Inlägg från: Hillena |Visa alla inlägg
  • Hillena

MAJ 2010 del 4

Wow, bra jobbat att gå ner från 100kg! Vilken prestation!

Jag känner att jag måste ha strumpbyxor eller något annat så man inte går och "filar" benen mot varadra, det skaver och kliar så då. Men kanske att det blir strumpebandshållare och lårhöga strumpor som inte är stay-ups. Kan inte ha stay-ups för de trycker in i låret hur man än gör tycker jag och det ser inte alls snyggt ut! Ja vilka värdsliga problem man har ibland ;)

• Hillena

Jag drömmer också om bröllop, sist var det att klockan var 14 på vår bröllopsdag och jag hade inte ens dukat och gjort iordning lokalen. Panik!! Hehe

Min fästman friade till mig i början på september, och när vi kom hem från semestern så bestämde vi att vi skulle gifta oss 29e maj, mest för både kyrka och lokal var ledig då, samt att det nästan alltid är fint väder i maj.

Inbjudningskort har vi själv gjort och vi blev båda supernöjda. Till närmsta familjen packade vi in dem i julklappar medan resten av gästerna får det hemskickat i slutet på januari/början på februari.

Har också en del kvar att fixa men vet att jag ordnar det om jag bara anstränger mig lite, känns mycket lättare nu när jul och nyår är över!

• Hillena

Spännande och läsa om alla förberedelser och planering. Jag gjorde klart inbjudningskorten i jul och sen kunde jag helt enkelt inte vänta längre, så förra veckan skickade vi våra :)

Idag har jag varit och beställt min ring, bestämde själv hur den ska se ut och jag kände mig så nöjd när jag gick därifrån.

Det här med planeringen under bröllopsdagen har jag tänkt mycket på, gifter oss 17.00 och tror att fotografering blir ca 15.00. Kanske frisören 11.00 och sen make-up efter det. Men ja, vi får väl se när det närmar sig.

Hur mycket har ni andra att kvar att göra? Det är säkert mycket mer än man tänker på men jag försöker komma på om jag glömmer något :)

• Hillena

Vad härligt det låter med Västindien!! Det hade verkligen varit en dröm :)

• Hillena

Jisses vad ni alla hinner skriva här :) Men guuud så kul att läsa!

Så spännande Maartina, hoppas att du blir riktigt nöjd när du får din klänning. Hade jag bara vågat så hade jag också beställt min från Kina, men nu är jag en fegis och hyr istället.

Själv har jag gått och beställt min vigselring, den ska vara färdig till april och det känns som det är sååå länge tills dess. Men det var mitt eget val för jag vill inte ha ringen här hemma för länge för känner jag mig själv rätt så kommer jag prova den mååånga gånger innan det är dags att ha den på fingret för alltid hihi.

Nästa projekt för oss är att hitta diamantkonfetti till ett rimligt pris, hitta en god tårta som min styvpappa kan baka åt oss samt klänningar till mina två tärnor.

Ohhh vad roligt detta är!

• Hillena

Nu har jag hunnit ikapp läsningen igen, puh vad ni hinner skriva :)

CialovesAndreas det ni är med om verkar vara mycket tufft. Hoppas verkligen att det ordnar sig för er. Förstår att kyrkan inte känns viktig för er, det viktigaste är ju att ni får bli gifta på er dag. Håller tummarna för er.

Det där med tärnklänning tycker jag är svårt, har inte gett oss ut att titta än. Att köpa en i en riktig finklänningsaffär är dyrt tycker jag. Får se om mamma vill hjälpa till att sy till mina tärnor, annars väntar jag ett tag till och ser om det kommer in snygga vårklänningar. För min del gör det inget om klänningarna är lite kortare till tärnorna.

Var ligger ni i planeringen? Just nu känns det som att det står lite still för oss men vi har hunnit så mycket på kort tid så just nu vet jag inte vad mer vi ska hitta på. Alla frågar mig hela tiden, är det mycket att göra? har ni kommit långt i planeringen? men jag tycker inte det är så farligt, vi har kommit bra på vägen tycker jag.

• Hillena

Martinaa, vi köpte de vanliga tråkiga, tror mest folk bryr sig om hur kortet ser ut. Många slänger nog dessutom kuvertet tror jag. Men visst, vi brudar tänker ju på ALLT när det gäller vårt bröllop :)

a n n a: Stort grattis till bebisen i magen!

