Inlägg från: jaao |Visa alla inlägg
  • jaao

MAJ 2010 del 4

Hannaibröllopstankar- Jag gillade det lite modernare stuket på den andra klänningen bättre rent spontant, men den mer romantiska kinaklänningen passar mycket bättre in om ni ska gifta er i skogen... Ser hela senariot framför mig åhhh va romantiskt! Så... ja, jag röstar på kina klänningen lätt!

• jaao

Jag kommer ha en axelbandslös "korsett" under klänningen, utan snörning dock. behöver något som får det att se ut som om jag hade bröst haha. Sen blir det höfthållare och sexiga trosor. Jag är barnsligt förtjust i underkläder. har köpt en annan korsett med axelband som jag kan byta med på kvällen om det skulle vara så, sprang på den av en händelse och kom inte på någon annan bra ursäkt än att den skulle vara till bröllopet ;-P

Vi kommer ju inte ha någon fest, middagen är slut ganska tidigt så vår förhoppning är en riktig myskväll på hotellet med bubbelpool och champange... men, jag är känd för att vara en otroligt trött människa så vem vet hur det slutar.

Lindex har en speciell bh + trosa i deras Ella M serie som är helt fantastiskt vacker för er som ska klä er i vitt (den finns i svart också), blir inte alltför dyrt och den säljer bra till just brudar råkar jag veta

• jaao

Jag är alltid blek och kommer vara det när vi gifter oss också... får cellskräck av solarier! Tur att man är hårdrockare, då kan jag skylla på det haha.

Idag har jag bokat hotellrum, fick precis det vi ville ha efter noggrann beskrivning av inredningen 17 våningen med 2 väggar helt i glas ut mot stan. Tog något guldkantstillägg som man får mosserande vin och grejjer på rummet när man anländer.

Har även pratat med en annan resturang som skulle skicka prisuppgifter och menyförslag senast torsdag. Supermysigt ställe heeelt i vitt... håll tummarna för att det inte blir alltför dyrt för oss! Jag orkar inte leta mer nu!

• jaao

Haha, hoppsan så kan det gå

Vi har inte bokat någon svit utan snäppet under för de rummen är snyggare inredda 1150.- för två personer
    trooor jag ivarjefall...hmmm

patrikoannika skrev 2010-01-05 18:07:05 följande:
    Vi skulle boka bröllopsnatt för ett tag sedan och för oss så finns det två ställen som är aktuella. Båda är minst lika fina, ligger fint och har bra service och rum. I alla fall av det vi vet. Men så kollade vi lite på priser för bröllopssviter och såg följande:Hotell nr1. 2595 kr för sviten.Hotell nr2. 1550 för sviten.Så vi ringde och bokade Hotell 2 eftersom det var så mycket billigare. (ha ha ha...)Men DET priset (1550) visade sig sedan vara PER PERSON!!! Men, men de var så trevliga och egentligen spelar det ju ingen roll mellan 2600 och 3100, det är ju inga större pengar. (inte i sammanhanget..) Men vi trodde ju att vi hade gjort ett kap som hittat detta hotell nr2 i stället för nr1.Så kan det gå..
  • jaao

Låter underbart Vi ska också spendera dagen efter i bubbelpoolen...inte på hotellet dock men ändå.

snuttfia skrev 2010-01-05 19:10:02 följande:
    Vi bokade två nätter i bröllopssviten, vi åker ju inte på någon bröllopsres så det ville vi unna oss. Fast vi hade nog kommit en bit ut i världen på sista minuten ändå för det gick på 2500 kr/natt :) Men jag tänker som så att bröllopsnatten lär vi vara däckade efter en lång dag, då tyckte sambon att det var bortkastat att lägga så mycket pengar på rummet. MEN rummet har bubbelpool och bastu och man får vip-paket med frukt, bubbel och choklad. Självklart tillbringar vi dagen på rummet och badar, bastar och myyyyser. Inte alls bortkastat i mina ögon :) Ser fram emot det, älskar bubbelpool och bastu och så kommer vi ju att ha det så mysigt när vi är helt nygifta och allt. Gött!
  • jaao

Shit vilken otroligt vacker klänning... det var lätt den finaste jag sett ever *kär*

snuttfia skrev 2010-01-05 20:26:41 följande:
    Åh nu inläggsbombar jag :) Men jag tror jag har bestämt mig för kläninng nu (igen). Tänkte egenligen designa en egen och beställa från kina men så hittade jag en tråd här på bt om shopindream.com och där hade de jättefina och billiga klänningar. Så jag beställer den här www.shopindream.com/product-7097.htmlhelt vilt, utan att veta nåt om stället egentligen. Har haft mailkontakt under dagen och de verkar seriösa och svarar snabbt på alla frågor. Och skulle jag inte bli nöjd får jag väl sälja klänningen på tradera eller nåt och skaffa en ny då. Det ordnar sig. Är den bra så gör jag värsta klippet tycker jag iaf :)(mitt tangentbord krånglar just nu och tappar bort bokstäver ibland, lovar att jag är helt nykter och vid mina sinnens fulla bruk även om det inte verkar så, hehe)
  • jaao

Jag tror den är lika snygg i ivory också!

• jaao

Vad kommer ni betala för håruppsättning samt sminkning?

Har kollat runt lite idag och det är ju brutalt DYRT!
    Frisyr 1900:- Smink från 1600:- jo tjena!

Det billigaste jag hittade var 850:- för sminkning och 450:-/timmen för hår... Är det jag som är snål eller? tsss

• jaao

Preciiis, måste bara få min blivande att tycka likadant haha... han tycker det är som att kasta pengar i sjön eftersom jag ändå är världens vackraste *flina*

Hittade dock ett ställe som drivs av elever på någon skönhetsutbildning, de var super billiga sidan var inte uppdaterad på ett tag dock så jag måste ringa och kolla om det ens finns kvar i stan.

Ananias skrev 2010-01-08 17:22:11 följande:
    jaoo- håll i dig!! ja tror ja ska pejja 3100 för både smink och håeuppsättning + en proomgång ett tag innan bröllopet! sen får jag lämna in klänningen där så ja fixar mig det sista där o åker sen direkt till kyrkan.tycker med det är dyrt mwen de är ens ak jag inte viol snåla med o anser det vara värt...för man vill ju verkligen känna sig snygg o speciell.
  • jaao

Jag märkte inte ens stavfelen, så olika det kan va.

Vad är det för slags löshår?
    Jag fick nån dum idé att klippa kort page för ett år sedan, har alltid haft långt hår annars och saknar det.

Bluebride skrev 2010-01-08 17:33:16 följande:
    hi hi, den här meningen var lite svår att läsa...Prövar löshåret jag har köpt, känns bra. Trivs så mycket i långt hår. Jag är brunett, färgen jag köpte är lite ljusare än den jag har + ett par i mörkblond som slingor, ser snyggt, men jag tror man måste ha hjälp att sätta det håret bättre, än göra det själv
Svar på tråden MAJ 2010 del 4