• majsan801

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Ingång vill jag också ha canon d den är klassisk. Men vad ska vi ha ut???? Ingen aning och vi är ju i kyrkan så det är ju bland psalmerna man får välja suck jaja. Jag hade helst velat ha något glatt och svängigt frågan är om det finns nån sån. Just nu står det still och kan inte minnas vad andra har haft på de bröllop vi varit på heller.

• majsan801
    Bettertogether skrev 2010-02-01 11:48:11 följande:
    Inte måste man ju ha en psalm som utgångsmusik... Min morbror är präst, så jag frågade honom hur det är med psalmer och så. Och han sa att det rekommenderas att man har minst en psalm i vigseln, men sen är det fritt fram att välja annan musik helt själv (förutsatt att det inte är något opassande för kyrkan). Men om man vill kan man ju "fortsätta" på ingångsmusiken som utgångsmusik :) Det tycker jag är jättefint!
    I vår kyrka måste vara psalmer om kantorn ska spela. Annars får man betala pengar för någon annan låt.
  • majsan801

Kör på det. Alltid kul med egna ideér. Tycker det låter super kul med placeringskorten.

maj2010 skrev 2010-02-02 16:31:13 följande:
    Jisses vad ni skriver här Här är inspirationen på topp idag. Har precis köpt en cake topper i form av två Legofigurer på Ebay. Blivande maken var stor legofantast i sin ungdom och har typ 8 kartonger Lego i källaren, så det är något av ett stående skämt hos oss. Funderar även på att skriva namnen på våra gäster på legobitar och ha som placeringskort. Vad tror ni om den idén? Inte så tjusigt kanske, men roligt.
  • majsan801

Vi bjuder alla vänner och har istället sållat i släkten. Oviktiga kusiner och fastrar och farbröder som vi aldrig träffar är inte bjudna.

• majsan801

Nu har jag också funderat på om jag ska be min syster läsa något framme i kyrkan. Vår ursprungliga ide var att ha det så kort som möjligt där. Så inga solister eller dylikt. Men sen bestämde vi att min kusin som är pianist ska få få spela nothing else matterns på piano fortfarande utan sång. Så när vi ändå har börjat kanske vi ska köra på en dikt med hmm.

• majsan801

Gud värde 13200kr det är inte illa. Nej jag bryr mig aldrig om att skicka in nått till tävlingar för jag vinner aldrig. Brukar säga att inte ens vid vinst varje gång vinner jag.

• majsan801

sarahkka Ni kan ju ha spotify utan internet. De har en tjänst där man betalar 99kr för 1 dag och då tankar du ner din låt lista sen kan man spela upp den utan internet.

• majsan801

Åh nu har mina skor från pernillas brudbutik kommit. Superfina och BEKVÄMA men det krävs nog att jag går i dem varje kväll nu iaf så att de är riktigt sköna till den stora dagen.

Jag har dessutom svängt om helt och har nu bestämt mig för att ha tärna och mannen ska ha bestman. Från början ville vi inte ha några men nu har vi ångrat oss. Har till och med börjat fundera på slöja. Herregud snart beställer jag väl vita duvor som ska släppas ut haha.

• majsan801
    KatjaB skrev 2010-02-13 19:15:41 följande:
    På tal om att vara barnkär förresten, vår dotter satt i badet och rätt vad det var ropade hon "bajsa korven, bajsa korven".. ja man börjar ju ana lite oråd. Då har hon tagit sin pigtittare som står på badkarskanten och bajsat i lådan.. tack för den. Om hon inte var så kär i sin pigtittare hade jag kastat den
    Hahahahaha helt underbart. Föstår dig hade nog också kastat den och köpt en ny.

Åhh min skrutt har sovit hos farmor och farfar inatt och nu längtar jag som bara den. Jag var ut på roligheter igår. Åkte in till den stora staden och shoppade, minglade, drack drinkar, åt lunch och sedan 3 rätters middag som avslutades med musikalen hairspray. Mitt jobb bjöd på allt. Helt underbart kul att jag som är mammaledig fick följa med ändå.
  • majsan801

Oj ja tänk om man själv fick vara med om det. Men som sagt var amerikaner.

giz83 skrev 2010-02-15 10:46:40 följande:
    hörni tjejer...kolla den här videon
    www.youtube.com/watch
  • majsan801

Hmm jag skulle nog aldrig bli sur på en annan människa för att jag glömde mina glasögon. Hon tänkte väl att det var bäst för dig om hon lämnade de på mässan så du skulle veta var de var.

• majsan801

Nej måste snart sluta surfa här. Känner att jag skulle kunna bli en potentiell bridezilla. Fick för mig idag att jag vill ha en till brudklänning fast jag älskar min första. Men nej oj vad sugen jag blev på att ha en stor klänning med släp. Hejda sig nu kvinna. Börjat kolla på slöjor fast jag från början ABSOLUT inte skulle ha någon. VAd är det för fel på mig?

• majsan801

Ja jag vill verkligen ha allt. Går det att få och ordna så vill jag ha det. Min blivande blir tokig på mig då jag bara ändrar mig hela tiden. Får försöka ha lite is i magen så kanske denna vill ha fas går över haha.

• majsan801

Även vi ska köra tryckare då m2b inte är bekväm med att dansa alls. Kommer bjuda in folk en bit in i dansen. Har dock inte valt låt än. Borde kanske ta tag i det.

• majsan801

Hmm nä vi kommer inte heller bry oss om etiketten. Vet inte ens hur det är menat att man ska sitta. Kommer ha ett vanligt honörsbord fast våra barn och pappas flickvän kommer få sitta där. Sen har vi e format med 3 tungor. 2 tomma mingel stolar närmast oss (mitten tungan) dit folk får gå och sätta sig för att prata med oss under middagen. Sen kommer våra syskon med respektive sitta långt upp nära oss, sen blir det nog blandat med släktingar och kompisar så att de får så roligt som möjligt.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)