Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

MAJ 2010 del 4

Nej min katt gillar inte stängda dörrar, då kommer jag inte få sova en kvart per natt.
    Hon har varit överpestig pga allt snöande och ljudet av snöröjning. Min katt är en pratande kisse, i natt väcktes jag av att hon såg någon utanför köksfönstret och hon gick högljudt klagande och hämtade mig. Det var grannen som försökte få igång sin värme pump...

Sömnbrist gör mig gnällig!

Idag ska jag rita mönster till min klänning, jag är så nervös att måtten mina inte ska passa.

• Kattpoet

Kommer inte ha en caketopper, finns ingen med rätt kilt eller med knubbig kurvig kvinna. Jag ska be min svärmor att dekorera kakan, det kan bli intressant.

Bestämde mig för byta rikting helt när det gäller inbjudings korten, ingen fara ännu men jag måste ha dem snart och jag måste också få veta att festen blir i Gauldry annars måste vi hitta Cupars town hall istället men han vill ha det i Gauldry.

Just nu ligger karln hemma i tandvärk och önskar jag kunde vara med honom.

Försökte rita mönster idag men ryggen orkade inte alls och benet skakade för mycke så jag fick ge upp.

Men men imorgon ska jag göra det och sy min mock up så jag vet att mönstret funkar.

• Kattpoet

Jag är för kort och har långa ben och jag ser ut som en liten vägkon på rymmen i långa klänningar, så min blir knälång få mig att se länge ut och får min kropp att se mer balanserad ut.

• Kattpoet

Cia, rufsa till håret, gå till spegeln och tänk på din karl naken i sängen, den blicken du får just då är oftas väldigt sensuell eller rent skrämmande.

• Kattpoet

Min hindersprövan tog en vecka men det var en marriage licence så att jag kan gifta mig utan för Sverige med en skotte. Det borde ta en eller två veckor säger det.

• Kattpoet

JAG HAR FÅTT TYGPROVET!! STUDS!

Japp nu har jag tygprovet som ska tvättas i 60grader och sedan provfärgas grönt!

• Kattpoet

Tvättade tyget, det är tjockt, men jag tror det kan vara rätt och det tog färgen väldigt bra och ja klänningen kommer vara lite tung men jag tror det är värt det.

Mitt ex såg tyget och sa arme pressening, vilket inte gjorde mig glad.

Men det är råsiden och hampa och det är mer levande än ett vanligt tyg, dvs det är inte slätt vävt, tråden är olika tjock vilket ger struktur och det känns som klänningen kan behöva det.

Funderar fortfarande om jag inte skulle gå för ett tunnare tyg, men jag ska låta detta torka helt först.

• Kattpoet

Idag så har jag sätt bröllopsklänningen vid sedan, tyget får vänta lite, jag behöver ett skrivbord istället.

Dock har jag funnit tyget och kommer beställa 8 meter tyg snart, jag kommer leva på luft denna månaden och jag behöver beställa flygbiljetten med.

Inbjudningarna blir helt klara till nästa vecka, om inte mer snö kommer.

Jag vill bara ha det klart med bröllopet och allt, detta börjar bli jobbigt, jag vill ha min man här.

Vi har bestämt oss inte ha någon musik på cermonin, eftersom det är en snabb vigsel.

Jag har iallafall frågat mitt vittne om hon vill vare det och hon sa ja. Nu måste min karl hitta någon att vara hans vittne.

Karln är purken pga tandvärk och jag är små sur pga ryggvärk.

• Kattpoet

Min Fotograf tog 1½ timme, när jag gjorde det första gången.

Denna gång ska vi ge våra kameror till Vänner och sen får vi se hur det går.

• Kattpoet

Martinaa: Vi fick tiden, klockan 15:30 den 22 maj gifter jag mig med min karl i Cupar.

Vi har bara ett litet problem, trots alla pappren säger att jag kan gifta mig, så vill de ha min skillsmässopappren med.

• Kattpoet

Är så innerligt förbannand!! Mitt svenska marriage licence är giligt överallt i UK utom in Fife county! FAAAAAAN!

Jag måste hitta min skilsmässopapperna, eftersom min marriage licence, bara bevisar att jag kan gifta mig, inte att jag är skild.

Hrm det står att jag är skild men kan gifta mig igen på dem! Och om jag inte var skild så skulle jag för faaaaaan inte kunna få ett marriage licence!

Det står till ock med på mitt person bevis att jag är skild!

Problemet är ingen av oss kan hitta skilsmässopappret så på måndag får jag ringa tingsrätten där jag skilde mig.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARFG!

Måtte lösen får tusen kameler hemsöka deras armhålor.

• Kattpoet

Jo men ni ska ju iallfall få gifta er, var glad för det

• Kattpoet

Jomen alla pappren, jag har kollat upp, pratat med folk som gift sig med skottar och varit skilda, ska gälla och jag ska inte behöva mitt skilsmässopapper.
    Det bara så himla surt.

Och det som skrämmer mig mest är att även om vi kommer tid den 22 maj så betyder det inte att vi kan gifta oss, vi kan fortfarande bli nekade pga att jag är skild.

Hur kul tror ni det är att plannera nu när man inte ens vet om det blir av ?

• Kattpoet

Jo om man är skotsk, då går det mycke lättare, men detta register office har tydligen aldrig gjort en vigsel mellan utländsk och skotte.

Så de vägrar förstå vad som står på papperna och motarbetar oss hela vägen även om papprena är på engelska.

Vi har beslutat detta i helgen, om vi inte blir gifta i Skottland, kommer vi endå har bröllops festen och se detta som vår bröllopsdag, sen så gifter vi oss i Sverige inom en månad där pappers arbetet mycke lättare.

• Kattpoet

Middagen är fixad till festen, det blir hans mor underbara linsoppa, rena himmelriket i en skål och sedan blir det gott bröd till soppan.

Där efter kommer det svenska fikat att serveras.

Och hans mor hjälper oss nu med var vi ska ha festen, nu kommer det bli lättare.

• Kattpoet

Jag vägrar låta min karl ta av strumpebandet bland folk, det är för privat.

Och jag vägrar ha ett strumpeband med, mina lår är för tjocka och jag har muskler problem.

Jag har hittat ett par fina stayups i svart som jag ska på dagen, en stabil och bra svart push up och svarta trosor i bommull.

Vi kommer endå inte ha sex på bröllopsnatten, lite svårt när folk sover i samma hus.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4