen hör att jag var ledig och hemma hela onsdagen, lämnade bara lägenheten för att gå till tvättstugan några gånger. De måste ha prickat in just de minuterna då ju!
    Men konstigt att de försöker leverera ett paket bara så där utan att ta kontakt först. Det är väl inte så många som är hemma vardagar dagtid så där liksom? Borde vara enklare att ringa först, och bestämma tid? Och hur kommer de in när det är portkod förresten...??
    Helt sjukt hur fort det har gått! Tre veckor från beställning till leverans. Jag som trodde det skulle ta tre MÅNADER!! :P

Nu får jag vänta tills måndag innan jag kan ringa dem och höra när de kan komma nästa gång. Är ledig både måndag och tisdag så det borde ju gå att pricka in nåt där! :)
  • Martinaa

Cia:
    Jag berättade om bröllopet i min blogg, och skrev sedan på FB att folk skulle in och läsa om "the big news" på min blogg

Snuttfia:
    Men jag fattar inte varför DHL bara chansar och åker ut och tror att folk är hemma klockan ett en onsdag?? "Normalt" folk jobbar ju då. Det är stor chans att jag och sambon är hemma då, då vi inte har "normala" jobb, men fattar inte varför de inte ringer innan istället för att åka vända efter vända och HOPPAS att nån är hemma? Jaja, ska ringa direkt på måndag!

Idag har fått ytterligare reaktioner från vänner och min kusin. En kompis har skrivit ett helt blogginlägg om hur glad hon blev när hon hittade inbjudan och jag har verkligen fått massa rolig respons!
    Min sambo är dock väldigt besviken på sina kompisar, och jag förstår honom! Av två vänner har vi inte hört ett ord, från hans sk bästa vän fick vi ett inlägg i gästboken på bröllopshemsidan (antagligen hans tjej som skrev), men inget personligt till honom. Inte ens ett enda sms! Jag märker på honom att han är riktigt besviken och jag känner mig nästan dum när jag berättar om alla glada reaktioner jag får hela tiden, även från de som inte är bjudna.
    Inte ska man väl förvänta sig att alla ser det här som årets största nyhet, men ett litet sms till sin kompis och säga grattis eller tack för inbjudan, är det för mycket begärt...?

• Martinaa

Hipp hipp hurra och STORT GRATTIS till Jaao!!! Hoppas du haft en toppendag och får en superkväll!

På något egoistiskt sätt så var det skönt att höra att man inte var ensam med att bli besviken över reaktionerna. Eller jag är jättelycklig över de reaktioner som vi HAR fått och mina vänner har som sagt varit långt över förväntan glada. Det värmer en blivande bruds hjärta men jag tycker lite synd om sambon som fått så klen respons.

Ang bantning så ska jag försöka skärpa till mig med onyttigheterna lite iaf. Det är ingen idé jag försöker börja med nån diet eller sånt, för det kommer aldrig hålla, men att bara sluta med massa godis och chips vore ju en början. Föll dock för en liten chokladkaka i kiosken innan när jag väntade på bussen på väg hem från jobbet, illa! :P Bäst att äta upp den så den försvinner ur min åsyn!

Jag har startat en speciell blogg just för bröllopet om nån vill kika in och läsa lite (ni vet väl iofs redan allt här redan men ändå! ). Adressen är iaf blogg.kallina.se om ni ändå skulle vilja titta lite. Uppdateras inte superofta, men kommer väl bli lite oftare nu när jag har lite läsare (den har ju varit hemlig också då, och blev ju precis offentlig tillsammans med inbjudan).

• Martinaa

Wiho, nu är solist till kyrkan löst! Eller solistER blir det faktiskt... fast då är det ju inte solo, utan duett...jaja.

