• molnis

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Min klänning har kommit från Kina!!=) Har lagt upp bilder. Är sååå nöjd, sitter perfekt. Ska bara fixa lite med tyllet där bak.

För er som inte hittar eran drömklänning i affärerna så kan jag verkligen rekommendera att "designa" en egen och sy upp via milly eller någon annan.

Nu kan jag leta skor smycken osv som jag avvaktat med tidigare. En perfekt julklapp=)

• molnis

Tack! Den är stadig upptill under det lite lösa tycket sittet ett tjockare tyg med skenor osv insydda. Den är ju sydd efter mina mått och det märks=) Min kompis som var med när jag provade var tvungen att känna om den satt åt för hon tyckte med den såg ut att sitta löst så förstod ej vad som höll den uppe så bra men då kände hon hur den satt under.

Jag provade utan bh vilket jag ej brukar gilla men satt uppe jätte bra även när jag böjer mig framåt osv. Så får se hur man gör med det... den är ju rätt låg i tyggen med. Men skulle bara vilka ha någon som gör att tyget ej går in mellan brösten ..det man brukar ha underlinnen till. Men får gå och prata med nån expert=) Tänkte att de kanske blir lite julrea på underkläder nu snart.

KatjaB skrev 2009-12-23 09:33:34 följande:
    molnis: vad fin den är! hur är den i tyget upptil, är den väldigt stadig och slimmande för figuren eller är den mer som en "vanlig" klänning, dvs inte så tjockt tyg osv. Nyfiken på skillnaden på de man köper i butik o de man beställer där.Fick nyss veta att Simons farmor gav mig i julklapp 1000 kr som bidrag till brudklänningen Vad gulligt av henne, brukar inte få någonting alls, jo en trisslott kanske, o ett år fick jag en burk kycklingkrydda. Snacka om uppsving i presentväg
  • molnis

Sudance: Ska du ha en till som du byter till på kvällen?

• molnis

Vet inte om detta gäller hela sverige men i gbg kostar 6 champangeglas för 9 kr i morgon fick jag mess om innan från en kompis som jobbar där=)

Blir ju billigare än att hyra, men känner att då måste man förvara 70 st osv så kommer nog hyra det med resten så diskar dom det. Men himla bra pris!

Suttit med inbjudningarna idag, ska antagligen få iväg dem i helgen om vi får ihop en hemsida (står adressen till den på inbjudan) mindre än 4 mån kvar! vart tog det här året vägen??

• molnis

Jag beställde min från milly och är super nöjd. Hade egen design så valde ej bland deras å de tog lite mer än 2 mån från att ja beställde tills den var hemma.

Katinkaa skrev 2009-12-29 21:54:28 följande:
    där har jag hittat en klännig med som jag nästan bestämt mig för att köpa. vet du hur lång tid det tagit innan folk fått hem sina klänningar? Vi gifter oss (förhoppningsvis) 24 juli och jag börjar känna mig lite stressad. Känns som om det e så mycket att göra men jag vet inte vad *skratt*
  • molnis

Vi e nästan färdiga med alla inbjudningarna nu. När vi socka till eng så vägde vi å de väger 30 gram. Med ett frimärke så får de bara väga 20. Nästa steg e 20-100. Så 30 e ju inte mycket över. Vågar man chansa å bara sätta på ett ändå tro?

• molnis

jo från nästa år till snart 3 mån! känner att stressen börjar mer och mer ;)

Nu ska det nyårsfixas! I helgen ska det göras en hemsida med mer info till inbjudningarna så vi kan skicka dem på måndag=)

gott nytt år på er!

• molnis

Inbjudningarna postade! phu äntligen!=)

• molnis

Kan lägga ut bilder om några dagar när de kommit fram till gästerna! Så ingen smyger in å kikar innan ;)

men det är bara ca 3 mån kvar till vårt bröllop så var lixom dags=)

Tausen skrev 2010-01-06 12:39:27 följande:
    Avundsjuk...här håller jag på för fullt, vilken tid det tar!! Har du bilder på dem?
  • molnis

Har lagt in foton på inbjudningarna å webben nu!

Fick ringarna idag! Var jätte fina MEN de hade satt texten på fel sida (står kärlek på ovansidan å stenar på kante å kärlek stod på motsatt sida till stenarna istället för samma), hittade i beställningen att jag skrivit rätt så de har gjort fel så får ringa dem på måndag. Löser sig säkert.

Fotade ett bröllop för några vänner i nov å hade brudparet här på middag och överlämnade bilder på skivor + två album vi gjort till dem i present. De verkade väldigt nöjda så känns skönt. Är ju ett ansvar det dära. Men man kan få till det helt ok som amatör med ok kamera och kunskaper i bildredigering.

Börjar få respons på inbjudningarna nu så är roligt! Hade dock lyckats skicka till två främmande personer som var väldigt förvirrade...pinsamt. Kollade adresser lite väl fort på nätet ;)

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)