• KatjaB

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Kul idé med tofflorna, ser framför mig en korg med tofflor och filtar med texten. "för trötta fötter och frusna axlar"

• KatjaB

jag tolkar det också som att de tar 350 kr/ h i 10 timmar. Men behöver man verkligen 2 kockar så länge? Innan vi valde cateringen kollade vi på en kock som tog 250 kr /h och vi betalade råvarorna. Då frågade jag vad det kan tänkas var för tid han behöver. 10 timmar räckte gott o väl tyckte han o då var han ändå ensam o vi har 70-80 gäster.

Vi ska ha korv med bröd och chokladpucko
    tror vi tar 2 korvar per person, eftersom alla kanske inte är kvar heller, så det räcker nog. Har möjlighet att handla på axfood sånadär enorma konserver med massa korv i, minns inte vad de gick på men billigt var det.
    O korvbröd finns på Willys för 5 kr påsen

• KatjaB

åh vad svårt det är at hålla sig till bugdeten ibland. Blir så mycket småsummor som gärna slinker igenom.. just nu är det om vi ska ha runda bord eller inte. Det blir 600 kr dyrare o lite mer pyssel med själva dukarna (ännu mer att sy)
    Men det är så fint så jag skulle gärna vilja, samtidigt så är det lätt att det blir 500 kr här o var o det blir ju en del tillslut.

tror ni man får mer gemenskapskänsla med långbord eller gör det varken till eller från? Tänker att vi om vi har runda bord ska ha ett klassiskt avlångt honnörsbord iallafall.

• KatjaB

mm, har tagit in två olika offerter, Den ena har bord där det får plats 10 pers, de andra har bord med plats för 8 pers.

Det med större bord har snyggare grejer men är längre bort, så då blir det ju onödigt kanske med allt resandet, eller hur pass dyrt det blir att betala för att de transporterar.

Lokalen är stor, så jag tror inte att det blir för trångt egentligen. Det enda jag tänker på är att om alla bord är lika stora så får inte alla som var tilltänkta plats vid honnörsbordet. Men det kansek ser dumt ut med ett klassiskt honnörsbord och runda bord i övrigt.. tänker att de runda borden ger lite mer hollywood-feeling.

• KatjaB

pandis: usch vad irriterande, pendlar du varje dag?

Har klurat nu o vi ska nog kanske ha honnörsbord som är klassiskt och runda bord i övrigt. Då slipper ju de frånskilda sitta o konversera alltför mycket, om de inte vill. Det är inte så att ingen kommer överens, alla är verkligen riktigt bra och klarar av att ses till födelsedagar o jul osv, men de har ju ändå valt att inte leva med varandra så då blir det nog bättre så. Klassiskt men inte konstigt för dem eftersom alla nya respektive inte får plats vid honnörsbordet

• KatjaB

vi kollade på atcatering förut, minns inte om det var i västerås men där i krokarna iallafall, de har en hemsida med olika förslag på buffé o priser. i det pris vi fick så ingick att de kör ut o lägger upp maten.
    Kanske kan vara nåt?

mammab skrev 2010-02-23 09:06:44 följande:
    lokalen vi ska ha så är det runda bord! Jag har alltid velat haft det, tycker det är mycket finare och man kan göra riktigt snygga bordsdekorationer!honörsbordet hade jag tänkt haft ett vanligt, men vet inte om det finns att tillgå. har inte varit där och tittat än. så vi får la ta och boka en visning snart!har fortfarande inte hittat någon vettig catering än. börjar få lite små panik över det faktiskt!
  • KatjaB

vi tog ett annat ställe, från örebro. betalar 130 kr / pers o 10 kr per pers för porslinet.
    Blir en klassisk buffé med kallskuret, kyckling, lax, sallader, potatisgratäng o paj.. typ

Men han gav oss faktiskt ett billigare alternativ. Han visste att vi hade fått priser på 130 kr/ person så han gjorde en meny utefter det som lät gott. Men då vi ska ha porslin också så blev det mycket billigare ändå med de andra, så vi tog dem. Men har hört bara bra saker om dem

mammab skrev 2010-02-23 15:41:14 följande:
    vad ska ni ha för mat och hur mycket får ni betala för det?
  • KatjaB

Vet ni, tv4 med 4 bröllop ringde nyss, de ska intervjua mig här i stan på tisdag.
    Vad kul det ska bli, hoppas min förkylning gått över då.. måste nog köpa en ny snygg tröja känner jag

• KatjaB

ja, vi insåg nog inte hur bra priser vi hittat förrän vi såg vad andra på bt betalade för catering så vi är helt klart nöjda!

mammab skrev 2010-02-23 16:33:17 följande:
    katjab: oj det var billigt!!! kul me tv4!
  • KatjaB

åh, kan du inte lägga upp bilder sen Eån? eller har du nån länk till din klänning kanske?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)