Inlägg från: Rapsbrud |Visa alla inlägg
  • Rapsbrud

MAJ 2010 del 4

Ananias: Vi ska betala 1000 kr för vår solist, hon sjunger 2 låtar.

Emsan: Svårt det där med ingångsmusiken, vi kör Mendhelsons traditionella brudmarsch in, men våra andra låtar är inte särskilt vanliga bröllopslåtar så vi vill4e ha en i alla fall som kändes mer "vanlig". Haha, är också lite sisådär avogt inställd till Sonja Aldén (för att inte tala om Shirley clamp! ) men ibland får man ju göra undantag. Jag tycker nog "Jag ger dig min morgon" är rätt så romantisk? Svårt att nynna igenom texten i huvudet bara samtidigt som man tittar på Mästarnas mästare med sambon...

• Rapsbrud

moule & Fröken Strössel: Jag som satt på jobbet idag och tänkte att jag vill att det ska vara maj nuuuuuu! Har inte gjort något bröllopsplanerande på ett tag så nu är det nästan så man börjar tvivla på om det där bröllopet var på riktigt eller bara en trevlig dröm man hade
    Jag vill bli fru L nununu, eller jag vill att det ska vara maj nu rättare sagt...

• Rapsbrud

Äntligen har vi börjat med våra inbjudningskort! Kommer nog sluta med att sambon får göra åtminstone pappersskärandet och embossingen själv, han lyckas mycket bättre än jag! Skyller på att han är ingenjör... De kommer nog bli fina när de är klara i alla fall.

• Rapsbrud

Snuttfia: Tyckte båda var fina, den cerisa är ju lite häftigare likasom och den vita mer ljuv... Beror kanske lite på vad du har för hårfärg också?

Nu har vi hittat vår bröllopsresa! Ska boka den imorgon och nu längtar jag inte bara till bröllopet i maj utan även till juni när vi ska åka...

• Rapsbrud

Tattoo82: Åh de har jag också tittat på, de är ju så himla fina!!

• Rapsbrud

CiaLovesAndreas & Fröken Strössel: Det blir en vecka på Azorerna inklusive simning med delfiner, jeepsafari vid vulkankratrar, en vandring tvärs över ön som avslutas med ost & vinprovning samt väldigt vacker natur och en massa blommor (verkar det som). Vi åker den 17 juni och är där en vecka, ser verkligen fram emot det!!

• Rapsbrud

Tattoo82 & Anna: Mmm, för oss känns det som en perfekt resa så vi är helnöjda bägge två (än så länge i alla fall )

Snuttfia: Träligt med såna dagar när det bara känns fel, men som sagt, det ser säkert jättebra ut sen när helheten kommer ihop med rätt snörning, underkläder, hår, smink & smycken (och blivande man! ) och när det dessutom är maj. Vem känner sig snygg i februari liksom Hoppas att din tärna snart mår bättre och att klänningen känns bättre när du provar den "på riktigt" nästa gång!

• Rapsbrud

jaao: Kul att ringarna har kommit förresten! Känner väldigt väl igen det där med att man vill ha den på sig hela tiden, härom dagen var jag bara "tvungen" att prova den för att kolla hur det såg ut med nagellack & smycken till...

• Rapsbrud

Martinaa: Det är vilda delfiner ute i havet. Förstår vad du menar, själv drömde jag om att bli delfinskötare när jag gick i åttan...

Apropå transport så kommer vi köra själva i vår vanliga bil, men det är för att vi gillar den så himla mycket! En svart Mini Cooper med vita fartränder, väldigt passande till våra bröllopskläder Vi funderar ev. på att ha med honom på något foto också, fotografen tyckte det var en kul idé.

Emsan o Davve: Precis! Känns verkligen perfekt att man får hinna smälta allt från bröllopet och vila sig lite innan vi ska åka iväg, resan blir verkligen ett sätt att dra ut på det roliga. Enda nackdelen är väl att man får gå & jobba som vanligt på måndagen efter bröllopet, men men. Man kan inte få allt här i livet.

• Rapsbrud

Martinaa: Haha samma här! Vi hade ju kunnat vara kollegor ju! Undrar vad som hände med de planerna?

Jo, han (bilen alltså) får nog vara med på ett hörn, måste ju se till att han är blank & fin bara..

Förstår att ni är nöjda med er fotografdeal!

Svar på tråden MAJ 2010 del 4