• Humlan66

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

jag jobbade på Apolloresor förut , men när den resebyrån jag va på slog igen ville jag testa detta med blommor så jag gick som lärling på en blomsterbutik och lärde mig mycket, men just binderier va det jag va bäst på . Nu hjälper jag bara nån ibland att göra en bukett då och då, men roligt är det

Funderar på att göra min egen bukett, fast en del säger att det är otur- vad tror ni ?

• Humlan66

Och jag ska ha en droppformad- tycker det är mera festligt än runda. men det är jag det

• Humlan66

ja vi får se hur jag gör med buketten, kanske inte har tiden heller och nerverna *S*

• Humlan66
    Sundance skrev 2009-12-08 10:38:44 följande:
    Matlagningen har blivit en sjukt irritationsmoment i vardagen för mig. Vet aldrig vad jag ska laga och får ingen hjälp på den fronten från m2b. Han kan inte ens komma på vad han vill äta. "Du har fria händer". Men det är ju just att komma på något som gör att jag blir irriterad. Att laga den är inte så farligt. Så många gånger man ringt och frågat vad han vill ha och han "vet inte". Ofta slutar det med att jag i ren tjurighet och protest bara köper mackor, fil eller soppa, trots att jag vet flera rätter han hade kunnat tänka sig . Jag vet, jag är en hemsk flickvän
    Amen det där känner man ju igen sig i *L*.fast ibland är det helt blankt i huvet vad man ska hitta på för mat- är jättedålig på det.Lätt att man fastnar och lagat lika rätter hela tiden
  • Humlan66

Måste lätta mitt hjärta med något hemst :( (kortfattat )

Min brorsdotter har blitt misshandlad på vägen hem från skolan av några pojkar. Hon hade ramlat och då fortsatte dom sparka på henne , sen det värsta *skakar på huvet och gråter* .. efter polisen förhört henne så hittar mamman hennes trosor alldeles blodiga . ja ni fattar.. dom hade använt ett föremål . ja det är såå fruktansvärt hemst så jag saknar ORD ( vet inte om det är lämpligt att skriva detta här heller och är inlägget olämpligt så snälla ta bort det )
    Pojkarna har hotat henne så hon vågar inget berätta *snyft*

Vi måste hjälpas åt att få stopp på våldet.. vi VUXNA måste hjälpa barnen vara trygga i skolan

• Humlan66

Flickan är 10 år gammal och är ett sk bokstavsbarn.Ibland kan hon gå fram och ställa sig och titta på barn ( folk ) hon inte känner och kanske är det lite provocerande för vissa. i dagens samhälle behövs det ju tyvärr inte så mkt för att utlösa våld

Ja hur stöttar man henne nu då stackars tjej- och min stackars bror

• Humlan66
    Sundance skrev 2009-12-08 14:43:37 följande:
    Oj, vad mycket dold frustration jag hade inom mig vad gällde detta ! Behövde visst få det ur mig. Haha!
    Lilla gumman, vi alla har nog lite dold frustation som vill ut ;)
  • Humlan66
    pandis81 skrev 2009-12-08 19:39:57 följande:
    det är verkligen så fruktansvärt att behöva läsa om sånt. måste vara jobbigt både för henne men hela hennes familj, usch usch säger jag bara,det skakar i hela kroppen när jag läser det, då jag bara tänker på att det faktiskt kan hända min egen dotter om 4 år när hon börjar skolan.Usch humlan. Jag hoppas verkligen att hon vågar att anmäla och säga vilka det är så att det går i botten med detta.. dom killarna har ju skadat inte bara henne utan hela familjen. Och vad är det som säger att dom inte kommer göra det igen. Nä usch hemskt är det
    Jaa jag kan säga att min bror som är pappa till flickan är mer eller mindre chockad- dom bor ju inte ihop längre utan just nu har han henne varannan helg. Hon hade ju vart med oss ner till Ullared och tyckte det va så roligt och sen händer det här :(

Jag mår så dåligt över det här så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Vi måste på något sätt få ur henne hur dessa killar ser ut.Hon är ju så rädd nu stackarn:(

Har ni tjejer bloggar så skriv där ettt inlägg att våld i skolan inte är acceptabelt, så detta uppmärksammas. Tillsammans är vi starka och har en chans att få våran röst hörd- eller vad säger ni ?

Tack snälla ni för era fina ord kramar till er alla
  • Humlan66

men OJ va ni skriver tjejer, här hinner man inte med alls *S*

men det kanske beror på att mina bröllopsplaner ligger lite i skymundan då jag pluggar inför ett stort prov jag har imorgon ,, Håll tummarna för mig tjejer ;)
    Våran bröllopslokal är iaf bokad, men nu har vi ett annat problem istället-- PENGAR , suck.. känns det igen ??

