MAJ 2010 del 4
GRATTIS snuttfia!!
Jättefin i din klänning, martina! Och tack för svaret i min tråd.
Emsan - Spännande!
GRATTIS snuttfia!!
Jättefin i din klänning, martina! Och tack för svaret i min tråd.
Emsan - Spännande!
Har hittat en slöja på nätet som jag funderar på att beställa men vet inte om jag törs om det blir helt olika i färg... En djungel med alla dessa vita nyanser!!
Jag letar också ring för fullt nu. Var först inne på titan, men det gick inte alls med förlovningsringarna. Så kollade vi lite på stål, så snygga till bra priser! Men de går ju inte att ändra storlek på om det skulle behövas... Så nu lutar det åt guld iaf! M2b börjar tveka om han vill ha en också. Jag ska ner och prova lite imorrn. Har lagt upp två i galleriet som jag tycker bäst om just nu! Får se om jag ändrat återigen efter imorrn.
Ska era män få en till ring?!
Ja den är sååå fin! Varför passade det inte? Har du f-ringen som är på din pres-bild? Ser ut som det skulle kunna passa.
Jag undrar om det blir snyggast med rött eller vitt guld till min f-ring?!
Blev tvungen att googla på kom loy. Aldrig sett förut! Måste man inte ha massa för att det ska häftigt? Vad kostar dessa?
Som vanligt blev man ju bara ännu mer förvirrad efter att ha kolla på ringar idag. Från början var jag inne på titan, sen stål och nu guld. Men så när man nästan bestämt sig kommer guldsmeden med massa roliga förslag på ringar de kan göra på beställning! Kommer nog aldrig kunna bestämma mig...
anna - Gillade också den låten faktiskt, fast jag inte alls är så inn epå folkmusik direkt! Bra val!
Martina - Stor kram!! Verkligen konstigt att konserten ska vara viktigare när ni nyss sett dom... Hoppas det ordnar sig så det inte är nåt du behöver må dåligt över på er dag!
snuttfia - Vilka coola! Jag som blivit fräst i rött tycker nog den var snyggast. Men de var jättefina båda två!
Har själv köpt mitt trejde (!) par skor. Beslutsångest, haha! Men de här är grymma!! Kan lägga in en bild, ska bara ladda över till datorn först.
snuttfia - Aha! Men ändå så blir det ju lite coolare med en i färg. Det står ju ut lite mer då iaf.
Nu finns bild på mina skor, och ett armband som jag hittade i en perfekt matchande färg!
Tack för alla fina kommentarer om skorna! Jag är bara 160 cm så jag behöver verkligen klackar. Problemet är att jag precis börjat inse det och är jäkligt ovan att gå i dem... Får öva lite hemma varje kväll innan tror jag.
Sen ska vi var ute så jag vet inte hur det funkar med dessa klackar... Får trippa på tå i gräset, hahaha.
snuttfia - Jag tycker också min mage ser gigantisk ut i min klänning. Har sen en vecka slutat helt med godis och fikabröd fram till bröllopet! (med undantag för ett par födelsedagar och påsken
) Men man ser ju oftast sig själv med helt andra ögon!
Funderar på det här med ingångslåt. Hur lång ska den vara?? Kommer ju kännas jättelöjligt om man får stå där framme och lyssna klart på en låt i flera minuter?! Kom precis på att "Final countdown" skulle ju var perfekt!! Men den är över 5 minuter. Kanske man bara ska ta introt på 1.27?
snuttfia - Tänkte ha in och utgångsmusik på skiva. Haha, ja vi får öva o se. Tänkte vi skulle komma in vattenvägen i en roddbåt så det tar ju lite tid kanske iofs. Skulle kanske behöva repa ceremonin lite... Synd att vi bara har lokalen och platsen från kl 12 och vigseln börjar kl 15! Då ska man hinna duka, pynta, fixa med musik och anläggningar osv! Hur f-n ska det gå till?! Men man får väl ha många som hjälper till. Fotas ska det ju också, kanske får ta det efter vigseln?
Känner mig så stressad när jag tänker på den här dagen nu! Mycket som ska hinnas med före kl 12 också.
rapsbrud - Inte dåligt! Låter helt fantastiskt!! *avis*
martina - Ja de har redan erbjudit sig att hjälpa till med sånt. Men så vill jag ju gärna var med och duka. Trodde inte jag var sånt kontrollfreak, nya sidor som bröllopet tar fram hos mig! Och du har nog rätt om fotograferingen.
Vad betalar ni för fotografering? Och vad får ni?
martina - Oj, vilken tur ni har!! Kan denna hobbyfotograf ta en sväng förbi uppsala tro?
strössel - Ingår bilder i de 4000 kr?
Hittade en fotograf i stan nu som tar 800 kr timmen och sedan 180 kr per digital bild. Är det bra??
Länken funkar. Häftig! Vad kostar en sån? Stod inga priser på sidan va?
strössel - ja det är ganska tunt, men jag tror det skulle funka.
Jag skippar nog traditionell brudbukett. Funderar på att ta nån sån här vanlig www.interflora.se/productsbycategory.asp
för ca 3-400 kr. Sen kanske pryda den själv men nå svart sidenband eller nåt för att göra den lite mer personlig och passande för oss! Eller varför inte köpa en sån "mor-barn"-bukett och så klippa av banden mellan dem och så har man en liten matchande bukett till tärnan också.
Vad är den stora skillnaden mellan dessa buketter och brudbuketter som kostar typ 600-1000 kr?!
Haha, stackars! Jag skulle också helst vilja ha liljekonvaljer i min bukett. Kanske går att plocka själv i slutet på maj och ta med till floristen?
HJÄLP!!!
Jag börjar ångra mig om min klänning... Vill kanske ha en riktig brudklänning ändå! Har en bild på en klänning från ebay. Kan man skicka den och få den uppsydd nånstans?! Var? Hur lång tid tar det??? Vad kan det kosta?
Bilden är i powerpoint-format, lyckas inte få in den i galleriet. hur ändrar jag det?
Klistrade in den i paint så nu kan ni se den iaf, men kvaliteten blev ju inte den bästa...
Men den finns inte på ebay nu. (Inte vad jag kan hitta iaf, men jag fattar mig inte på sidan) Var nån härifrån som köpte den på ebay för några månader sen och då sparade jag bilden för att den var så himla snygg!! Vad ska jag fråga i den andra tråden?