• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Välkomna alla nya! Vad många vi är!!!

har haft en känsla av att vi ligger ganska bra i fas med planeringen men så gjorde jag en checklista idag och oj, vad där är mycket kvar att fixa. en hel del grejer som liksom är halvfixad. Klänning beställd men har inte kommit och kommer nog behöva läggas ut lite, vet hur inbjudningarna ska se ut men de är inte fixade, har fått lovat av en tjej att hon ska fixa serveringspersonal men det är inte spikat osv osv. Dax att röja upp lite efter nyår tror jag.

• Sundance

Kul att höra från dig Fenixx! Har tänkt på dig .

Japp, nu kommer vårt år, och vi tycks fira in det genom att vara griniga på varandra, jag och sambon. Suck . Men det rer väl ut sig...

Känns som man har en del att ta tag i på planeringsfronten när nyåret är över. Tårtan står överst på min lista. Och så får väl jag spika det sista med solisten som m2b hittat (en kollega till honom). Han får ju aldrig ändan ur, hur svårt kan det vara att ge någon sin mailadress så att han kan skicka en ljudfil så vi får höra hur han låter, liksom???

• Sundance

Klart att du ska vara kvar i vår tråd Humlan . Tråkigt när saker och ting inte blir som man tänkt sig .

Vi hade en kanon-nyårsafton med goda vänner och god mat. Men oj vilka diskussioner det var mellan mig och sambon innan vi kom fram till vad vi skulle bjuda på. jag hade sagt att jag inte ville ha det hemma hos oss för att jag kände mig lite stressad i och med att jag jobbade på nyårsafton men så såg det ut som att det inte skulle bli något och då sa jag att vi väl kunde va hos oss då. Men jag är så kass på "fin" mat. Slutade med att vi köpte hem 3,5 kg kassler och skulle googlat recept på kvällen 30:e, men till slut gjorde jag en kycklingrätt som inte är så fancy men som alltid går hem. Så om någon vill köpa kassler så finns det i Lund .

• Sundance

Mitt nyårslöfte är att jag och sambon ska få bättre kontroll över vår gemensamma ekonomi. Och mitt personliga nyårslöfte är att jag ska skärpa mig vad gäller pappershantering. Är alldeles hopplös och slarvar bort viktiga papper hela tiden. Både på jobbet och hemma. Så nu blir det ikea och där ska handlas arkivboxar och tidskriftsamlare och mappar.

• Sundance

Tycker det låter som att "kusine" överreagerar rätt rejält men jag måste säga att vi har skickat inbjudan till alla som ska vara med på festen, oavsett om de ska hjälpa till eller inte.

Jag tycker också det är svårt det där med att beställa klänning utan att ha provat. Jag ska ju beställa från Kina och det blir ju en chansning men har tänkt sälja den om den absolut inte passar. Men så föll jag ju för en när jag provade runt lite också (för du måste prova! man kan känna sig jätteful i en modell som man älskar på bild). Nu kommer jag få hem två klänningar men som sagt, den ena kommer att säljas.

• Sundance

Träffade frun till han som vi tänkt ska göra vår mat. Har inte velat ringa dem då nyligen fått bebis så jag tänkte att de hade fullt upp, men hon sa att det var inga problem så vi ska ringa dem i veckan. Och så har jag fått bollen i rullning vad gäller belysning i festlokalen och röd matta. väntar på offerter.

Hur mycket serveringspersonal tror ni man behöver för 67 gäster vid runda bord. Tänkte 2st för brudskålen (eller räcker 1?) De får börja en timma innan. Sedan få de gå och förbereda för middagen. slottet dukar åt oss så det behöver de inte göra. Vi ska ha tre-rätters. Sedan är det ju disk och så under tiden. Två av våra gäster kommer att efter middagen byta om och bli bartenders. Kan en av dom även diska under natten sen, eller behöver vi ha kvar någon för det tror ni?

• Sundance

Så om vi säger att brudskålen är vid 16 så kan två börja 15.00. Middagen är vid 18. Då kan ytterligare 2 börja vid 17.00 eller 17.30. Sedan kör alla 4 fram till den sista disken är klar efter efterrätten. Därefter stannar två kvar och plockar disk efter tårtan och under festen. Det borde väl kunna funka. Kockarna får själva göra rent efter sig tycker jag. Åtminstone plocka in i diskmaskinen så att den bara är att starta. Och så kan ju de som kommer in vid 17 hjälpa till med det.

• Sundance

Jag betalade tärnornas klänningar, men lyckades hitta billiga på Bikbok. De ska även få varsett smycke i present. Marskalkerna får fixa svart kostym själva men de får varsen likadan slips att ha.

• Sundance

Jag sa till m2b att vi MÅSTE sätta oss ner med budgeten en sista gång nu. Han har fortfarande inte gett klartecken på om det är ok att det går på mer än budget innan vi sålt av lite grejer, eller om det inte får bli mer än budget över huvud taget. Är dessutom lite grinig just nu för att han planerar att dra till Las Vegas i april med polarna för att lyssna på någon känd DJ som ett par av hans kompisar känner. Dessutom planerar de en resa till Ryssland snart, bara för att festa med en annan kompis som bor där. Men följa med mig och min familj och min mosters familj till Mallorca i september värkar sitta långt inne. har sagt att han måste komma fram till nåt snart för vi måste boka men nu tolkar jag hans obeslutsamhet som att han försöker komma undan det lite diskret så ikväll ska jag säga till honom att jag inte vill att han följer med. Blir så lack! När jag frågade om bröllopsresa i november sa han att vi kan väl åka på bröllopsresan på vår 1-åriga bröllopsdag istället. slår vad om att han inte får ihop pengar till Las Vegas, Ryssland OCH bröllopsresa och det är väl pinsamt att säga till polarna att han itne kan följa med för att han måste spara till bröllopsresan . AAARGH! Överreagerar jag? Dessutom blir jag så trött för han och hans 2 kompisar hade suttit på lunch och typ sagt "ja, undrar om vi får åka för cheferna (flickvännerna)" och "Hur lägger vi fram det här där hemma?", "Jaha, hur ska vi få¨igenom det här?". Hallå! Skiter väl i om de drar till vegas!!! Vill han festa upp sina pengar får han göra det. Men man undrar ju vad de egentligen har för planer eftersom de är så inställda på att vi inte skulle gill att de åker???

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)