Inlägg från: lillalyckan |Visa alla inlägg
  • lillalyckan

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Hur många av er har köpt klänning? Och när är den stora dagen? Är lite nyfiken på hur tidigt folk börjar köpa sina kreationer Vi gifter oss i December men eftersom jag har ett sånt kontrollbehov så vill jag nog börja kolla runt redan

• lillalyckan

Imorgon åker jag ner till Halmstad (där vi ska ha bröllopet). Sen kommer jag nog bara att åka ner dit en enda gång till innan bröllopet så det är väl lika bra att börja kolla runt saker redan nu när man väl är på plats fast det nästan är ett år kvar. Nästa gång jag är nere är det nog för sent att boka upp saker.. Ja,ja får se vad de säger!

Nu ska jag trösta min ömmande rygg med chips innan det blir sängdags. Håller på med en monsterstor tatuering så jag är alldeles öm och mörbultad idag

• lillalyckan
    KatjaB skrev 2009-12-19 07:12:27 följande:
    lillalyckan: vad blir det för tatuering? själv har jag ju en tatuering i svanken med två sjöhästar som jag tyckte var helt fantastiskt snygg när jag var 18.. idag är jag väl inte riktigt lika begeistrad Har funderat på att göra nåt nytt över, men det lär ju bli större då för att det ska se bra ut, har dock inga uppslag på vad jag kan tänka mig att gilla om 10 år också, så än så länge får det vara.
    Just nu så håller jag på med en ryggtavla. Det blir en Fenix fågel med en massa färger som brinner. Det är nåt jag har velat göra i flera år och nu har jag äntligen kommit igång. Sitter en gång i månaden, ska vara klar i maj och började i oktober så det är ett ordentligt projekt med mycket detaljer. Men oj vad jag älskar den!

Tycker att du gör helt rätt i att vänta tills du vet, det ska ju vara nåt som man kan stå för senare i livet också. Jag älskar alla mina tatueringar och det kommer alltid att betyda nåt för mig. Har en som jag tycker är ganska tråkig och lite ful men den var en present från en vän så den får stanna ändå helt enkelt

• lillalyckan
    ninni84r skrev 2009-12-19 11:11:25 följande:
    Vad ska ni kolla på då?
    Bra fråga Tänkte att man kanske kunde kika in hos lite olika frisörer och se vad de har för priser och lite sånt så att man bara kan ringa och boka sen när det är dags.

Sen nu när jag väl är på plats i Halmstad så vill jag hellre bara sitta här hos föräldrarna och julmysa än fundera på bröllopsprylar känner jag hihihi

• lillalyckan

KatjaB: Jo, det är ett ordentligt jobb, en enda stor som täcker hela ryggen. Man orkar ju inte sitta så många timmar åt gången (inte jag iaf :p) så det får bli en gång i månaden. Men oj vad fint det kommer bli till våren när det är klart.

Har också tänkt gå ner i vikt, 2 kg i månaden fram tills sommaren. Så tio kg innan juni var det tänkt. Då är jag på min perfekta vikt. Jag tänkte försöka sluta med godis (som är det svåraste av allt), äta regelbundet och röra mer på mig. Tror att det kommer att göra stor skillnad i början eftersom jag är så himla lat nu. Sen när jag kommit igång lite så blir det att träna på gym Vill ju vara färdig när det är dags att beställa klänning.

• lillalyckan

Här är ytterligare en till som har haft en underbar jul, börjar jobbapå nyårsafton och då har jag varit hemma en månad. Känner mig inte alls redo, skulle kunna vara hemma två månader till!

Vi har ju tänkt ha lite jultema på vårt bröllop (som är i december) så vi har passat på att fynda lite dekorationer på mellandagsrean. Bl.a köpte vi fyra långa ljusslingor till priset av en som vi tänkte ha som dekoration på borden. Och lite annat sånt, däremot var jag tvungen att hejda min karl som ville ha allt rött, jag försökte förklara skillnaden på bröllopsfest med lite julkänsla och ett fullfjädrat julbord

• lillalyckan
    Blivandefrueriksson skrev 2009-12-28 10:46:55 följande:
    lillalyckan smart det är ju rea nu på många julsaker. kanske skulle titta in på rusta idag vill ha ljusslingor som hänger som kan va bakom tyget som sa upp i taket. mammab men vad sött och det är ju endå en sån reaktion man vill ha..
    Idag köpte vi ett gäng 8m vita ljusslingor på ikea för 99 kr styck, mycket bra pris, de brukar kosta 299 så jag är nöjd Hahaha 11 månader kvar och vi har typ köpt alla dekorationer redan! Men jag såg ingen rea på champagneglasen tyvärr...
  • lillalyckan
    majsan801 skrev 2009-12-31 14:25:10 följande:
    Nyårslöfte bli en smal och galet snygg 30-åring lagom till bröllopet...hihi
    Mitt är liknande, bara 30-delen som skiljer Vi råkade fynda en massa grejer på mellandagsrean så vi ligger före planeingen. Vi råkade faktiskt köpa tärnklänningar, men det var 80 % rabatt och precis vad vi var ute efter så det var väl dumt att låta bli Hihihi
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)