MAJ 2010 del 4
Haha... alla utom just jag och m2b...jättemärkligt är det :)
Haha... alla utom just jag och m2b...jättemärkligt är det :)
DHL, hur har det gått Martinaa?
Vi har också diskuterat musik lite grand och det ser för närvarande ut såhär:
Vår toastmaster kommer i kyrkan sjung Elton Johns "Your Song" och tre av mina kusiner ville sjunga något också...vi har valt Fred Åkerstöms "Jag ger dig min morgon", som också är vår låt (tillsammans med "Kom Änglar" med Lars Winterdäck...dock är melodin inte så munter...så den fick strykas).
Vi har även tur med att m2b's faster är kantor, som även hon har erbjudit sina tjänster...vad vi ska gå in till är inte bestämt..men det stöts och blöts! :)
Till utgångsmusik blir det suprise..."I've got a feeling" med Black Eyed Peas, för att ange tonen till vad som kommer på festen!
Efternamnsfrågan håller på att redas ut...blir nog mitt ovanliga (hehe...m2b har gett vika!)jag känner att det är rätt viktigt, så att man kan skicka in och fixa med namn-och hindersprövningspapper...så att vi KAN gifta oss!
Resan är bestämd (whiihooo...New York, here we come), men inte bokad...för det kan vi inte göra förrän vi helt har bestämt efternamn(eller?) och nu ska jag skriva etiketterna till våra inbjudningskort..så vi kan posta dem i veckan! *pirr i magen*
Rapsbrud: TACK! :) Vi är rätt stolta...Ingångsmusik är ännu inte bestämt...förslag?
Vi kom på att Åkerströms inte är rysligt romantisk den heller...men men, vi kanske blir övertalade att kusinerna sjunger Sonja Aldens "Du är allt" (
) Jag är allergisk mot henne, men jag var tvungen att lyssna på låten...och jag satt och storbölade! Kanske det blir den ändå...dock är m2b...svårövertalad om vi uttrycker det milt.
Fröken Strössel: tack för svaret! Det var verkligen snällt! Då åker vi på gamla namn (åker på måndagen efter bröllopet....whiiihooo) va snällt av dina föräldrar att fixa alkoholen! Det underlättar så när någon tar ansvar för en detalj (även för controlfreaks som jag), så man slipper att tänka på ALLT!
Mina föräldrar har fixat transporten från kyrka till lokal, men vägrar berätta vad det är! :) Det blir nog säkert bra!
Bluebride: Tråkigt att höra att ni har svåra tider. Hoppas att det ser ljusare ut snart. Kanske är bra att fira något positivt som er kärlek! :)
Tatoo: TACK! Vi är sjukt nöjda med utgångslåten...ska bli en överraskning, bara vi o tärna o marskalk som ska veta om det..ja och kanske min lillebror som sätter igång musiken. Vi fick idén härifrån:
,
men INTE lika extremt OCH till utgången, för vi vill ändå visa att vi tar vigseln på allvar... för att sedan visa vår glädje i att vara vi två! :)
Angående nattamat har vi (igen) turen att våra föräldrar känner några som brukar servera mat på bröllop (som ska göra det på vårt med...gratis...nice). De pratade om nattamat när de hade ett "inför-bröllop-möte" (som vi för övrigt inte var inbjudna till...) och de erfarna berättade att nattamaten ALLTID har räckt mer än väl. hon sa att man kan räkna en korv/ gäst och då äts i regel 2/3 upp...så om man vill vara på den säkra sidan, 1 korv/gäst.
Grattis på din dag Snuttfia! Hoppas att den har varit härlig och Semla är..lyx! :)
Alla adresser skriva, påklistrade på kuverten och ska postas imorgon..whiii
Tatoo: Näe, vi har inte varit hemliga...några vänner kanske blir överraskade att de är bjudna, men annars inte...jag har lite svårt att hålla tyst om roliga grejor...
