Inlägg från: lillalyckan |Visa alla inlägg
  • lillalyckan

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Ja just det, GOTT NYTT ÅR! Idag är sista dagen man kan svara "nästa år" när nån frågar när bröllopet är

• lillalyckan

Hihihi Idag köpte vi kostym åt blivande maken! Det var rea på NK så vil slog till på en superfin Hugo Boss kostym. Nu börjar det hända grejer!

• lillalyckan
    KatjaB skrev 2010-01-21 13:45:09 följande:
    vi har också diamanter, ska ha diamantkonfetti på borden. Hittade sjukt billigt på tradera så nu har vi 21000 st diamanter. Hittade också på ebay ätbarta diamanter av socker, som man kan ha på tårtan, bakelser osv.. men jag vet inte om det blir lite overkill
    Om ni inte vet vart ni ska göra av alla diamanter sen så kan ni alltid sälja dom till oss
  • lillalyckan

Oj vad det hände grejer för folk! Kul! Vi planerar mest fortfarande, är ju inte dags förrän december för oss. Men vi hade tänkt vara lite smarta med inbjudningarna. Vi har de flesta v våra vänner på samma jobb som vi själva jobbar på och där jobbar man både helger och nätter, och vi gifter os 55 mil från där vi bor och jobbar. Så vi hade tänkt skicka ut inbjudningarna i god tid så att folk hinner fixa med ev semestrar och så. Igår kollade jag upp på jobbet när semesteransökningarna för december ska vara inne senast; 30 juni! Och de är löjligt hårda med datumen hos oss, det skulle betyda att vi skulle behöva skicka inbjudningar i början av juni? Känns ju lite väl tidigt...

• lillalyckan

Jo Dave the date är ju en ide men jag tycker att det känns som det förtar hela överraskningen med inbjudningarna... Speciellt när det då bara skulle skilja nån månad tills inbjudningarna kommer... Ja, ja, egentligen är det ju ett himla lyxigt bekymmer

MrsMuffin skrev 2010-02-04 19:38:22 följande:
    Lillalyckan: Ni kanske kan skicka ut save-the-date-kort?? Typ innan semestrarna skall vara lagda? Sedan kan ni skicka ut inbjudningarna senare. KatjaB: GRATTIS!! Vad coolt att vinna, sånt händer ALDRIG mig hehe.
  • lillalyckan

Hej allihop
    Brukar mest smyga runt och tjuvläsa eftersom vi har såpass lång tid kvar så gör inte så mycket just nu. Förutom suger upp inspiration då förstås Men en liten nitlott sprang vi in i, kyrkan vi ville vara i tar inte emot några bokningar för hela december. Så det är bara att leta upp en ny kyrka. Känns jättetråkigt då den kyrkan är viktig för oss (eller tja, för mig iaf eftersom det är i min hemstad bröllopet ska vara) men inte så mycket att göra... Men nu börjar det snart bli dags att göra/boka/planera en massa grejer!

• lillalyckan

Nej det är inte fullbokat, de vill bara inte ha några vigslar under december då organisten vill ha schemat öppet för eventuella konserter... Så det är kört är jag rädd... Men, men, man kan väl inte få allt man vill är jag rädd!

sarahkka76 skrev 2010-02-12 15:49:26 följande:
    Tausen: åh vilken lycka! Maj: vad skönt att känna sig uppfräschad Kul att ha den bokningen klar lillalyckan: tråkigt att de har fullbokat o att ni måste hitta en annan kyrka. Ni kan ju alltid kolla med jämna mellanrum och se ifall de får avbokningar. det kan hända att folk ändrar datum av olika orsaker.MrsMuffin: det är ett bra pris tycker jag. Vi får betala det dubbla för 2 solister med gitarr. Hoppas att det har gått bra med Calligraphen
  • lillalyckan

Här runt hörnet från där vi bor finns "Svenska sushi-köket" där har dom dill på sushin

EåN2010 skrev 2010-02-15 18:05:01 följande:
    svensk sushi??? vad är det?
  • lillalyckan

Idag har jag köpt skor! Blev röda platåpumps med svart spets över, mycket mer min stil än klassiska vita... Ska lägga upp en bild i galleriet!

• lillalyckan

Oj nu råkade vi visst köpa ring också... Nu börjar det hända grejer

• lillalyckan

Skorna är köpta på Bianco (rea!) och passar till och med mig med mina superbreda fötter.

Ringen köpte jag från Blue Nile där man kan bygga sin egen ring. Hade aldrig haft råd med en sån om vi hade köpt den här i Sverige men nu kommer jag att vara nervös ända tills den kommer! Den 24/2 beräknas den skickas så då blir det bild!

