Inlägg från: Plutten2010 |Visa alla inlägg
  • Plutten2010

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Hur stor är stor..? ; ) Det finns ju en kedja som heter Change och de har stora storlekar (iaf upp till G). De är väldigt tillmötesgående, var där första gången förra veckan för att få hjälp att hitta rätt BH-storlek för mig.

Annars finns Gustav Mellbin i Gamla Stan, på Västerlånggatan.
    Details är ett annat alternativ och på Östermalm finns Victor & Victoria

EåN2010 skrev 2010-01-12 09:27:40 följande:
    nu är alla dessa blommor beställda och vi har pratat med konditorn och han skulle göra några test tårtor åt oss som vi sedan får välja mellan... nu börjar allt falla på plats det börjar kännas riktigt bra... nu är de bara en bra BH som sitter bra som saknas... alla ni stockholms brudar vet ni nån bra affär där uppe som har STORA storlekar och som är trevliga??
  • Plutten2010

Vad kul att du hittade underkläder! Vart var du??

Jag pendlar till jobbet i Sthlm från Uppsala varje dag och man orkar till slut inte lägga energi på alla förseningar.. *suck*

EåN2010 skrev 2010-01-16 18:49:28 följande:
    hejhej... var upp till stlm igår... och herre gud!!!! vilket bök alla tåg är ju inställda eller försenade... hur som helst så hittar jag BH och trosor och de där blåa som man "ska" ha... jätte trevlig personal och allt... men alltså är det bara jag som är irriterad på det där SJ? vet dem inte att de kommer snö varje år? Sundance: jag kör bara en snygg BH..
  • Plutten2010

EåN2010 ? Såg på din sida att du, precis som jag, har köpt din klänning på Ruths. =) Min hänger också där fortfarande, har inte kunnat hålla mig från den så jag har faktiskt åkt och provat den två gånger sen jag köpte den i september.. =)
    Har du köpt något mer från dem??

• Plutten2010

Är det den i blomman?? Väldigt fin! =)

KatjaB skrev 2010-02-11 11:06:56 följande:
    idag får jag min ring! fick sms-avin nyss o så mailade guldsmeden och frågade om de fick lägga upp bild på den på hemsidan, så vill ni kika på ringen finns den här titanringar.com/index.html (det är bilden på förstasidan som ni ser) Roligt att tjuvkika på den innan jag fått den, den ser precis ut som jag ville
  • Plutten2010

Det var inte vi som ville ha samma tiara? =)
    Vad kul att prova den igen! (Jag ska inte dit förrän i april tror jag... ; ) Jag har bara haft med Judith att göra och jag gillar henne! Vad tycker du?

EåN2010 skrev 2010-02-11 13:15:04 följande:
    Plutten2010: jag köpte skor, å tiara från dem oxå... så fick då ett grupp pris på allt... det känns bra... ska dit på onsdag och prova den igen de har då sytt om den lite... det var lite som jag inte tyckte om som de ändrade på... hur tycker du att de är? alltså tycker du att de är trevliga?
  • Plutten2010

Oki, det var värt att fråga. =) Jag är som du, tycker det är skönt när det är lugn och ro. För mig är det bara lite tokigt eftersom jag bor i Uppsala och de har lite "snåla" öppettider för att det ska passa.

EåN2010 skrev 2010-02-11 20:19:01 följande:
    Plutten2010: nej tror inte det... jag har bara varit där själv... jag är en sån där person som ringer å frågar vilken tid jag kan komma så det inte blir så mycket spring när jag är där...
  • Plutten2010

Går det inte att göra någon roligare variant på stekt strömming? Det är väl ganska typiskt svenskt..? Eller något med kall- eller varmrökt lax (eller annan fisk)?

maj2010 skrev 2010-02-15 13:52:14 följande:
    Tjejer, jag behöver lite idéer kring menyn. Har ni tips på en förrätt, gärna med fisk, som känns typiskt svensk och som passar att servera öl och nubbe till? Sambon är inne på gubbröra, men det fick vi på våra kompisars bröllop i höstas och vi vill ju inte kopiera rakt av.
  • Plutten2010

Hade också velat ha pussmunnarna till våra inbjudningar men de fanns inte när jag skulle köpa frimärken.. Som tur var, för vi ska ha cellofankuvert och pussmunnarna är inte självhäftande.. *puh* =) Får se om vi har dem till tackkorten istället.

Tyvärr kan man ju inte köpa bara ett motiv när det är del av ett häfte.. Hade det gått så hade jag så gärna velat ha den längst upp till vänster med hjärtbrevet, tycker den är så söt!=)
    www.posten.se/i/ebutik/img/stor/S241832.jpg

• Plutten2010

Det är vanligt pris. Vissa köper man dock på rulle och då är det 100 st på en rulle så slutsumman blir ju högre.. =)

• Plutten2010

Vi köpte färdiga cellofankuvert. Har ju pillat ihop inbjudningskorten så någon måtta får det vara.. ; )

cire skrev 2010-02-16 22:08:20 följande:
    plutten2010, köper ni färdiga celofankuvert eller gör ni egna. Vi e också inne på detta!
  • Plutten2010

Finns säkert i andra storlekar också men man ska inte ändra sig för mycket.. ; )

• Plutten2010

Har också köpt min klänning på Ruths. Finns ett till ställe som heter Ursulas men där har jag inte varit.

mammab skrev 2010-02-17 09:16:53 följande:
    ni som vart här i västerås å fixat klänning, vem har ni gått till?
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)