• Katinkaa

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Hej Alla!
    Jag är ny här, vi ska gita oss den 24 juli 2010...eller vi skulle det...nu säger dom helt plötsligt i kyrkan att det inte är en vigsel lördag...det datumet e speciellt för oss så vi vill ju ha det, och endel trycksaker är redan tryckta....f*n vet inte hur det kommer bli nu :(

• Katinkaa

Katja B och ninni84r vi har försökt få tag på prästen idag för att se om vi kan lösa det men han varken svara eller ringer upp :( Dom sa bara att det inte var en vigselhelg. Men vi ringde och pratade med dom för LÄÄÄÄNGESEN och då var det inga bekymmer men som tur var ringde min fästman och pratade med dom och då kläckte dom ur sig detta.
    Jag vet inte vad vi ska göra, antingen för vi kolla men nån annan kyrka eller så får vi ta det borgligt...fast det vill jag inte :( Annars vet jag inte vad vi ska göra. Hatar när sånt här händer... Men sitter och kollar på klänningar nu så då känns det lite bättre för stunden. Funderar på att beställa från Kina, verkar ju billigare som bara den, och dom flesta är nog positiva efter att ha fått sina klänningar va?

Har alla fixat sina klänningar och såfall vart?

• Katinkaa

Tack så mycket :)
    Fasiken vad billigt med glasen, det får nog bli en liten tur till ikea med hela tjocka släkten då :p

Tokisen skrev 2009-12-29 19:26:33 följande:
    Nu e inbjudningskorten helt klara förutom frimärken Så imorron verkar d som dem första ska få sin inbjudan Bröllopsresan är bokad
  • Katinkaa

där har jag hittat en klännig med som jag nästan bestämt mig för att köpa. vet du hur lång tid det tagit innan folk fått hem sina klänningar?
    Vi gifter oss (förhoppningsvis) 24 juli och jag börjar känna mig lite stressad. Känns som om det e så mycket att göra men jag vet inte vad *skratt*

Blivandefrueriksson skrev 2009-12-29 21:50:17 följande:
    katinkaa har inte fixat har ju 1 år kvar nästan exakt. men kommer beställa från millysbridal i kina.. de flesta som beställt därifrån verkar nöjda..
  • Katinkaa

aah så man behöver inte bara välja mellan deras? *har noll koll* :) Är det den klänningen du har på ditt galleri? Såfall, är den riktigt snygg!! Finns alldeles för många att välja på, nästan beslutsångest..
    vi ska gifta oss i juli. jag vet inte om man ska beställa den redan nu så man vet att man får den i tid. Men jag ska ju FÖRSÖKA gå ner i vikt med..då kanske den inte passar..vad tycker du/ni?

molnis skrev 2009-12-30 00:57:54 följande:
    Jag beställde min från milly och är super nöjd. Hade egen design så valde ej bland deras å de tog lite mer än 2 mån från att ja beställde tills den var hemma.
  • Katinkaa

Hej alla!
    Jag har en liten fråga till er som köpta en kinaklänning, hur gjorde ni med mätningen? Mätte ni er med dom underkläder som ni ska ha på bröllopet eller hur gjorde ni?

• Katinkaa

jag behöver lite råd och tankar. Jag är väldigt överviktig och har inte hittat någon affär där jag kan prova klänningar som jag vill ha. Funderar på denna (som jag äääälskar)
    www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50
    men självklart ha något över mina armar då jag rikigt hatar dom. vad tror ni?

• Katinkaa
    majsan801 skrev 2010-01-02 21:36:27 följande:
    Karinkaa finns det ingen affär där du kan testa nån klänning så du ser vad du passar i? Den är superfin men jag tänker på mig själv som är hmm bred över rumpan och när klänningen står ut så där blir man inte ännu bredare då.
    jag har inte hittat någon...vet inte vart jag ska leta heller för jag känner inte till så många affärer..
    Jo det är lite så jag funderar med, men blev förälskad i den när jag såg den, den ska inte vara svart utan det ska vara lila istället..spelar ju iof ingen roll kanske :p men men...får beslutsångest..
  • Katinkaa

majsan801
    haha ja så kan man ju alltid göra..men det e ju även in tids fråga ojoj äg får väl leta vidare kanske :) tack för idna tankar! =)

• Katinkaa

majsan801
    Tack så mycket, jag slänger in ett litet inlägg i den tråden!! Tack igen! =)

• Katinkaa

Blivandefrueriksson
    jo det e ju det jag vill, vet bara inte var jag ska hitta butiker där jag kan prova :(

• Katinkaa

Blivandefrueriksson
    jag vet inte exakt nu eftersom jag har pendlat i vikt men skulle gissa på hela 50/52 (suck, ångest)

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)