• giz83

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

ni kommer gifta er på min sons födelsedag...=)

*kärleken är evig*
  • giz83
    mammab skrev 2010-01-18 20:34:53 följande:
    åhh, min mamma och hennes man ska ev åka till tyskland i vår/sommar. då tänkte dom köpa med vin, sprit och öl till oss! och stå för den kostnaden! det är väll endå några tusen. skönt som sjutton!
    guuuud va najs!!! jag hoppas på att nån tar det initiativet för oss också...=)
    *kärleken är evig*
  • giz83
    Bluebride skrev 2010-01-18 20:29:35 följande:
    Ok, jag frågar för 3e gången.Går det att stämpla pappersservetter? vilken färg ska man använda i så fall?
    kolla om du kan få tag på tygservetter ist...

men sen vet jag att det finns att få med tryck på tradera tror ja...kolla

en gammal kompis till mig fick deras servetter tryckta...

*kärleken är evig*
  • giz83
    Lyckliga013bruden skrev 2010-01-18 19:57:49 följande:
    Jag mått beställde en klänning som jag fick hem för ett par veckor sen. Den korvar sig i ryggen vad kan det bero på?Det är korsett snörning, när jag provade med mamma kunde jag inte se ryggen, men hon sa att det inte såg jättesnyggt ut (kommer inte ihåg vad hon syftade på) men det har stört mig lite så jag fick ett infall och provade klänningen själv, då var ryggen rynkig liksom. Men det är inte lätt att få på sig en klänning själv. Kan det berott på att jag snörde ihop för löst? för hårt? satt klänningen för lågt i ryggen och jag borde försökt dra upp den? eller tvärtom att den satt för högt? är jag för tjock för klänningen? eller?Vill så gärna att den ska sitta bra även om jag beställt en klänning till bara för den var så snygg och billig
    de e klart man vill att den ska sitta perfekt...men prova den med fler personer och se om de säger samma sak!

det kan ju vara så enkelt att ni bara snörat den konstigt eller om det är nått fel så gå till närmaste skräddare och fråga om de kan kolla o säga om det är nått som de kan göra nått åt.

*kärleken är evig*
  • giz83

för att fortsätta diskutionen om vad man "förväntar dig" och vad man helst skulle vilja att folk gör o inte gör.....

jag har blandade känslor vad gäller det där...jag som person är väldigt pysslig och planera är jätte skoj...det enda jag har bett mina tärnor om är att de ska vara mina ögon o händer under dagen...men sen att jag skulle bli jätteglad om de ville hjälpa till mer.

min kusin (en av tärnorna) bor i karlstad o kan inte komma o hjälpa till lika mycket som hon hade velat, och den andra (bästa vän) hon tycker att det är jättespännande och ska bli roligt att få sätta igång ordentligt och framför allt att få planera MÖHIPPA!

och vad gäller toastmaster så vet jag inte riktigt vem jag ska välja....

kommer frotsätta sen med det här o leta toastmaster...men har andra viktiga personer bestämda...=)

vi får se...

men det är många som kommer att vara inblandade och hjälpa till...

*kärleken är evig*
  • giz83
    Tausen skrev 2010-01-19 18:22:51 följande:
    Brandmännen räddade min klänning ur branden så den går förhoppningsvis att sanera! De hämtade sambons ring och min klänning
    jag håller verkligen tummarna för att det går bra med klänningen
    *kärleken är evig*
  • giz83
    CiaLovesAndreas skrev 2010-01-19 20:51:59 följande:
    Tjohoo!!Det har löst sig! Vi får gifta oss i kyrkan på vårat datum och tid
    grattis tjejen!!! har inte riktigt hängt me på dina funderingar och så...har precis kommit tillbaka in i allt planerande o så...

men jätte kul att det löste sig iaf...=)

*kärleken är evig*
  • giz83

sarahkka76

jag va inne o kikade i ditt galleri...blir det en svart klänning för dig?

såååå ballt o gillade verkligen de lila skorna du hittat...skiiit snygga!! hihi

*kärleken är evig*
  • giz83
    CiaLovesAndreas skrev 2010-01-19 21:00:59 följande:
    giz,I stora drag så tappade vår kyrka bort vår bokning. Men nu har vi alltså fått boka den igen.
    oj...men fyyy va hemskt...men fick ni iaf de datumet som ni ville ha?
    *kärleken är evig*
  • giz83
    pingst2010 skrev 2010-01-19 21:02:14 följande:
    Va skönt att det ordnade sig med kyrka och rätt datum, CiaLovesAndreas ! Själv har våran präst ringt idag , ska träffa honom nästa torsdag kväll här hemma hos oss, köpt min klänning idag och inbjudningarna är klara. Bilder finns i galleriet. Rätt nöjd själv. .Vad tycker ni ?
    de vart ju jättefina...har du gjort korten själv? ska förhoppningsvis få lite prover på ev papper så ja kan göra nåra prover på våra kort...sen ska m2b få kolla på de o säga vad han tycker...=)
    *kärleken är evig*
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)