Inlägg från: Avalon75 |Visa alla inlägg
  • Avalon75

MAJ 2010 del 4

@snuttfia:

Jo, jag känner bra till Göteborg, jobbar på Avenyn.
    Ska kolla lite i den affären, har ju egentligen bestämt mig, men att titta liiite till kan väl aldrig skada....?

• Avalon75

Det är nog Albrekts Guld du menar...? Möjligen Guldsmedsmästaren?

Ja, ibland får man ha tur.
    Jag/Vi valde en väldigt enkel förlovningsring, slät utan stenar, men med en (tydligen...) lite ovanligare form, inte bullig, och inte rak med skarpa kanter, utan någonstans mitt emellan. Det innebär att vilken ring jag än väljer till vigselring så måste den göras på en likadan ring som förlovningsring är. Man sätter alltså i de stenar jag vill ha på en likadan ring. Såvida jag inte hade velat ha en enstensring, vilket jag (naturligtvis...) inte vill ha. Så det blir specialgjort för hela slanten.
    Gu' så krångligt jag förklarar!

• Avalon75

Men Cia!!!
    Jag lider med er... Jag HOPPAS verkligen att ordnar sig omedelbums! Jag förstår verkligen att ni väljer ett helt annat vigselalternativ.
    17:00 kommer att funka jättebra. Ni kommer säkert att sätta er till bords samtidigt som oss, eftersom vi gifter oss kl. 16, och har sedan transportsträcka på en halvtimme cirka till lokalen. Sen ska det parkeras etc.

Martinaa:
    Du kommer inte att bli besviken på tygkvalitet etc., åtminstone inte om de syr din klänning i likadant tyg som min (och varför skulle de inte göra det? ). Det är tjockt och glänser väldigt vackert...
    Det tog 2 månader ungefär om jag minns rätt, möjligen lite längre. Men tänk på att det kinesiska nyåret i februari kan försena din klänning något, någon/några veckor eller så.

• Avalon75

patrikoannika:
    Jag bor i Göteborg och jag har inget direkt tips på affär att köpa brudskor i..., mer än att det finns rätt många här (tycker jag då, från småstad från början) och gå in i ALLIHOPA!
    Coola skor har annars Belle Shoes i Nordstan. Sist jag gick förbi hade de dessutom någon form av superrea, så om du vill ha coola vanliga pumps billigt - gå dit!
    Furetti har snyyyygga skor, men ganska dyra...

• Avalon75

Det finns åtminstone en Bianco på Kungsgatan-Fredsgatan som är okej.

• Avalon75

@jaao:
    Om du har tillgång till Publisher så gör den själv där. Görenkelt med att rita upp bord, numrera och sen ha textrutor bredvid med siffra+namn.
    Dessutom kan du lägga in bakgrundsbilder och andra bilder väldigt enkelt i det programmet.
    Vi gör vår i Publisher, skriver sedan ut på A3 och sätter upp på åtminstone 2 ställen i närheten av middagsborden eftersom folk alltid brukar få stå och trängas vid bordsplaceringstavlorna...

• Avalon75

Jag kommer att behöva stryka/pressa min brudklänning just innan den stora dagen, kanske även göra någon justering på längden beroende på vilka skor jag bestämmer mig för.
    Är detta något som en sömemrska gör? Att de gör ändringar förstår jag , men är det även till en sömmerska man vänder sig för att få sin klänning slät?

• Avalon75

På vårt honnörsbord blir vi antagligen bara 7 personer; vi själva så klart , bådas föräldrar och sambons mormor. Övriga; syskon, tärna, marskalk etc., kommer vi att sätta på mittbordet närmst oss. Tror det blir roligare för dem att sitta med vänner, kusiner etc.
    Eventuellt blir det inte E-bord utan U-bord. I så fall kommer vi att sätta en lite bänk framför våra platser så att gäster kan komma och sätta sig en stund och prata med oss om de vill. Om det blir det vi kör på kommer vi även att ha en flaska punsch eller dylikt som står vid bänken så att man kan ta en liten skål tillsammans med oss.

Det här med gästlistan...
    Vi skulle absolut inte bjuda mer än 50 stycken, det var verkligen maxantal. Men nu när inbjudningarna gått ut har vi skickat till 61 stycken. Och ädå känner vi att det är runt 15-16 stycken till som verkligen hade velat bjuda, men sånt är livet...

Jag får helt enkelt kolla upp sömemrskor/skräddare i min närhet.

• Avalon75

Grattis lenaed till stundande bröllopet!

Den här tråden är ypperlig att få hysteriska utbrott i, hitta hjälp i, få peppning i...(alla går ju igenom samma sak), istället för att "plåga" blivande maken...

• Avalon75

@pettan:
    Absolut inte dumt med många vid honnörsbordet, man gör ju som man vill, och dessutom det som passar lokalen man sitter i.
    Vi är verkligen inga Ribbings..., utan anpassar diverese bröllopsregler så att det passar oss och vårt bröllop

Svar på tråden MAJ 2010 del 4