Hade tänkt fråga en jobbarkompis som jobbar extra om hon ville ställa upp, men hade ingen aning om hon var typen som ställer sig och sjunger i en kyrka. Lite skillnad från att skråla till singstar till att sjunga i en kyrka liksom! :) Först blev hon lite ställd, men sa sedan att hon var hedrad över att bli tillfrågad och gärna ställer upp, men helst om hon fick göra det tillsammans med någon annan. Som tur är råkar jag ha en till jobbarkompis som jag hört kan sjunga (har aldrig hört själv dock) så ikväll ringde jag henne och frågade om hon ville sjunga ihop med jobbarkompis 1. Hon reagerade först likadant, men sa också att hon kände sig hedrad och gärna ställer upp (var nog också lättad att vara två istället för ensam).
    Så himla skönt att ha det klart och kunna bocka av det! Vilka låtar de ska sjunga är ju också klart. Sambon blev jätteglad när jag berättade det också. Så kul att kunna ha nån man känner istället för en kompis kompis kusins killes sambo typ... Båda av de här tjejerna var ändå bjudna till bröllopet dessutom!

Det var det som hänt idag! Imorgon ska jag ringa DHL och se hur det blir med min klänning! :)

Gonatt!

• Martinaa

Å va "roliga" låtar ni valt som in- och utgångsmusik! Jag skulle också vilja ha något lite mer annorlunda, men inte föör utstickande heller. Vi får se vad det blir.

Solosånger blir i alla fall Himlen runt hörnet (Mauro Scocco/Lisa Nilsson) och Your Song (Elton John). De två blev "våra" sånger på vår förlovningsdag när vi satt i lobbyn på hotellet på kvällen och en kille satt och sjöng och spelade piano där och sjöng just de här låtarna. Sååå fint var det!

• Martinaa

Hej på er alla!
    Ska bara skriva några korta rader innan jag måste i säng! Klänningen kom idag morse och har hunnit prova den tillsammans med en kompis också. Den var suuuperfin och satt jättebra! Är så nöjd och ångrar verkligen inte att jag beställde från Milly! Nån som inte fixat klänning än så kan jag verkligen rekommendera dem! Jag fick ju min klänning bara på tre veckor också så de kan jobba på snabbt också!
    Bilder och mer bla bla bla från mig kommer imorgon (nog)!

• Martinaa

Okej, nu kommer mitt "bla bla bla", hehe...

Just det där med ring är mitt stora "bekymmer" nu. Hur ska man nånsin kunna välja och bestämma sig?? Jag har en förlovningsring med stenar vilket inte gör det till det lättaste att hitta en passande vigselring...

Nu har jag lagt upp bilder på klänningen i galleriet. Jag får be om ursäkt för de smått hemska bilderna. Har frilagt dem i all hast och tagit bort bakgrunden och suddat ut mitt ansikte då jag stod osminkad och såg förj&¤%#& ut :P Men det är ju klänningen vi ska titta på och inte vår bokhylla eller hur jag ser ut när jag hemma ledig, haha, så hoppas det duger. Jag har förhoppningsvis lite snyggare bilder att bjuda på efter den 5 juni!
    Nu gäller det bara att hitta snygga underkläder och ett par skor. Jag lade till lite på längden på klänningen för skor, och märkte nu att den var väldigt lång. Underkjolen var gigantisk!!! Ska se om jag kan dra ihop ringarna lite sen, men då kommer ju klänningen bli för lång är jag rädd, och den är nog inte så lätt att lägga upp, då klänningen har organza-tyg i ett lager över sig, och det kan man ju inte bara klippa av hur som helst. Måste ju fixas till en bra kant, men det kanske sömmerskor kan också??

När jag kom hem från jobbet idag såg jag att jag fått ett brev från Svenska Kyrkan. Det var en "inbjudan" till en bröllopsmässa i en stor kyrka i stan! Har du fått den också Snuttfia??
    Det är väl lite enklare än de där riktiga stora mässorna, men jag är faktiskt ledig den lördagen så ska nog fråga min värdinna om hon vill hänga med. Kan ju va kul att kika lite på? :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 4