• lillalyckan
    Sundance skrev 2010-02-17 18:51:09 följande:
    Då håller jag också tummarna . jag ska in på Bianco imorgon tänkte jag, så man kan ju hoppas att de har de kvar. Blue Nile har jag också kikat på. Du får gärna meddela om du blev nöjd. Det som gjort att jag tvekat vad gäller dem är att de inte verkar vara så inriktade på rödguld som jag har i min förlovningsring. De kör väl mest vitguld va?
    Ja det är väldigt mycket vitguld där, lite trist, jag ville väl egentligen ha vitguld men det blir finare med rött till min förlovningsring, men jag hade tur som hittade en jag tyckte om. Hoppas nu bara att det blir så bra som jag förväntar mig!
  • lillalyckan

Supernervös är jag! Har (tyvärr) inte super höga förväntningar, hade jag haft det hade jag nog inte varit lika nervös Vi har provat en miljon ringar, varenda vigselring i hela Stockholm har suttit på mitt finger tror jag. Så det borde bli bra tycker man eftersom vi beställde en som i stort sett var likadan som vår favorit utav alla vi har provat. Skillnaden är att här skulle den kostat runt 9000 mer...

giz83 skrev 2010-02-18 08:33:44 följande:
    eån: va skönt att det gick bra... och synd att klänningarna inte var som du ville, men du vet att de kan ju ändra på det åt dig...men det kanske var formen på klänningarna som va helt fel?
    sen det där me att bygga nytt beror ju helt på vad man har för krav och vad tomten kostar...
    sajberpillan: jag har också lockigt hår...hihi...o vet vad du menar med att det är ju precis det man har hela tiden, men jag tänkte ha en frisyr som framhäver de lite mer än vanligt...kan det vara nått? göra lite finar lockar och kanske göra nått busigt med det....fråga din frisör så kanske hon/han kan komma me förslag på vad man kan tänkas göra... hade du bild i galleriet på skorna förresten? vore kul o se
    mammab: det var någon här som hade fått sitt hårsmycke gjort för hand och det skulle inte kosta mycket...kommer inte ihåg vem av oss det var...men det var jättefint iaf...fråga runt så kanske du får hjälp.
    lillalyckan: va roligt att du hittat en ring som verkligen känns rätt, men försök att inte ha fööör stora förhoppningar om den när den kommer, då kanske du blir missnöjd istället. känns det inte lite riskabelt att beställa så där, men m2b är jätteanti sånt han vill hellre se o känna på den innan han bestämmer sig. och jag är jättekluven! det är så enkelt att beställa från nätet, men samtidigt känns det speciellare att åka o titta på den...hihi

• lillalyckan

Nu var kyrkan bokad också! Så nu känns det bra, nu är det lugnt ett tag, ska väl styra upp catering och klänning i början av sommaren annars kan jag ta det lugnt ett par månader nu Även jag bröllopsbloggar om nån är nyfiken viskafaktisktgiftaoss.blogspot.com/
    Det jag försöker säga är att jag vill se allas bröllopsbloggar och hemsidor så att jag kan stjäla en massa inspiration

• lillalyckan

Ja den är superfin, på tok för stor egentligen men vad gör det? Den är så himla pampig och vi har bara fått roliga reaktioner på att det blir den då det mest brukar vara stora konserter och liknande i den, ingen vi känner har varit på bröllop i den utan det brukar vara de mindre kyrkorna som är populärare.

• lillalyckan

Jag brukar bjuda på muffinsbufféer när vi har fest så då blir det ju runt en hundra muffins som ska bakas. Jag brukar baka lite mer än en vecka innan och sen frysa in dem. Funkar hur bra som helst så dekorerar jag dem strax innan gästerna kommer

Bettertogether skrev 2010-03-02 17:29:08 följande:
    Hur länge på förhand skulle ni tippa att man kan laga muffinsar till bröllopet?
  • lillalyckan

Jag gör söta muffins och jag brukar bara låta de stå framme så tinar de...

• lillalyckan

ARRGGGHH! Här är det frustration som råder vill jag lova... Vi har beställt vigselring från BlueNile som skickades från dem för en vecka sen, allt enligt utlovat. Men FedEx strular så vi har fortfarande inte fått den! Först så sa de att vår adress inte fanns (Nähä, hur hittar all post hit då?) sen sa de att de har varit här men att vi inte var hemma, sen sa de att de skulle komma idag innan 14.30, nu säger de att den garanterat kommer imorgon. Jag kommer iaf inte vara lugn förrän jag har ringen i handen...

• lillalyckan

Det borde vara dags ja, den här tråden startades 5/12! OCh nu är vi ju en himla massa nya som tillkommit

• lillalyckan

Å förresten, ringen är lokaliserad! Den kom till Halmstad (Bor i Stockholm.) Så min mamma gick helt sonika och hämtade ut den! Så nu ska jag bara får hit den också Men hon har skickat bilder poå den och den är ljuvlig

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)