Inlägg från: a n n a |Visa alla inlägg
  • a n n a

MAJ 2010 del 4

jajustdetja - låten!

Som det folkmusikhjärta jag bär föll jag stenhårt för Kalle Moreaus och Orsa Spelmäns låt "underbar", texten är klockren!

Tack och lov kände Den Blivande detsamma :)

• a n n a
    Martinaa skrev 2010-02-15 18:43:15 följande:
    Tycker bara det är så fruktansvärt fult och illa att ens tänka tanken att lämna ett bröllop för en konsert med ett band som vi alla tre var och såg för mindre än ett halvår sedan i Stockholm...
    Ahaaa, det förklarar din reaktion...då känns det inte som om bandet ändrat speciellt mkt i sitt framträdande...

kram till dig martinaa
  • a n n a
    Ananias skrev 2010-02-15 18:33:42 följande:
    anna- kan man inte lyssna på den sången någonstans.-..letade på svt hemsida men hittade ej..trodde man skulle kunna se alla bidrag där
    förra året kunde man se dem på youtube, men det verkar som om svt censurerar den möjligheten...jag lyckades dock hitta den "fulvägen" ;)

texten är här iaf:

UNDERBART

har du hört berättas om en sång
    mellan drömmar och verklighet
    sägs den spelas gång på gång
    hjärtats sång

och här står jag en enkel man
    utan stora och vackra ord
    visst jag gör så gott jag kan
    men ibland

när mina ord känns simpla och små
    ska du veta då
    tvivlar du
    undrar du
    älskar du

är det säkert att du älskar mig
    ser du kärlekens alla toner
    klinga starkt och underbart
    underbart

är det säkert att du väntat mig
    ser du kärlekens alla färger
    skimra starkt och underbart
    underbart

skräms du utav tystnaden
    ska min ståke och min fiol
    spela högt för kärleken
    kärleken

tvivlar du
    undrar du
    älskar du

underbart

underbart

tvivlar du
    undrar du
    älskar du
    älskar du [tonhöjning]

underbart

underbart
  • a n n a

Emsan o Davve skrev 2010-02-15 19:29:16 följande:

a n n a: Hade på känn att det var den låten! Texten är tokfin o jättecharmig! Bra val!
    tack :)
    den andas dessutom lite av min pappa som gick bort för ett år sedan, han var fiolspeleman...skönt att ha hnm där på ett hörn :)
  • a n n a

snuttfia - ja, kalle gjorde igen strålande sånginsats, tyvärr, men man kan ju alltid bortse fr den, min barndomsväninna ska sjunga och det kommer att bli kanonfint!

• a n n a

oh, vilken härlig resa det låter som, rapsbruden :)

och snuttfia, klart det var en fuldag, imorgon har du säkert en findag :)

ananias: nu ska jag surfa blomster :D

• a n n a

Min Blivande kommer att gifta sig i flottans mässdräkt. Och han är galet snygg i den (nejdå jag är inte alls jävig, men faktiskt inte en uniformsdreglare ;) ).

• a n n a
    Martinaa skrev 2010-02-18 19:56:29 följande:
    men det känns ändå ganska jobbigt att de på allvar övervägde det hela. Kommer ju kännas som de kommer sitta på festen och hellre vilja vara nån annanstans...
    Jag tror att du just där måste släppa. De har valt dig, er och bröllopet. De har valt bort konserten. Om de sedan sitter där och hellre vill vara ngn annanstans så är det faktiskt inte ett problem som du äger... Njut av att de valde dig och strunta i deras tankar.

Skönt att ni snackat och ses bara om du orkar och vill...
  • a n n a

i helgen ska jag till restaurangen och bestämma meny till vårt bröllop, dessutom ska jag hinna med att boka tid hos en frisör, kolla ringstorlek och gå till en florist - där det sistnämnada känns som värsta djungeln för mig...gah!

dessutom ska vi passa på att visa upp magen för Den Blivandes mamma :)

• a n n a

jag var och diskuterade bröllopsstuff med olika personer i den stad där vår vigsel ska vara...

Bl a en florist som var sååå kanonbra! Jag frågade vad en enkel brudbukett skulle kunna kosta och hon svarar "jadu, vill du ha tre röda rosor så kostar det 100 kr" :) Vår plan är sju röda kallor och det kommer att landa på kring 500hundringen inkl bindning och band - det känns som om det är ett kanonpris :D

Jag var även inne hos en frisör och frågade vad en håruppsättning skulle kosta. "Om det inte är tiara eller slöja så går det på 1450 kronor" och jag blev helt chockad. "Vad gör de för 1450 kr?!" och hon svarar "nja, sätter upp håret". Då lämnade jag frisörsalongen.

GOSH!

Men bästa var besöket hos restaurangen. Den är klockren. Min Blivande som hade varit lite skeptisk inför besöket pga en del saker som han hade missuppfattat vid våra samtal, blev tokimpad och sååå nöjd. Då vi klev in i matsalsdelen tindrade hans ögon. Den är inredd som en officersmäss - kan det passa bättre? ;) ((klart jag visste att de hade marint tema, man är väl inte dum *fniss*))

Men åter till det misslyckade frisörsbesöket. Jag blev idag erbjuden att bli sminkad och håruppsatt på en utställning om Synthare. Säg, kan det passa bättre? Denna alternativa brud ska ju så klart tacka ja till en sån sak :)

HURRA!

• a n n a
    Martinaa skrev 2010-02-24 13:01:47 följande:
    Dessutom kommer jag säkert stensomna så fort vi kommer upp på rummet
    *igenkänner*

mitt förra bröllop slutade i tokmigrän, antagligen dagens alla spänningar som släppte

tänkt göra annorlunda denna gång ;)
  • a n n a

Insåg igårkväll att det ju bara är två och en halv månad kvar till Den Stora Dagen - den är kanske dags att beställa vigselring *skrattar* Även denna ring kommer att beställas från titanringar.com och jag tänkte mig deras variant "to the edge" fast med svarta diamanter istället för vita :)

Svar på tråden MAJ 2010 del 4