• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Vad kul! Grattis!

Jag tror bara att vi får ha slottet till 12 dagen därpå. Men man kan ju kolla kostnaden för att få ha det till 13 i alla fall. Dock ligger det ju en bit utanför Eslöv så det går inte ta sig dit utan bil, vilket ju är lite dumt. Då känns det som att jag får ordna en massa skjuts.

• Sundance

Har läst igenom allt ni skrivit senaste dagarna men nu har man ju glömt en massa så svårt att svara på era inlägg . Väldigt bra kom-ihåg-lista där!!! Den sparas!

Var på mässa igår. Helt ok. Fick lite tips och ett par tankeställare.

Har fått reda på att en röd matta till vår vigsel kommer kosta ca 3000. hade blivit så snyggt men känns som så mycket pengar för 20-30 minuter. Pratade med en florist om rosblad och hon sa max ett par hundra. Betydligt billigare men där är ju grus där vi gifter oss. Blir ju dels svårt att gå på och så kommer jag ju behöva släpa släpet på klänningen i gruset då ju. ser det fånigt ut om en av tärnorna bär det? Det kanske tappar hela sin tjusning då? Och det är ju bara typ 1,5 meter, så inget jättesläp.

• Sundance

Nej, vi har ju inte tänkt ha någon näbb, men har börjat fundera på det nu. Dock har vi ingen tös i vår släkt eller familj som skulle funka. För små eller för stora. Eller för blyga . Skulle man kunna nåla fast en bit vitt lakan eller nåt. Just under släpet bara vid vigseln? så det är lite skyddat i alla fall. Kanske inte tänkte hela vägen när jag köpte klänning med släp .

• Sundance

När kommer er mamma och pappa att se er för första gången den dagen? Strax innan vigseln? När ni kommer in i kyrkan? Eller kommer de vara med under dagen?

• Sundance

Jag funderar på om jag inte vill ha mamma med mig när jag sminkas och fixar håret. Hon känner mig bäst och vet vad jag i längden blir nöjd/missnöjd med. Vet inte om pappa vill ha något far-dotter-samtal annars ser han mig nog första gången när han öppnar bilendörren till mig när jag ska kliva ur inför vigseln. Men som ni säger hade det ju varit mysigt med ett familjefoto. Men det kanske någon av ens vänner kan ta. Efter vigseln.

Usch Bluebride! Då förstår jag verkligen att det känns motigt . Hoppas att ni klarar ut det. Kram!

• Sundance

Har bokat DJ idag. 3000 för hela kvällen inkl. ljudanläggning kändes helt ok. Precis vår budget.

Och så fick vi veta i helgen att min kära svärmor kommer att betala vår tårta . Supergulligt av henne!

• Sundance

Håller med Tausen. Ring honom. Syskon har jag inga som kan ställa till det men däremot en morbror som vägrar komma för att "gubbj****n kommer vara där" dvs hans pappa/min morfar. Han rök ganska snabbt från gästlistan efter det uttalandet. Stor familj har han dessutom så plötsligt kunde vi ta in 6 st andra. Och det kändes plötsligt inte alls tråkigt att han inte kom, även om jag alltid kommer att älska min morbror. Åtminstone för den han VAR en gång i tiden.

• Sundance

Ja, jag tror att i våra BT-ögon är 3 månader INGENTING, men egentligen är det nog förhoppningsvis tillräckligt med tid för att hinna hitta nya leverantörer om något skulle krisa till sig. Men jag är den första att förstå din uppgivenhet. Jag började ju ge upp när jag inte hittade lokal drygt 1,5 år innan bröllopet

• Sundance

Hur hittar man en solist till sin vigsel? M2B hade ju någon på gång, en fd kollega, men han får ju aldrig tummen ur och ger honom sin mailadress så han kan maila en ljudfil så vi kan höra hur han låter. Han skulle fixa DJ, men det fixade som sagt jag idag. Får väl fixa detta också. Men vart letar man? Har googlat på solist men hittar inget.

• Sundance

Uch, idag har jag migrän. Inte roligt, men typiskt fredag efter en jobbig vecka. Jag kom på att vi är bekanta med hon som är chef för Wallmans salonger i Köpenhamn, ska höra med henne om hon har någon duktig tjej eller kille osm kan tänkas vilja sjunga på vårt bröllop. Kunde inte det va något?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)