• Hillena

Martinaa- tack för tipset om hemsidan med diamantkonfetti! Ska genast kolla.

• Hillena

Cia, sååå skönt att allt ordnat sig och att ni inte behövde ändra något. Du måste vara världens lyckligaste just nu!

Min ring beställde jag förra måndagen, men sen var jag där i måndags igen och ändrade lite (större diamant hehe) så nu känner jag mig så nöjd. Får dock inte den förän i april, hade också velat ha den på mig på studs annars!

• Hillena

Vi har också sen osa men de flesta av våra gäster har varit snabba, det är såå kul när svaren trillar in. Nu längtar man såå tills det är 29:e maj.

• Hillena

Härligt Rapsbrud! Hoppas ni får en underbar dag tillsammans imorgon!

Jag längtar till på fredag för då är det exakt 4månader tills vi gifter oss, såå spännande!

Snuttfia; jättefin klänning. Vad kul att ha den hemma. Själv hyr jag klänningen och får hämta den först dagen innan bröllopet, men det känns hur bra som helst det med!

Pettan; kul med så mycket bidrag, det var verkligen gulligt gjort! Själv får vi hjälp med en del av alkoholen och det är jag superglad för! Tårtan bakar svärfar och mammas vän ska göra min bruduppsättning så där sparar vi många slantar och är väääldigt tacksamma över det.

Skrev ut hindersprövningen så nu ska den skrivas nästa vecka för att sedan skickas iväg så vi kan boka av det med.

Fröken Strössel; spännande med secret-box. Tror också jag vill göra det för min blivande man...får se om jag törs bara hahaha

• Hillena

Spännanade Martinaa att klänningen är på G!

Nu är det 4 månader och 2 timmar tills vi står i kyrkan, weiiii så härligt. Det pirrar riktigt i magen.

Ska också fixa det där med skor snart men vill först kolla lite på bröllopsmässan i Malmö vad där finns för något. Sen ska vi beställa caketopper också men det får också vänta till mässan/efter mässan!

Det med klack på skor tycker jag är såå svårt, går inte ofta i högklackat så jag siktar in mig på 5cm klack så ska det nog gå.

• Hillena

Jag kommer att byta från ett -sonnamn till ett annat -sonnamn, för mig känns det viktigt att hålla på traditionen att kvinnan tar mannens namn, men hade jag haft ett extra vackert ovanligt namn hade jag nog tänkt annorlunda!

• Hillena

Martinaa; wow vad snabbt, härligt att få hem klänningen och sen prova, prova och prova hehe!

Någon som ska på bröllopsmässan i malmö till helgen? Ska gå med 3 av mina vänner och det ska bli såå kul!

Det här med att skicka in ansökan om att ändra namn, var hittar man det? Jag trodde att det gick automatiskt...

• Hillena

Har inte varit inne på några dagar och här händer det mycket som vanligt!
    Ville bara säga tack till Martinaa om länkarna till namnbytet.

Idag ska jag och några tjejkompisar på bröllopsmässan i Malmö. Har mycket fixat och ordnat redan men vill ha lite tips och njuta i att bröllopsfrossa.

Ha en underbar lördag!

• Hillena

Våra nära och kära visste också att vi skulle gifta oss så jag hade nog inte lika höga förväntningar på reaktioner. Men vi har bara fått positiva reaktioner och nästan alla bjudna har redan tackat ja.

Förstår att ni blir besvikna dock, detta är något av det viktigaste som händer i ens liv och då vill man att alla i ens omgivning ska vara nästan lika uppspelta som vi själv är :)

• Hillena

Hihi min släkt bröllopsbantar också av någon tokig anledning!! Galet :)

• Hillena

Hej hej. Som vanligt är det längesen jag skrev, men är inne här och kikar med jämna mellanrum.

Det där med naglar ska jag också fixa, har haft det förut men det är inte så praktiskt i mitt jobb. Förstör mina nagelband nu när man blir så torr och byggda naglar gör att jag inte pillar på nagelbanden. Så jag ska snart boka tid och få det fixat.

Imorgon ska jag och min styvpappa åka till Sassnitz för att handla all alkohol till festen. Äntligen ännu en sak att bocka av!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4