• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Söt var den i alla fall

• Sundance

Vår budget ligger runt 105.000 men jag räknar med att det ska sluta på 95.000 när man sålt hans kläder och min klänning och lite annat smått och gott. Vi blir max 65 st inkl. oss själva. Vi räknar med att få betala allt själva. Har fått ett litet presentkort på ett par hundralappar på Panduro och så men inga stora summor. Ev tror m2b att hans mamma vill betala tårtan men det är inget vi räknar med. Sparar runt 5000 i månaden. Tycker vi borde kunna spara mer men pengarna tenderar att rinna iväg. Blir lätt så när man jobbar på köpcentrum i storstad i klädbutik... . De stora kostnaderna för oss är lokalen som landar runt 16000 och maten som landar runt 18000. Klänning runt 9000 och likaså dryck 9000. Samt ringen på 13000. Så tyvärr är där ingen bröllopsresa inräknad i de där 105.000. Vi kommer att önska oss resecheckar i bröllopspresent och så planerar vi vår bröllopsresa på vår 1-årsdag istället.

• Sundance

Oj, vilken grej! Jag tänkte direkt "åh, det hade jag velat va med i" men sen kände jag att lite som du säger, så hade nog dagen fått en helt annan känsla över sig. Inte nödvändigtvis negativ, det beror ju helt och hållet på hur man är som person, men för mig hade det nog inte dagen känts så personlig och intim längre. Jag älskar att stå i rampljuset och hade nog normalt sett inte missat chansen att få va i tv en dag när jag förhoppningsvis känner mig som vackrast , men på just mitt bröllop vill jag nog bara ha människor där som är en del av mig och som jag älskar och som kommer för att dela dagen med oss och inte betygsätta den . Men som sagt, absolut inget illa menat, om du tycker det känns som en kul grej som både du och m2b hade gillat, så hade det ju varit hur häftigt som helst. Ett kul upplägg är det.

Älskade huset Bluebride! Du har god smak

• Sundance

haha! Ja, det där kan ju slå åt båda hållen . Går och väntar på mail från eventkillen och kocken som vi träffade i fredags. ska bli spännande att se vad de har att komma med.

• Sundance

Usch, ja! Jag vet precis vad du pratar om Bettertogether. Men ska jag va brutalt ärlig så undrar jag om det går att få bort. har haft perioder när jag varit väldigt vältränad och legat på ganska låg fettprocent och lik förbaskat så sitter de små handtagen där. Precis som de på insida lår aldrig släpper greppet heller. men jag ska faktiskt träffa min PT om ett par veckor och de där armhålehandtagen står på min lista över saker att ta upp med honom . Visst, blir man supersmal så försvinner de kanske i takt med att brösten försvinner men jag menar, vem vill bli så smal? Det hade ju varken varit sunt eller snyggt. Ett tips inför fotograferingen i alla fall är att hålla ut armarna lite från kroppen. Dels ser överarmarna smalare ut och så blir det inte riktigt fullt så tydliga handtag. Jag kommer nog att be att få ta lite bilder där jag typ håller händerna i m2b's hår eller i höjd med hans ansikte på något sätt. Då försvinner handtagen ju!

• Sundance

kanske kan den klassiska övningen för bröstmusklerna hjälpa också. Den där man liksom pressar ihop armarna framför bröstet i maskin ni vet... Eller vanliga armhävningar...

• Sundance

Haha! Ja, precis . Genom att pressa ihop armarna försvinner armhålsvalkarna. Någon akupressurpunkt liksom . Ju plattare du kan pressa dem desto bättre resultat.

Nej skämt åsido... Ni vet, man liksom har armarna i 90 gradersvinkel och så är där liksom kuddar mot underarmarna, sedan pressar man dem inåt, tills de möts. Eller den maskinen där man pressar framåt.

Äh, jag kan inte förklara...

• Sundance

Sockersmulan, är verkligen jätteledsen för din skull! Förstår att du måste må fruktansvärt. Min farfar dog ganska nära det planerade bröllop för min mamma och pappa och de skjöt på det vet jag, men på den tiden var det ju olämpligt om man inte hade ett sorgeår om en familjemedlem gått bort. Tror inte att folk ser på det på samma sätt idag utan den enda du ska ta hänsyn till är dig själv. Om din mamma såg fram emot bröllopet och var delaktig i planering och så så kanske det forfarande kan kännas bra att ha bröllopet när ni planerat, men känner du att det skulle bli för jobbigt för dig att fira dagen utan henne, när sorgen fortfarande är så färsk, så kanske det kan vänta lite.

• Sundance

Man fyller väl i hindersprövningspappren och skickar tillbaka och de man sedan får tillbaka är giltiga i 4 månader. De ska man väl ta med till prästen eller förrättaren tror jag.

Åh, har fortfarande inte hört något från eventkillen och kocken . Snart en vecka sedan de var hemma hos oss. Ska gå in och skälla lite på panduro i kväll. Beställde papper för över en månad sedan och de skulle ringa när de kom men har fortfarande inte hört av sig. Visst jag hade kunnat ringa och visst jag hade kunnat gått in själv och frågat men det är lite av en principsak. Nu får de göra ett bra pris till mig på allt det andra jag ska ha. När man jobbar i butik och själv fått höra en massa onödiga utskällningar och tjat om kompensationer för i princip ingenting genom åren, så blir man lätt lite hämndlysten när man själv råkar ut för nåt

• Sundance

Jag har bestämt mig för att köpa stenarna till min ring från www.diamantia.com. Har pratat med min guldsmed och han var väl varken överförtjust eller helt emot det. Han sa att det är viktigt att stenarna är kalibrerade, men det är de om man köper flera stenar av samma sort. Och så var han lite orolig över att de kunde ha olika nyanser och så i och med att Kaplans är en auktionsfirma, men diamantia har inget med dem att göra på det sättet utan handlar bara med nya stenar. jag menar, diamantia tar 110:-/sten för den sort jag ska ha, och det bästa pris guldsmeden trodde han kunde få fram var 290:-. Ganska stor skillnad.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)