MAJ 2010 del 4
Usch, jag är så himla ledsen och besviken just nu. Fick just ett samtal från en av mina sk "bästa vänner". Har två kompisar som jag känt sedan skoltiden och varit "bästis" med under flera år. Klart det förändrades lite när jag flyttade till annan stad, och nu träffas vi inte alls lika ofta längre. Man har ju sina egna liv och så, men de har ju ändå varit mina vänner så länge.
Idag ringer som sagt den ena av dem och frågar om det är "okej om de smiter lite tidigare från festen för att åka på konsert på kvällen". Idag fick de veta att Green Day spelar på Ullevi samma kväll som vi gifter oss. Det skulle innebära att de hinner vara på festen i ca 1-2 timmar, vilket typ innebär lite mingel och förrätt. Dvs innan festen ens drar igång.
Jag var ärlig och sa direkt att "ja, jag blir jättebesviken" för jag tycker att så gör man bara inte. Man prioriterar inte en konsert före sin kompis bröllop!! Det spelar ingen roll att de båda två är fanatiska fans och det kanske är sista gången GD spelar i Sverige och bla bla, man åker inte på konsert när ens kompis gifter sig!
Det hela slutade med att jag började lipa i telefonen och nu känner jag mig himla sviken. Hon ville att vi skulle träffas och prata om det (jag ska hemåt i helgen och hade räknat med att träffa dem då, är inte lika sugen på det längre...), men jag vet inte vad mer vi ska säga. Jag har sagt vad jag känner och tycker, och det kommer inte ändras.
Hennes argument var att de är ju med på vigseln, och det är ju "det viktigaste", samt att "jag kommer ju inte märka om de inte är där ändå" och "vi kan ju inte umgås då ändå" och "det är ju bara några timmar".
För mig handlar det om att de prioriterar en konsert framför den största dagen i mitt liv. Jag vet att det inte är den största händelsen det här året för alla andra, men jag trodde faktiskt att mina vänner skulle vilja dela den dagen med mig, och självklart vill jag ha mina vänner där då!
Överreagerar jag??
Sorry för långt inlägg, men var tvungen att skriva av mig.