• Superstarfia

När skicka ut inbjudningar? Gifter oss 28/8-2010

Vi gifter oss 7 augusti, skickar ut inbjudan i januari. Våra vänner som ska bjudas vet inte om att vi ska gifta oss, medans våra familjer vet.. våra vänner är väldigt resglada av sig å planerar sina resor direkt när dom kommer hem efter den senaste... å sen jobbar de flesta på samma ställe där deadline för att söka sommarsemester ligger i början på februari...

• Superstarfia
    friluftsstaden skrev 2009-12-05 16:40:15 följande:
    man kan ju skicka ut ett "save the date" i god tid om man vill, för att berätta att man inte ska boka in nått annat denna dag. kan ju vara så att man inte har koll på allt man vill ha med i inbjudan så lång tid innan?
    å betala porto för nått sånt? aldrig i livet.. då kan man lika gärna skicka ut inbjudningarna...
  • Superstarfia

jag tycker save the date är ett fånigt påfund från USA, föresten tycker jag att alla fåniga ord från usa inte borde användas i svenska. varför inte säga, "boka datumet" för det är ju faktiskt vad det heter på svenska..

är så anti amerikanisering...

(ursäkta om jag är bitsk.. är sjuk i baconflunsan å blir alltid skitförbannad över såna här saker då.. )

Svar på tråden När skicka ut inbjudningar? Gifter oss 28/8-2010