Inlägg från: ar100522 |Visa alla inlägg
  • ar100522

MAJ 2010 del 4

Stort grattis till pyret. Vi har redan vårat avklarat: har tre livliga tjejer här som bromsar planeringen lite. Så fort jag går ner för att göra lite på inbjudningskorten ska någon med... Jaja, jag hinner nog.
    Har haft pappa på middag idag och han ska kolla upp solist till kyrkan. Annars diskuterar vi mest bröllopsresa nu: med eller utan barn? har aldrig varit ifrån dem mer än en natt och de sover borta högst en gång om året. Lite skeptisk till att åka ifrån dem en vecka. Hur skulle ni göra?

• ar100522

Nu börjar mina inbjudningskort bli klara också. Hoppas de kommer iväg imorgon. Lägger snart ut bild.

• ar100522

Min ring ligger i ett skåp och väntar på mig... Har provar den ett par gånger...

• ar100522

Mina inbjudningar har kommit fram och vi har fått våra första ja. Känns pirrigt.
    prästen ringde igår och undrade om vi fått klar klartecken att ha bröllopet kl. 15. Jag sa att det var klart. Han menade att det skulle vara en konfirmation då och det inte allt var säkert.... Blev arg och sa att jag ringer upp efter jobbet. När jag sen ringde var det lugnt... Konfirmationen ska vara kl. 12 i samma kyrka. Fördelen är att en är utsmyckad med blommor men nackdelen är att vi skulle fota däruppe innan. Vet inte om det går nu. Inte kul.

• ar100522

Har funderat på det här med bröllopsnatten. Såg ett bröllopsprogram på TV och där rekommenderade de att inte ta ett fint, dyrt hotell för att det är roligare att vara med på festen. Vi har bokat hotell men jag är inne på att avboka för att åka helgen efter istället. Jag betalar dyrt för bröllopet och bjuder mina bästa vänner för en ordentlig fest - som jag inte vill missa. Vad säger ni? Är jag tokig?

• ar100522

Känns bra att fler tänker som jag. Vi ska kanske sova på något enklare hotell på bröllopsnatten och sen åka iväg helgen därpå. Eller åker vi hem på bröllopsnatten. Det beror på om vi har nattgäster här hemma eller inte.

• ar100522

Curly sue ska vi också ha. Den är ju underbar! fast vi ska ha den i kyrkan som solosång och gå ut till nothing else matters med mettalica.

• ar100522

Vad ska eran solist spela? Piano eller gitarr?

• ar100522

Jag behåller mitt namn och sambon byter. Han heter karlsson och jag har lite ovanligare namn. Men det satt långt inne... kanske det är därför det tog så långt tid att fria...

• ar100522

Nu har jag skickat iväg förfrågan om vår bröllopsresa. New York utan barn! Hoppas nu den resan finns till det priset.

• ar100522

När åker ni till NY? Jag har skickat förfrågan med ticket. man kunde inte boka rakt av via datorn, bara via telefon som är dyrare. Hur länge ska ni stanna och hur mycket går er resa till?

• ar100522

Jag har varit på lekland med barnen idag och passade på att åka till IKEA också. Köpte lakan, dukar, ljus, handdukar, krukor. Massor till bröllopet

• ar100522

Vi har köpt lakan på IKEA - 25 kr styck + panelgardiner som vi ska ha som löpare. Inte farligt dyrt alls. Vi provdukade med linnedukar men när de inte ser likadana ut blir det inte bra.

• ar100522

Min ring ligger i skåpet här hemma - smygprovar den ibland. Nu hänger klänningen nere också. Tänkte prova lite smycken till + skor. Sen ska den eventuellt läggas upp + ta bort det lilla släpet som finns.

• ar100522

ja, undrar vad man ska göra då. Hus har vi, tre barn har vi ... så vi får väl renovera lite!

• ar100522

Hej och välkommen!

Jag gifter mig också 22 maj. Vi har skickat ut inbjudningarna och fått en hel del ja - jag tror nästan alla kommer säga ja. Vi kommer ha 70 gäster varav 25 barn!!! Har själva tre stycken. Annat som är klart är:
    * kyrka
    * festlokal
    * transport från kyrkan
    * solist i kyrkan
    * klänning till mig
    * mat - catering + jag
    * fotograf
    * ring
    * frisör + smink
    * präst - ska ha egen
    * dukar, ljus etc
    * bröllopsresa som går till New York

Kvar är:
    * killens + barnens kläder
    * barnpassning på kvällen
    * musik på festen
    * underkläder
    * skor till alla 5
    * blommor
    * hotellnatt
    * festhäfte

kan vara något jag glömt, men det känns under kontroll.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4