Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010 del 4

Usch, jag är så himla ledsen och besviken just nu. Fick just ett samtal från en av mina sk "bästa vänner". Har två kompisar som jag känt sedan skoltiden och varit "bästis" med under flera år. Klart det förändrades lite när jag flyttade till annan stad, och nu träffas vi inte alls lika ofta längre. Man har ju sina egna liv och så, men de har ju ändå varit mina vänner så länge.
    Idag ringer som sagt den ena av dem och frågar om det är "okej om de smiter lite tidigare från festen för att åka på konsert på kvällen". Idag fick de veta att Green Day spelar på Ullevi samma kväll som vi gifter oss. Det skulle innebära att de hinner vara på festen i ca 1-2 timmar, vilket typ innebär lite mingel och förrätt. Dvs innan festen ens drar igång.
    Jag var ärlig och sa direkt att "ja, jag blir jättebesviken" för jag tycker att så gör man bara inte. Man prioriterar inte en konsert före sin kompis bröllop!! Det spelar ingen roll att de båda två är fanatiska fans och det kanske är sista gången GD spelar i Sverige och bla bla, man åker inte på konsert när ens kompis gifter sig!
    Det hela slutade med att jag började lipa i telefonen och nu känner jag mig himla sviken. Hon ville att vi skulle träffas och prata om det (jag ska hemåt i helgen och hade räknat med att träffa dem då, är inte lika sugen på det längre...), men jag vet inte vad mer vi ska säga. Jag har sagt vad jag känner och tycker, och det kommer inte ändras.

Hennes argument var att de är ju med på vigseln, och det är ju "det viktigaste", samt att "jag kommer ju inte märka om de inte är där ändå" och "vi kan ju inte umgås då ändå" och "det är ju bara några timmar".
    För mig handlar det om att de prioriterar en konsert framför den största dagen i mitt liv. Jag vet att det inte är den största händelsen det här året för alla andra, men jag trodde faktiskt att mina vänner skulle vilja dela den dagen med mig, och självklart vill jag ha mina vänner där då!

Överreagerar jag??

Sorry för långt inlägg, men var tvungen att skriva av mig.

• Martinaa

Då kommer jag här med mina bekymmer igen...
    Den andra kompisen ringde nyss...så ännu mer tårar från min sida. Har jag väl börjat så... :P
    När hon fått höra vad som hänt (hur jag reagerat) av kompis 1 fick hon jättedåligt samvete och känt sig jättedum. Hon har aldrig varit på bröllop tidigare och visste inte hur länge det höll på och trodde att det likaväl kunde vara slut vid typ niotiden på kvällen, men när hon insåg att så var inte fallet så insåg hon hur korkat allt var att ens fråga från första början. Hon sa att hon visst jättegärna vill komma på festen och struntar i konserten.
    Min andra "vän" (som jag pratade med innan idag) ska visst tydligen åka till Göteborg ändå... Just nu känns det som om jag lika gärna kan ge bort hennes plats till någon annan på en gång, men får se hur det är när det gått lite tid och man får lite perspektiv på det hela.
    Tycker bara det är så fruktansvärt fult och illa att ens tänka tanken att lämna ett bröllop för en konsert med ett band som vi alla tre var och såg för mindre än ett halvår sedan i Stockholm...

• Martinaa
    Ananias skrev 2010-02-15 18:33:42 följande:
    anna- kan man inte lyssna på den sången någonstans.-..letade på svt hemsida men hittade ej..trodde man skulle kunna se alla bidrag därvåra låtar som vår solist ska sjunga är Du är allt med Sonja Alden och så en sång som heter Annie´s song...tycker om de ..dom är fina
    Båda två är jättefina!
  • Martinaa

Emsan o Davve skrev 2010-02-15 19:29:16 följande:

Martinaa: Du överreagerade Verkligen inte, snarare "underreagerade"...jag hade fräst som en ilsk katt! Ibland förstår inte andra hur otroligt personligt ett bröllop är. Tyckte att det var starkt att du sa till vad du tyckte och kände (och cred till kompis 2..som tog sitt förnuft till fånga och bad om ursäkt!)...men stackare som åker på en, i jämförelse, obetydlig konsert och missar sin bästa väns bröllop!!! Shit vilken ångest hon kommer att ha...Tänk på att det är ditt o din m2b dag...BARA er dag!
    Just nu känner jag att jag har lust att säga att hon inte behöver komma på vigseln heller... Känner mig så sviken!
  • Martinaa
    Bluebride skrev 2010-02-15 19:35:04 följande:
    undrade var mina såpbubblor från bröllopsbubblor var och vet ni vad? de var inte ens skickade. 1a gången det händer å så klart ska det drabba mig, hon kommer skicka med lite ballonger som extra gåva, strumbeband och rosblad har jag redan
    Nä va trist! Bra du kollade upp det då. Och tur att du var ute i god tid!
  • Martinaa

Snuttfia:
    Håller med övriga, imorgon känner du dig säkert bättre!

