• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Imorgon ska jag handla till våra inbjudningskort. var också inne på celofan-kuvert men sambon tror att korten kommer förstöras i posten då. Jag försökte få det till att plast skyddar lika bra som papper men han gillade det inte riktigt. Men jag hittar inte heller några i vår storlek så jag får väl fixa även dem själv . Usch, har googlat och googlat men hittar ingen bild på en brudfrisyr jag gillar. Vill nog ha något avslappnat, lite löst men det ska ju ändå kännas lite speciellt. Inte som något man sätter upp till vardags. Svårt...

• Sundance

Lilla lyckan: Skorna var jättesnygga! Vart har du köpt dem? Jag ska nämligen också ha röda...

• Sundance
    Blivandefrueriksson skrev 2010-02-17 17:07:12 följande:
    sundance cellofan skyddar ju samma vad rolig han är Håll tummarna blivande brudar vi budar på hus och för närvarande har vi högsta budet de 2 andra ska betänka tills imorgon.. vill så ha det..
    Eller hur! Bara för att man kan se innehållet blir det ju inte ömtåligare . Sedan är det ju lite känsligt med celofan i den bemärkelsen att vi inte har dubbelvikta kort så namn och nummer och mail och allt som kan tänkas stå på skulle ju synas.

Åh, vad är det för typ av hus???
  • Sundance

Då håller jag också tummarna . jag ska in på Bianco imorgon tänkte jag, så man kan ju hoppas att de har de kvar.

Blue Nile har jag också kikat på. Du får gärna meddela om du blev nöjd. Det som gjort att jag tvekat vad gäller dem är att de inte verkar vara så inriktade på rödguld som jag har i min förlovningsring. De kör väl mest vitguld va?

• Sundance

Nu har jag köpt det mesta till våra inbjudningskort . Men hör på detta... Jag var inne på Panduro i början av december och beställde papper. De sa förvisso att de skulle komma in veckan efter förmodligen, men att de skulle höra av sig. De ringde aldrig men jag gick iofs aldrig in och frågade heller. Men så skulle jag ju hämta ut dem i torsdags och då visade det sig att de inte ens hade beställt dem. jag är så trög när det gäller att stå på mig så jag sa inget om kompensation men jag ska nog be dem göra ett bättre pris när jag hämtar ut dem i veckan. Har lite problem när det gäller nyansen på banden till korten. Hittar inget bra. Måste bara beställa stämpel också.

Vi har nog ev. fått tag i en röd matta att låna nu också. Visserligen bara 10 m men den borde ju räcka mellan stolarna i alla fall. sedan kan man ju hyra en som är typ 15 meter bara och skarva lite.

• Sundance

Fy vad tråkigt med inbjudningskorten Sarahkka! Hade blivit dö-förbannad på posten!

Jag är på jakt efter röda band till våra inbjudningskort! Här är plötsligt sambon väldigt kräsen. Han dissar nyans efter nyans . För juligt röd, för rostigt röd, för vinröd... Ska ge mig iväg på fredag och kolla en sista butik.

Faktum är att jag SSSÅÅÅÅ gärna vill dansa vals och låten jag drömmer om är just "Can't help falling in love with you" med Elvis men tyvärr går den ju i ganska snabb 3-takt och det klarar inte min kära m2b. Den skulle kunnat gå att göra till en perfekt valslåt till oss, om man lugnade ner tempot lite men hur ska det gå till? Älskar den i alla fall. M2B's kusin är gammal tävlingsdansar och kommer att hjälpa oss men nu lutar det åt att vi dansar "vanlig" styrdans till "From this moment on" med Shania Twain. Kusinen får koreografera något bra. Vi dansar nog inte hela utan efter typ halva byter vi nog till någon anna fin som vi dansar med föräldrar och så till.

• Sundance

Jag var också inne på att byta om till en läcker röd klänning, men med tanke på att man bara kan ha sin brudklänning en gång i livet så vill jag nog också ha den på så länge det bara går. Provade ett par urläckra, röda skor i helgen, men 12 cm klack!. Bestämde mig till slut för att det blir för högt, även för mig, så jag letar vidare.

Hur skulle ni tolka detta?
    "Priset på kockar(2st 10h per person á 350.-)"

Jag fattar det som att det behövs två kockar under 10 timmar och att varje kock kostar 350:-/timma. Alltså kommer de kosta 7000:-. Har mailat dem i fredags och frågat men inte fått svar.

ska kolla det där med att ta ner tempot på musiken. Hade varit toppen om dj:n kunde göra det.

• Sundance

Någon mer som planerar för korv med bröd som nattamat? Hur många korvar räknar ni/pers och hur mycket pengar/person ska man räkna med i budgeten i så fall?

• Sundance

Ah, vi har också möjlighet att handla på Axfood ju! Smart! Tack!

Oj, då låter det som att vi fått ett ganska högt pris. Vi ska ha 3-rätters och till brudskålen bara lite frukt. Vi blir max 65 pers. Vi betalar utöver detta 255:- för maten. Vilket väl iofs är ett bra pris. Inväntar offert från en kock till så jag hoppas att vi kan förhandla dem lite mot varandra. men varför är de så dåliga på att höra av sig?????

• Sundance

Mmmmm... Får väl avvakta helt enkelt . Man blir lätt lite ivrig ibland.

Vi ska ha runda bord och även runt honnörsbord. Känns som att det skapar en fin gemenskap och, som ni säger att det blir lättare att prata med fler. Svårare dock att komma fram till hur man snyggast dekorerar. för oss var det självklart från början att vi ville ha runda bord. Tycker absolut att det kan va värt lite mer jobb med att sy och så, men budgeten är ju en annan sak. 600 hade det nog varit värt tycker jag, men du har helt rätt i att det gärna drar iväg. Jag kommer lägga mycket mer än budgeten på mitt utseende. 3000 för extensions, mycket mer på makeupen än vad som står i budgeten och en del extra på håret också. Suck...

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)