Nu kanske vi inte hinner spara ihop tillräckligt med pengar tills den 21/8 nästa år, men då har vi sagt att vi kör den 14/8 2011 om det skulle hända.Gått alldeles för mycket pengar på sista tiden :(

• Humlan66
    Mimsa skrev 2009-12-10 15:56:03 följande:
    Här är en lycklig 2010-brud till :D Med stor sannolikhet blir den stora dagen den 7 augusti. Kyrka och präst är bokad, festlokal prel.bokad, kanske ska vi titta på någon till innan vi bestämmer oss. Efter drygt 8 år tillsammans och 3 år som förlovade känns det nästan overkligt att till slut ha bröllopet inom räckhåll. Men åh vad jag längtar!
    Åhh välkommen,, vart i vårt avlånga land finns du om jag får fråga ?
  • Humlan66
    Lyckliga013bruden skrev 2009-12-10 15:40:53 följande:
    lycka till på provet i morgon, själv håller jag på med två inlämningsuppgifter till skolan ska vara klara och inlämnade på måndag. Eller jag borde hålla på med dem har inte börjat helt å hållet än, börjat lite och gör en massa annat samtidigt Jag borde oroa mig för pengar men jag gör det inte av någon anledning. Jag kommer nog göra det snart..........Ett enkelt spartips som vi kom fram till i en annan tråd eller det kanske var den här tråden. De är att sluta med alla oplanerade småköp an gör. slinker in i affären på väg till/från jobbet för att köpa kaffe, bulle och en tidning. Eller man/jag dyker in i butiken för att handla en liter mjölk och kommer ut med en massa annat man/jag egentligen inte behöver just nu, som de nya spännande kaffesorten, en limpa bröd (fast man har i frysen men orkar inte tina) mm mm.Känns det igen?
    ha ha jaaa det känns igen.. ehh jag skulle precis gå till Ica men jag kanske ska stanna hemma och stoppa huvet i frysen istället
  • Humlan66
    pandis81 skrev 2009-12-22 19:43:46 följande:
    Jag postade ju våra inbjudningar igår, och idag så är det i alla fall två stycken som har fått sina vad jag vet om.. Så otroligt roligt, det är verkligen officiellt nu..
    Va spännande pandis :-d

Men vet ni tjejer vad jag har gjort idag

Jo jag har TAGIT KÖÖÖRKORT :-d

Lite sent i livet kanske, men bättre sent än aldrig
    TJOHOOO

Därför jag inte vart här inne nått . pust ingen lätt match det där inte och speciellt inte teorin. En del frågor har inget som helst med bilkörning att göra och helst ska man vara kemi expert för att klara alla frågor. skitsamma bästa julklappen jag kunde få

*dansar glatt ut ur forumet *
  • Humlan66

Gott nytt år alla blivande brudar

Jag är oxå en blivande brud, MEN inte förs år 2011 tyvärr :(.Vi har pratat idag och det är alldeles för mycket som händer under detta året för att vi ska hinna få ihop pengar :(
    4 st som fyller jämt Tex lån som ska betalas tillbaka osv- Nä det fungerar helt enkelt inte och jag är såå lessen för det

Jag ORKAR inte vänta ett helt år till känns det som :( Men nu kan vi ju få ihop pengar och få det bröllopet vi verkligen vill ha istället för att bara hafsa ihop nått för att bli gifta och sen kanske vara missnöjd. Nä då är det bättre att vänta och få det drömbröllop man vill ha. Kan ju köpa saker lite då och då på rea osv och KANSKE köpa från ER efter erat bröllop ;)
    ( bara inboxa mig )

Men jag stannar kvar i tråden och tjattrar med er ändå ;)
    Sen får jag ju följa er och se er bli gifta i år

kram på er allihopa !

• Humlan66

Tjenare tjejer

Inte ofta jag kikar in här, men nu måste jag in och kolla hur ni har det?? Några har ju redan blitt gifta med.
    Tänk va tiden går fort,ibland lite FÖR fort
    fast inte för mig nu då som får vänta såå länge på VÅRAN dag Önskar jag vann massor med pengar.

MEN jag tänkte såhär- Har ju kanske möjlighet att hjälpa någon här om det behövs för nu får jag ju tid över ;)
    Är det någon utav er som befinner sig i gävleborg eller Göteborg som behöver hjälp med något ?
    men då MÅSTE ni inboxa mig och inte svara här.. efttersom jag lätt kommer att missa det då.
    Blommor kan jag och hantera kameran hyffsat

Snart åker jag till soliga Florida =) i början av mars

• Humlan66

Hej tjejer

Jag har tagit mig ner till älsklingen i Göteborg nu,men det va verkligen tågförseningar igår så räkna med det om nån av er ska ge er ut på en tågfärd.Men jag åkte bara tåg en bit för sedan tog jag flyget, och tror ni jag började längta nått så förbanat tills vi ska flyga till Florida då .Idag är det precis en månad kvar hihi .Jag ska kolla in klänningar och skor där borta hade jag tänk.Men tänk om man hittar en klänning man vill ha, hur ska man få hem den ?

• Humlan66

Hur är läget tjejer ?

Skulle vilja fråga om nån av er vart i Florida och om man kan hitta brudskor i ett mall eller om man måste leta upp en bröllopsbutik ? Imorgonbitti åker jag :P
    weeeeeeeeee sool och värme några dagar

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)