Jaao:
    Å va skoj med ringarna! Hur lyckades du bestämma dig?? :P

Rapsbrud:
    Gud va avis jag blev när jag läste simma med delfiner! Det är ett av mina "mål" i livet. Förhoppningsvis kommer vi iväg till Thailand i höst och kan göra det där! :) Kommer det vara vilda eller tama delfiner?

Tattoo:
    Jag tycker det låter som om ni får ta hjälp av familj och så till att duka och fixa, det ska inte ni behöva göra alls. Eller rättare sagt, det hinner ni ju inte. Jag är en sån som förespråkar fotografering FÖRE vigseln för att man inte ska låta sina gäster vänta i timmar på festens huvudpersoner. Själv skulle jag känna mig jättestressad av det...

Har ni fixat med transport från kyrka till festlokal (ni som ska ha det)? Vore ju skoj att åka iväg i nån snygg bil, men vill heller inte lägga en förmögenhet på en bil för en kvarts biltur...

• Martinaa
    Tattoo82 skrev 2010-02-16 20:21:23 följande:
    Vad betalar ni för fotografering? Och vad får ni?
    Min bror tog ju kort på mina andra brors bröllop för två år sedan så han kommer ta kort i kyrkan och sånt, men vi har ändå anlitat en snubbe för att få bilder i studio (bra ifall det skulle spöregna tex). Lyckades hitta en hobbyfotograf som har fotograferandet vid sidan om sitt riktiga jobb, men ändå tillgång till studio och tar väldigt fina bilder. Dessutom är jag ute efter DIGITALA bilder. Hos riktiga proffsfotografer får du sällan bilderna på CD, utan bara ett antal framkallade bilder. Hos den här killen får jag bilderna högupplösta på cd. Först var det bara tänkt typ en timme i studio med honom, men han erbjöd sig att ta lite "on location" också. Omgivningen är jättefin uppe vid kyrkan så han får följa med oss där också. Eftersom han själv var ute efter lite fler bilder till sin portfolio så fick vi ett pangpris på 2000:-! Supernöjd!

Rapsbrud:
    Delfinskötare var mitt drömyrke också! Skulle jobba på Kolmården jag!
    O klart bilen ska vara med på några foton också, det är ju en klassiker!
  • Martinaa

Strössel:
    Pappersarken du har som omslag är vanliga A4-ark antar jag? Antingen så struntar du i det helt enkelt, vad gör det om papprena sticker ut någon millimeter egentligen? Men om du är som jag så ska det väl gå att fixa till. Har du någon pappersskärare? ( www.siba.se/Products/Product.aspx&sw=sk%C3%A4rmaskin ) I så fall kan du väl skära till kanterna på papprena inuti? Då är ju frågan om det är värt det extra pillet :P
    Jag har ju tapet som omslag, och jag har ingen text på själva tapeten. Kommer ha ett fönster (precis som mina inbjudningar) med vår stämpel på första sidan i häftet i fönstret.

• Martinaa

Fröken Strössel skrev 2010-02-16 22:33:04 följande:

Martina - Nej några milimeter spelar ju egentligen ingen roll men ibland känns detaljerna så himla viktiga
    I knooow, jag är ju likadan så jag ska väl inte säga nåt egentligen Eftersom jag har tapet så kan jag skära till vilket mått jag vill ju, så kommer göra dem en halv centimeter bredare än vanligt a4-papper för att de ska täcka helt.
  • Martinaa

Hej och välkommen Kattpoet! Vilket datum är det som gäller för er så kan jag lägga upp dig på listan?

Jaao:
    Hihi, va roligt! Det är sällan jag ser min karl uppklädd också så det ska bli skoj. Oftast ser jag honom i mysbrallor och en sketen t-shirt

Avalon:
    Det var värst! Kul när det händer grejer! :)

Jag har mått lite dåligt när jag sett hur blek jag är också, och ska nog trotsa mina principer lite grann och gå och sola. Finns ett här i närheten så det får nog bli ett klippkort där :P

Snuttfia:
    Badet här i stan har inte kvar sina solarier. Stod i tidningen för ett tag sedan att alla kommunala solarier skulle tas ur bruk eller hur det var, så där kan man inte sola längre.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4