• Imma

förutbestämt eller sponant !!??

Vi gjorde en lista på presenter som vi gav till mina föräldrar. Det var allt ifrån glas till salladsbestick, sängkläder osv. Olika prisklasser också. Trots att vi redan har bott ihop länge var det lätt att komma på saker att önska sig.

Lista på Cervera tänkte vi på först, men vi tyckte att vi blev så begränsade i vad vi kunde önska oss om vi hade behövt hålla oss till en affär. Nu önskade vi oss otroligt blandade saker.

Vi skrev ingenstans att det fanns en önskelista, men skrev i inbjudan att: "Övriga frågor besvaras av x". X var då alltså mina föräldrar och de flesta gästerna ringde dem och frågade vad vi önskade oss. Flera hittade på helt egna presenter, vilket såklart är helt okej och en del gav pengar (vanligare i min mans hemland).

För oss hade det varit otänkbart att hänvisa till en önskelista direkt i inbjudan, eftersom vi inte ville att de skulle känna sig tvingade att ha med present om de inte ville, utan vi var nöjda med hur vi löste det.

• Imma

Jo, men vill man inte veta vad brudparet önskar sig, utan vill hitta på något eget, efterfrågar man ju inte önskelistan.

Vi hade en rätt lång lista (som man alltså inte visste att den fanns om man inte extra efterfrågade den), så tal om att det tog slut på saker var det inte. Det fanns mycket på listan som aldrig blev köpt.

Kittybruden skrev 2009-12-04 15:06:38 följande:
    Svar Imma:Jag tycker personligen att bli styrd i att hur och var jag kan köpa en bröllops gåva är super trist..Men det verkar vara många som tycker det är helt okej att gå in i en butik,köpa 1 tallrik och 1 sked och kanske några servett..det som vart kvar på listan liksom.. Usch hade jag ALDRIG tyckt vart kul som gäst.. Men för att slippa dubbletterna liksom !!Men tack för tipset..Ha det så gott // Kittybruden
Svar på tråden förutbestämt eller sponant !!??