Inlägg från: Hannaibröllopstankar |Visa alla inlägg
  • Hannaibröllopstankar

MAJ 2010 del 4

Snuttfia: Grattis i efterskott och nu dessutom krya på dig!!!

Martina: Superfin klänning, verkligen... Hoppas att jag blir lika nöjd över min från landy bridal (kommer i mitten av mars).

Ringproblem har jag oxå. Skulle gärna vilja ha 2 ringar som sitter ihop. En med blinbling i en rad och till det en enstensring. Kan man ha 2 ringar som en vigeslring?

• Hannaibröllopstankar

Bild på en ring finns i mitt galleri, men jag ska ha rött guld.

• Hannaibröllopstankar

Fröken strössel:
    Har en helt slät förlovningsring, dock inte kantig, utan lite mer rundan i hörnen (6 år gammal) men endå ganska rejäl tycker jag. Ska man köpa 2 ringar eller finns det två ringar som sitter ihop som en?

Ang kom loy lyktorna så har jag beställt röda hjärtformade, tänkte skicka iväg varsin som symboliserar oss. Vi ska heller inte vara i närheten av någon flygplats så jag hoppar med tillstånd.

Martinaa: Hoppas att musikern är bra, så är mycket löst på den biten... Lycka till!

• Hannaibröllopstankar

Fröken strössel: Jag tror inte att det kommer att bli för brett, ringen/ringarna som jag tänkt mig behöver inte vara särskilt breda. Jag har oxå fått för mig att jag ska ha ,ycket blingbling... Hoppas att det håller i alla år bara, att man inte tröttnar.

• Hannaibröllopstankar

Bluebride:
    Är det din brudbukett som är i ditt galleri? Den konstgjorda?
    Nyfiken vettdu!

• Hannaibröllopstankar

Hej tjejer!

I`m back!
    Kände att detta gick mig lite på huvudet sista tiden då jag satt här typ dygnet runt. Så nu har jag haft en välbehövlig paus från alla bröllopsbestyr... Man ska ju tycka att det är roligt och inte ett måste. Nu är jag på hugget igen, men inser att jag omöjligt kan läsa ikapp 3 veckors inlägg.

Hoppas att jag inte har missat för mycket....

Själv har vi mycket klart. Det som är kvar är festprogram och ring och givetvis lite smådetaljer som att bestämma brudbukett och köpa underkläder, skor osv. Apropå underkläder så hade jag tänkt ha en korsett och fina trosor till det... Men ska man ha strumpbandshållaren och strumpbyxor i slutet av maj eller blir det för varmt? Kan tänka mig att man känner sig lite finare med hela kittet. Hur gör ni?

• Hannaibröllopstankar

Ser att jag redan missat allt underklädessnack uppe i tråden... jaja!

• Hannaibröllopstankar

Snuttfia:

Vi ska ha små vita organzastrutar där vi trycker upp etikett som det står "bröllopskarameller" på och köper något gulligt godis typ gelehjärtan och lägger i. Jag har fördelen att jag har en kompis som jobbar med fint godis och hjälper mig.

• Hannaibröllopstankar

Hahahha Martinaa... Vi ska med ha ronja som ingångsmusik (eller rättare sagt när hela brudföljet kommer gåendes i skogen mot den provisoriska altargången)... Blir helt nervös vid bara tanken.

• Hannaibröllopstankar

Förresten Snuttfia: Grymt snygg klänning!!! Justin Alexander ja... den kommer att vara superfin!

• Hannaibröllopstankar

Frökenströssel: Har du ingen bild på klänningen, den är säkert jättefin. Men skär den in av att du bara provar den en gång kanske det är mindre bra att gå i den en hel dag. Ta den till en skräddare och se vad hon säger om justeringar... Det viktigaste är ju dock att du känner dig jättefin och bekväm på din stora dag. Kanske värt att beställa en ny för du kan ju alltid sälja den andra. Jag har själv beställt 2 klänningar från kina.

Lycka till!

Kattpoet: Det kommer säkert att lösa sig med papprena, men förstår att du blir frustrerad.

• Hannaibröllopstankar

Snuttfia: Jag personligen tycker att din klänning är så jättefin i sig själv så jag tycker det är synd att "gömma" den med cerise skor och smycket. Hade helt klart kört med mer neutrala för att få klänningen att göra sitt. Hoppas att jag inte rör till det för mycket för dig, cerise är coolt men till en enklare och "tråkigare" klänning

Jaoo: Ni kommer kanske att ha ett mer uppmärksammat bröllop än victoria och Daniels

• Hannaibröllopstankar

Välkommen hit Karena och grattis EMMagnus!

Nu har jag beställt bröllopsbubblor, pussklockor och strumpeband. Har ingen aning hur jag ske se ut under men ett strumpeband får man väl ändå ha!?! Känns det inte lite varmt med strumpbyxor i slutet av maj? Känner att jag inte vill ha korsett om jag inte ska ha strumpbyxor , antingen allt eller inget. Nu lutar det mest åt en axelbandslös snygg bh, fina trosor och strumpeband.

• Hannaibröllopstankar

Tack EmMagnus för svaret med strumpbyxorna. Är det någon gång man ska ha hela kittet av underkläder så är det ju när man ska gifta sig, jag är så kluven hur jag ska göra. Kanske man ska lyxa till det då och köra hela historien. Får börja leta nu då.

Svar på tråden MAJ 2010 del 4