• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Jag har aldrig varit en bebistjej. Sätt däremot en hundvalp, fölunge eller kattunge framför mig så har ni moderskänslor som svämmar över. Men min sambos familj är en barnfamilj, hans syster och hans mamma och han själv är utbildade barnskötare och dagbarnvårdare och gud vet allt och jobbar på dagis osv så lite mer bebissjuk har man väl blivit under våra år tillsammans. Älskar hans systersöner och de gillar mig. Det är ganska mysigt när de kommer och kryper upp i knät. Jag har alltid älskat barn och velat jobba med dem. Tyvärr har emetofobi hållt mig tillbaka både från att jobba med dem och att skaffa egna, men så småningom kanske.

• Sundance

vad hade ni helst ätit?

Förrätt:
    Gratinerad getost med oliv tapenade, serveras på bädd av rucola

Pancetta med melon och rostade pinjekärnor

Apelsin marinerat ankbröst med waldorfsallad och valnötter i honung

Carpaccio på oxfile, parmesan, pesto och pinjekärnor

Vitello tunato, Kalv med tonfisksås

Varmrätt:
    Örtmarinerad fläskfilet, serveras med potatis gratäng, rödvinsås och rostade grönsaker

Kyckling saltimbocca, kycklingbröst stekt med serrano skinka, salvia och vitvin, serveras med örtbakad potatis

Helstekt ryggbiff, med rotfrukts symfoni, kryddsmör och het choronsås

Oxculotte diavolo, serveras med svamprisotto och het salsa

Piccata milanese, parmesan panerad kalvfilet serveras med bacon, svamp och sallad på bulgur och grönskaker

• Sundance

Måste börja med inbjudningarna. Måste börja med inbjudningarna. Måste börja med inbjudningarna. Måste börja med inbjudningarna. Måste börja med inbjudningarna..................

• Sundance

Jag och sambon hade ganska lika smak vad gällde menyn så det var ju skönt. Har mailat kocken nu så nu väntar jag på priser. De är lite halvbra på att skriva ut priser. Det verkar visst vara ett återkommande problem i min planering att leverantörerna jag hittar inte kan ge exakta priser. Något tips på hur man kan tackla detta? Guldsmeden säger att han inte kan ge exakt pris för att han inte vet hur långt tid det kommer ta och vad det exakta guld- och diamantpriset bli. Kocken kan inte ge exakt pris ännu.

• Sundance

Är lite kluven tjejer... jag glömde mina glasögon på bröllopsmässan i en monter hos en florist som jag bokade in konsultation med för hon har ett samarbet med slottet där vi ska va. Hon hade alltså mitt nummer och sambons nummer redan innan jag gick in i hennes monter och presenterade mig. Och så ringde jag igår och frågade om hon sett mina glasögon och jo, det hade hon. Hon hade till och med tänkt att det var mina. Först kom hon inte ihåg om hon hade tagit dem med till sin salong eller om hon lämnat dem på mässan ens. Sedan ringde hon upp och sa att hon lämnat dem där. Visst förstår jag att det var en stressig helg för henne men om hon nu var ganska säker på att de var mina och hon hade mitt nummer, så kunde hon väl ha tagit dem med sig och ringt mig i veckan och frågat. Nu tappade jag lite förtroende för henne. Ringde mässan och självklart är mina älskade Dolce & Gabbana borta .

• Sundance

Självklart har du rätt Majsan, i att jag inte kan klandra någon annan för att JAG glömde mina glasögon. Men det var just det att hon sa att hon förstått att det var mina, att hon hade mitt nummer och att vi hade inbokat möte i veckan. Hon verkade liksom inte ha koll på om hon hade tagit med dem från mässan eller inte och sen sa hon att de "samlat in dem". Blir lite fundersam över om de på mässan går och "samlar in" borttappade saker. De får man nog själv lämna in och det minns man väl om man gjort eller inte. Är ju självklart lite grinig på mässan också för att de inte vet vart de blivit av om de nu "samlat in dem", men självklart, som sagt, i grund och botten har jag bara mig själv att skylla. Kanske är det helt enkelt det faktum att man själv jobbar med service och att jag vet att jag hade ringt upp om jag vetat vems glasögonen var, som gör att man hade önskat sig detsamma från henne. Jaja, ska till optikern på torsdag. sura pengar bara, så här i sparandets tider. Och självklart duger inga andra bågar nu . Vad har man egentligen sitt försäkringsbolag till? De betalar 40% av priset men drar av 1500 i självrisk. Eh, glasögonen kanske kostar 4000, 40%=1600, minus 1500. Jaha... tack för 100-lappen.

• Sundance

Coolt! Visste inte att man kunde välja frimärken.

Vad tycker ni om detta? Min sambo är galen i serien Entourage och jag är galen i Ari Gold/Jeremy Piven. Tycker han är en härlig man. Galen och speciell, men härlig. Och sexigt passionerad i allt han gör . Vi har båda en favoritscen när Ari Gold fått sparken och blir full och så hör han låten "For once in my life" med Stevie WOnder på radio och börjar dansa. Så kommer hans fru ut och han är så himla gullig mot henne. Min fråga är... Vi ska ju inte ha någon utgångsmarch utan när vi sagt ja och pussats ska gästerna får böjra gratulera och kasta rosblad och så. skulle man kunna sätta igång den låten då? Tycker den skulle kunna funka. Här är en länk om ni vill lyssna.

• Sundance

Ja, det känns bättre och bättre med den låten. Nu ska jag bara övertala sambon att dansa som Ari Gold gör i klippet i serien

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)