Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

5 månader kvar idag!! ^^

• Bettertogether

Katjab: de svarta är ju hur läckra som helst!! Och eftersom du har vit klänning (?!) och tärnornas klänningar kanske är mer rosa än svarta tycker jag att ni kan köra på de svarta som lite dramatiskt komplement! ;)

• Bettertogether

Jippii! Nästa vecka blir det arbetsintervju för mej! Och blir det inget jobb där nu, så blir det väl åtminstone till sommaren! :)

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-01-20 11:23:09 följande:
    mmm.. ni går simons linje här ser jag Hans kostym kommer inte vara svart, utna mer brungrå (mörk dock) men det kanske man inte behöver ta hänsyn till. Vad hopplös jag är, skulle lägga en beställning men lagom när jag bestämt mig för att jag också tyckte att de svarta var finast så började jag vela igen. ..vilka i-landsproblem!
    M2b's kostym är ju mörkgrå med ljusare svaga ränder på... men den manliga (i de äldre åren, och mycket erfaren av kostymer) sa att det räknas till mörk kostym. Så det är ju bra!
  • Bettertogether

tråkigt att höra sundance :(

• Bettertogether

När ni ändå pratar om drycker så kan jag inflika att vi nu också satt en budget för vinet. 40 ?!!!!!!! :D Men då lagar vi det själva, så därför blir det så billigt... Sen tillkommer naturligtvis saft, kaffe, mjölk (eller vad vi nu kommer ha till maten åt de övriga som inte vill ha vin).

• Bettertogether
    giz83 skrev 2010-01-25 17:24:17 följande:
    sundance: men det låter ju bra...och det känns som om de har faktiskt bättre koll på det där med mängd alkohol...hihi bettertogether: lagar ni eget vin..=) najs...men hur vet ni att det blir ett gott vin? och blir det bara rött? eller kan man göra vitt också?
    Ja vi gör eget vin, eller egentligen inte vi utan folk i släkten... Hur vi vet att det blir gott.. hmm?! Jag själv dricker inte vin, men ännu lär har ingen vinsats misslyckats här i släkten (och då är de vana att göra eget)...
    Vi gör mestandels av bär som man jäser i tunnor, men det finns också att köpa i butik att göra av. Vi kommer göra av röda och svarta vinbär, och då blir vinet rött... sen gör vi också med körsbär, och då blir det lite ljusare, och så gör vi också en köpt omgång, och det blir vitt :)
  • Bettertogether

Är det någon som har tips på träningssätt för att bli av med lite extra där vid armhålan? Vet ni detdär som kanske sväller över lite när man sätter på sig en axelbandslös klänning :(

• Bettertogether
    Lyckliga013bruden skrev 2010-01-27 11:58:22 följande:
    "Alla klagar också på att det hänger lite valkar under armhålet. Det gör så på alla, om man inte har en ätstörning eller är extremt smal. Det är bara att acceptera, vi vuxna kvinnor ser ut så." går att läsa på www.missmary.se/Så tyvärr tror jag det är kört.....En scarf, bolero eller snygg kofta är nog en bättre lösning
    Det är mycket möjligt... och naturligtvis vet jag att det inte går att få bort ;) Men när jag själv är medveten om att det blivit mindre muskler och mer fett borde det ju gå att göra något åt det... en liten övning med hantlar eller liknande?? :)
  • Bettertogether
    KatjaB skrev 2010-01-27 13:16:56 följande:
    mitt "problemområde" är midjan. Där verkar allt sätta sig så fort jag går upp i vikt. Har börjat ny kur med naturidiet.. smakar helvidrigt men jag är faktiskt inte hungrig och så har jag köpt träningskort. vet inte om det går att bli av med "armhålefettet", man får kanske helt enkelt se det som en förlängning av brösten
    Min klänning är lite korsettliknande i midjan, så hur mycket fett där än finns så syns det inte när jag sätter på mej klänningen ;)
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)