Tatoo igen:) : min m2b ska ha en ring till, han ville det, så självklart ska han ha det! Med en svart diamant inne i skenan (gromzilla!) :)
Hannaibröllopstankar: hehe sitter och funderar på samma kombination (fast vitguld). enstensringen är beställd...försöker hitta på ett sätt som rättfärdigar den andra med *visslar lite* Jag har hintat till mannen att det är den PERFEKTA morgongåvan :)
Martinaa...förlåt... :)
Anna: Nu blev jag som inte kollar på melodifesten nyfiken. Vilken låt var det ni fastnade för? Kul föresten att det känns rätt med en låt!
Idag ligger man i feber o djävulsk halsont (flytande föda)...och så är mannen iväg på utbildning hela veckan....vill bara att han ska komma hem o pyssla om!!
EmMagnus: Gästlisteångesten känns igen...men nu har vi skickat våra inbjudningar. Några inbjudningskort blev över..så de som "skalas bort" innan kommer förmodligen att få en inbjudan de med...som din blivande sa: Det händer bara en gång i livet!
Näe nu ska jag tillbaka till alvedon, täcke och dvala
a n n a: Hade på känn att det var den låten! Texten är tokfin o jättecharmig! Bra val!
Martinaa: Du överreagerade Verkligen inte, snarare "underreagerade"...jag hade fräst som en ilsk katt!
Ibland förstår inte andra hur otroligt personligt ett bröllop är. Tyckte att det var starkt att du sa till vad du tyckte och kände (och cred till kompis 2..som tog sitt förnuft till fånga och bad om ursäkt!)...men stackare som åker på en, i jämförelse, obetydlig konsert och missar sin bästa väns bröllop!!! Shit vilken ångest hon kommer att ha...
Tänk på att det är ditt o din m2b dag...BARA er dag! :)
Ananias: Sonjas låt tänkte jag med på...men mannen tycker inte alls om den...men jag bölar varje gång jag hör den!
Idag har jag utnyttjat den obegränsade fritid som sjuk från jobb innebär...och sökt tradera efter fina smycken till tärna o toastmadame! Nu väntar en spännande budgivning!
Och ja, jag är fortfarande sjuk...och ensam...kul...
Jag beställde från bröllopsbubblor och de kom fram utan knix...så hoppas att det var en (iofs tråkig) engångsföreteelse med Bluebride
Snuttfia: Det låter som om du helt enkelt har en fuldag...inget att oroa sig över...jag vet av erfarenhet att det går över :) Jag är själv kurvig och varannan dag tycker jag att jag ser ut som en michelingubbe och varannan dag ser jag ut som marilyn monroe :)
Självklart blir det bättre när klänningen är ordentligt snörad...det gör stor skillnad enligt min syster (som är skräddare)... provade du tillsammans med de underkläder som du ska ha på din stora dag? Jag har funderat på att köpa spanx (fast midjan med!) för att hålla styr på formerna :) Tillsammans med den grymma dekorationen och snygg sminkning kommer du se ut som marilyn...inte michelin ;)
Tatoo: Grrrrymma skor! Bra val!
Jaoo: NICE att ringarna har kommit! Spännande! Idag ringde de från affären och sa att min ring är färdig att hämtas på fredag...whiiihoooo
Rapsbrud: Fiiiin resa, låter superhärligt! Då har du något MER att se fram emot, när bröllopet ligger bakom er! :)
Tatoo: Våga delegera! Delegera gärna saker som du kan släppa lite på...eller peka mycket samt skriv listor till den stora dagen! Då ska du som brud inte behöva stressa ALLS!Jag var världens stress innan, men har blivit tvingad av min fina pappa att delegera, och helt plötsligt kan det vara lite spännande att inte riktigt veta vad familj och vänner har på lur när de ringer och frågar om råd :)
Martinaa: Min mamma, som ett steg i delegeringsprocessen, har fixat vår transport...vet inte vad det är, men det verkar vara bra!
