Inlägg från: jaao |Visa alla inlägg
  • jaao

MAJ 2010 del 4

Vi tänkte vara lite fräcka och bjuda våra vänner men inte deras respektive...Kan man göra så? Jag vet att det skulle uppskattas av singlarna och sågott som alla våra vänner känner varandra så de blir ju inte övergivna eller så.

• jaao

Härligt att höra

CiaLovesAndreas skrev 2010-01-19 20:58:52 följande:
    Tjohoo!!Det har löst sig med kyrkan nu. Så nu får vi gifta oss på samma datum och samma tid som vi hade bokat tidigare och som det står i våra inbjudningskort!Imorgon ska jag väga inbjudningskortet, köpa frimärken sen hoppas jag att de hamnar på lådan på torsdag!Det är sååå skönt att vi äntligen kan fortsätta med vår planering och slippa ha ont i magen.
  • jaao

Ja, jag tillhör ju också den skaran, jag är känd för att gå min egen väg och sätta upp egna regler så jag tror inte någon blir vidare förvånad. Förstår inte varför jag ska bjuda en massa människor jag inte känner bara för att de råkar vara tillsammans med min vän, vi är inga par-människor, när vi festar annars är ju inte de respektive med så varför nu?
    Okej att släkten bjuds i par men det är ju släkt båda två.
    *funderar* tror inte jag kan komma på någon som skulle bli putt faktiskt. (det är mest killar, alla flickvänner är nyligen utbytta i bekantskapskretsen...tror knappast de nya jag aldrig ens sett bryr sig)

Usch, i min hjärna känns det helt rätt men å andra sidan har jag askass på oskrivna lagar, adhd-barn som man är

Ananias skrev 2010-01-19 21:27:26 följande:
    jaao- ja tillhör den skaran som anser att NI gör precis som NI vill. Det är erat bröllop! Gör som ni vill! MEN det lär bli mycket snack osv och de som ej blir medbjudna kommer nog att bli lite putt. Men det är ERAT bröllop, ingen annans!Nuförtiden existerar väl knappt vett o etikett...eller det har i vilket fall ändrats o man får göra lite hur man vill!!
  • jaao

Min blivade ska också ha en vigselring, han ville det förvånande nog så klart han ska Den ser ut som min på bilden här brevid fast ett silverinlägg istället för stenarna.

patrikoannika skrev 2010-01-21 19:28:44 följande:
    Jag undrar om någon av era män också ska ha en vigselring? Vi hade tänkt att min blivande man också får en vigselring. Det är väl någon som börjar bli alltmer vanligt nu för tiden? För vi har förlovningsringar av gult guld och sedan ska vi ha varsin vigselring av vitt guld. Min med stenar i och mannens utan. Så ser man ju verkligen att VI är gifta.Sa detta till en vän och hon blev alldeles frågande. Hon hade ALDRIG hört talas om någon som gift sig och där båda har vigselringar. Hur ska ni göra?
  • jaao

Hur menar du då? Mina fingrar är toksmala men det går fint ändå... eller menar du på höjden?

Bluebride skrev 2010-01-21 22:01:19 följande:
    jag bara jag som ska ha ring, tyvärr så kan jag inte ha två ringar på samma finger, jag har så smala fingrar
  • jaao

Oki, då är jag med Det är altså inget "fysiskt kan inte" utan att du bara tycker det är obekvämt. Blev lite nervös där, har inte testat båda ringarna tillsammans ännu (blir 1cm tillsammans)

Bluebride skrev 2010-01-21 22:26:08 följande:
    Ja, mina är också toksmala, men min vigselring är rätt bred och känner mig väldigt obekväm med två ringar på samma finger, vare sig vilket finger de än e
  • jaao

Men hallååå, jag som aldrig skrappat i hela mitt liv... hur vet jag vilket lim som är bra?

• jaao

Snuttfia, jag tränar styrka 3ggr/v och pilates 1g/v, det är ju sååå beroendeframkallande.

Emsan, Vi kommer ta mitt efternamn. Barnen vill inte byta och min blivande är rädd för att de ska bli diskriminerade i framtiden om vi tar hans icke-svenska namn.

tattoo, jättefina kort! Jag ska göra mina på torsdag... med risk för att ha snott många ideer från Fröken strössel hmmm

• jaao

Vad ska man ha med i festhäften? Behöver man sånna?
    usch, jag har verkligen nollkoll!

Funderar över om jag ska skicka ut inbjudningarna före min födelsedag, efter den eller dela ut inbjudningarna på födelsedags festen. Om jag inte skickar innan finns risken att någon försäger sig men det känns lite tidigt...hmmmmmmmm

• jaao

Ja, det kan jag hålla med om, att det ser fint ut alltså.
    Tack för att du delade med dig, känner mig lite klokare nu!

Ananias skrev 2010-01-26 09:32:06 följande:
    jaao- det är väl inget måste men ser fint ut tycker ja.i vårt har vi välkomstsida där vi tackar för att de kommiten sida med historia om kyrkan. 2 sidor med vett o etikett på skojvis=)..meny, presentation av matservisen o vart maten kommer ifrån. dj toastmaster osv. en sida med roliga historier ang äktenskapet. o en sida är än så länge tom...,vet ej vad som ska vara där
Svar på tråden MAJ 2010 del 4