Inlägg från: lillalyckan |Visa alla inlägg
  • lillalyckan
    pandis81 skrev 2009-12-06 09:26:22 följande:
    Hej och välkommen det är klart att du får vara med i tråden, tyvärr kan jag inte lägga in dig på listan förän nästa gång vi skapar en ny tråd vilket blir om 3 månader igen. Men du är hjärtligt välkomen att vara med ändå.. =)hur långt har ni kommit i eran planering.
    Trevligt Vi har kommit såpass långt att vi har bokat lokal. Vi pratar massor om bröllopet och är ganska klara på hur vi vill ha det men det är bara lokalen som än så länge är bokad. Vi ska gifta oss i Halmstad (bor i Stockholm) så kyrkan bokar vi nästa gång vi är nere och hälsar på
  • lillalyckan
    pandis81 skrev 2009-12-06 16:44:47 följande:
    Tycker det är roligt att ni gifter er på min födelsedag nästa år Men lokal är en riktigt bra start, Hur kommer det sig att ni gifter er i halmstad (bor i stockholm också)
    Ja det kändes som en bra dag

Jag kommer från Halmstad och har min familj där. Mannen kommer inte heller ifrån Stockholm så hur vi än gör så får släkt och vänner resa så då valde vi Halmstad. Mycket smidigt eftersom vi då har  bröllopskordinator på plats (a.k.a min mamma )

• lillalyckan

Hej!

Nu hoppar jag också in! Idag om exakt ett år är vi nervösa och håller på att förbereda oss inför vigsel. Hoppas att det här året går superfort nu! Tänk att det redan imorgon är mindre än ett år kvar!

Det firar vi med att bjuda in några vänner på julbord ikväll ihop med Idolfinalen

• lillalyckan
    molnis skrev 2009-12-11 14:47:34 följande:
    Fått nya bilder på min klänning å den blir så fin!!=) *glad*Lagt upp bland mina bilder!Får jobba vidare... e ju snart helg!
    Den kommer att bli superfin! Vad roligt Vad är det för klänning som du har i ditt galleri längst ner? Den långa klänningen med den stora kjolen? Det är nämligen ungefär nåt sånt jag föreställer mig...
  • lillalyckan
    molnis skrev 2009-12-11 15:55:53 följande:
    oj va hette den nu igen...har det nog nedskrivet någonstans kanske hemma. Provade den i halmstad på hanna något.Gillade den massa e den jag har som inspiration för kjolen å så bara att jag ville korta ner den lite. Ska försöka komma på va den hette, vet att de inte var nån som kände till när jag frågade runt i gbg.
    Kan det ha varit Hannah Morris? Jag som ska till Halmstad nästa vecka! Då får jag kika lite Jag är också ute efter en kjol som är lite er rufsig
  • lillalyckan
    molnis skrev 2009-12-12 11:28:40 följande:
    namnet på märket bara dök upp=) Herve www.hervemariage.com/ måste det vara. Det var ca ett år sedan jag provade den.
    Får gå dit och kika när jag är där nere

Jag har sån tur med möhippa att min brudtärna ska gifta sig strax efter vårat bröllop så hon vet ju att om hon skulle utsätta mig för nåt fruktansvärt får hon vara med om samma sak själv några månader senare Vi har gjort en pakt

• lillalyckan
    Blivandefrueriksson skrev 2009-12-14 12:56:55 följande:
    Tittar förbi. ligger ännu på soffan men behöver inte pendla så ofta mellan toaletten och soffan längre. välkommen hs
    DIn stackare.... Vet hur det känns lyckades få två stycken ett år, då kändes livet mycket orättvist minst sagt... Kan du behålla nån mat nu? Det är ju faktiskt det enda som hjälper Krya på dig!
  • lillalyckan
    Tausen skrev 2009-12-14 17:21:14 följande:
    Tror jag hittat min ring nu, gick förbi ett skyltfönster där det var 20 % rabatt... Bild i mitt gallleri. :)
    Ett litet tips... Jag kollade på en liknande ring. Och fick då höra från flera håll att när det sitter fyra stenar ihop så att det ska se ut som en stor sten är det inget bra att ha som vigsel/förlovningsring. Just för att det inte är en toppenfattning utan det sitter fast i varandra så om en lossnar, så lossnar antagligen alla fyra och det är jättemycket krångel med att fixa det. En kompis till mig fick byta ut sin mot en inte alls lika fin ring så hon var ju jättebesviken. Och på Guldfynd sa de att det var mer en "smyckesring", ingen ring man har på sig hela tiden eller ens varje dag, den är liksom för ömtålig.

Så mitt tips är att du frågar i affären vad som händer om en sten lossnar. Trist med tråkiga överraskningar...

• lillalyckan
    Blivandefrueriksson skrev 2009-12-14 16:06:39 följande:
    Jag kastar inte upp ialla fall men det kommer ju ut andra vägen så än så länge sen i lördags har jag fått i mig 2 rostade mackor och MASSOR av blåbärssoppa.
    Men då klarar du dig iaf. Blåbärs och nyponsoppa är alltid en bra räddning när man är trasig. Jag kommer ihåg den gången jag var som värst, kunde inte ens dricka ett glas vatten utan att få upp det. Då kokade vi upp vatten med salt och socker så fick jag en matsked varannan timme eller nåt sånt för att inte bli uttorkad. Usch, hemska minnen. Ta det försiktigt, inget roligt att bli uttorkad, resorb är alltid ett bra tips!
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)