Snuttfia: Vilka UNDERBARA bröllopskort ni kommer att få...bror din är ju helt fantastisk!!!
Vår fotograf är en kompis kompis som tar 4000:- för att vara med och fota från morgon till efter brudvals + att alla kort kommer digitalt på en skiva! :) Vi är supernöjda med både pris och fotograf!
Ananias: Cool bukett!
Jag har börjat tänka att jag vill att min syster ska sy färdigt klänningen, så att man kan prova så att allt passar ihop...just nu har jag en rosa fluffig vision om att allt ser sådär himla bra ut...men vet av erfarenhet att det kanske inte stämmer överens med verkligheten...
Idag blir det vårdcentral...med trolig halsinfektion....kanske skulle ha gått för några dagar sen, men men.
ohhh....by the way...vår resa kommer förhoppningsvis att gå till New York en vecka med avgång på måndagen efter bröllopet! :)
Hej och välkommen Kattpoet!
@ Gutebrud: Bra att ni har bestämt er för att det viktigaste på er dag är ni! Dock förstår jag och lider med dig om det känns jobbigt ändå...man är väl alltid "daddys girl", hur gammal män än är... *skickar styrkekram*
@ ar100522: Nyfiken...en till som styr bröllopresa till NY. Vart skickade ni förfrågan?
@Snuttfia: En del pms? ;) Men skämt å sido, det är ju bara bra att ha fler val :) ÅÅ så tvivlar jag inte en sekund på att du kommer vara fin, i vilken klänning du än väljer, på din stora dag!!
Helgens bröllopsfix: Min ring hämtad :):):) MÅSTE prova den varannan timme...och ibland "glömma" å ta av den ;)
M2b har nog bestämt sig (faktiskt helt utan påverkan från mig) att ta mitt efternamn ;) Vi fyllde i och skrev ut hindersprövning/ namnbytesblanketter och när jag skulle kolla dem såg jag att han hade fyllt i namnändringsblanketten redan..till mitt efternamn...tår i ögat :)
Bröllopsresa bestämt, bokas i veckan!!! NY here we come! Har även lagt sluttouchen på hemsidan (ja..eller m2b under mitt direktiv!)och knåpat ihop önskelista (bara bidrag till resa) utan att det skulle låta som ett "tiggarbrev".
Skor bestämda (ett par som jag köpte för några år sedan, som jag har använt max 3 ggr)...vita skinnpumps, peeptoe, svart rosett och svarta detaljer...lovely!
Caketopper bestämd och ska beställas i veckan...
och nu...Os för hela slanten (jag och m2b är skidskyttetöntar), så jag lägger bröllop åt sidan tills imorgon.
So long Brides!
@ snuttfia: Visst är det kul med Zumba?! Fast lika kul som jag tycker att det är, lika skräckslagen är jag för att någon ska se mig :) Sitter och är sjuk...fortfarande, ska ringa doktorn imorgon och kolla om det finns penicillin som faktiskt funkar (hade ju varit bra...). Jag vill bara ha detta ur vägen så att jag kan börja träna och sola för att bli supersnygg till bröllopet! ;)
I övrig kommer vi ha en helt manisk bröllopshelg (lördag); Hämta ring, boka florist, boka bröllopstårta, kolla och mäta i lokalen, prova klänning och kolla tillbehör till mig...phu!!! Innan dess kommer vi att ha bokat bröllopsresa *LÄÄÄÄÄÄÄÄNGTA*
Efter denna helgen kommer det inte vara fullt så mycket kvar..lite roliga grejer bara...sprit *hehe*, planera dagen i detalj, TRÄNA, kolla lite favurs, bestämma hur det ska se ut i kyrkan, göra vigelprogram...och ja, inte så mycket mer :)
Näe...nu får det bli alvedon,te, soffa och bok!