• Sundance

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Hon som då skulle varit bartender till oss (snyft ) tipsade starkt om att ge typ 5 drinkbiljetter och inte köra helt fri bar. framför allt om man vet med sig att ens gäster tenderar att ta sig en öl för mycket. Min sambo vägrade dock ha det så. Kan i och för sig vara för att han är en av de som kan ta sig en öl för mycket.

• Sundance

Vet ni...? Jag tror att jag har fått lite bröllopsnerver/kalla fötter. Känner mig väldigt osäker just nu. Känns som att vi har så mycket som inte stämmer och som vi inte har klarat ut. Allt från hur vi ser på framtiden vad gäller barn och hus och sånt, till typ... vad ska man kalla det? Förhållningssätt mot kollegor av det motsatta könet. Pengar och sparande. Festande. Vet inte om jag ska prata med honom eller inte. Känns så onödigt att ta upp saker till diskussion om det bara är jag som är tramsig, samtidigt känns det inge bra alls just nu. Någon anna som kännt av lite nerver?

• Sundance

Det är just det jag tycker är lite läskigt. Vi har varit tillsammans i ca 3 år och till en början hade jag beskrivit honom som väldigt familjär. Lugn och stabil. Trodde vi hade ungefär lika värderingar och han kändes seriös. Nu känns det som att han har förändrats. Ser mer och mer tendeser till att det är karriären som är det viktiga och vid närmare eftertanke har han redan fattat beslut där han tydligt visat att karriären vägde tyngre än vårt förhållande (även om vi nu klarade oss igenom det). Han tycks inte lika mån om att hålla kontakten med sin familj och det känns som att han festar mer och mer. Har fått höra på omvägar att han är känd på sitt jobb för att alltid vara den som blir fullast och som vänder på en femöring från att vara väldigt städad och seriös till att bli kanonfull. Har fått veta att han höll på att få stryk för att han slagit på en bil på fyllan (!) eller nåt. vad händer??? Han kan ofta säga, när han ska ut, att han ska ta en lugn kväll men så slutar det med att han blir kanon. I tycktes han tycka om att vara hos mina föräldrar men sist gick han undan och sa sedan att han var så uttråkad. Och så detta ständiga problem med att han inte förstår att dra en gräns för hur kärvänlig man egentligen kan vara mot andra tjejer utan att det ser misstänksamt ut.

• Sundance

Tack! Ni är så gulliga som svarar och bryr er. Utan tvekan vill han gifta sig. 99.9% säker. Tidigare fick jag ofta sms där han kunde skriva hur mycket han längtade till den dagen och till att få kalla mig sin fru. Men det är också en sådan grej... Får aldrig några sms längre knappt. Så det var därför jag blev så upprörd när han en gång satt på möte och uppenbarligen hade tid att sitta och skicka sms och då skickade till en kvinnlig kollega (det gick fel och råkade hamna hos mig). Har ofta bett honom höra av sig lite mer när han är bortrest. Det är väl en av de saker jag tänker mest på, att han är så go mot andra tjejer. Missförstå mig inte, jag vill ha en öppen och social kille men ibland går han lite långt enligt min mening och det har gått rykte om att han haft något ihop med en kollega. Är säker på att han inte är otrogen men ibland behöver det inte var kyssar och annat med i bilden för att man ska känna sig lite "bedragen". Tyvärr blir det jobbiga diskussioner när jag tar upp det och det slutar oftast med att jag känner att jag haft fel. Därför drar jag mig för att ta upp det igen. Och igen och igen...

• Sundance

Ev. kommer min bartender-kompis kompis att flytta sitt bröllop. Hon hade hört något om det så det kanske löser sig så att vi får våra kompisar som bartenders ändå .

• Sundance

Ni har så rätt... Får försöka hitta ett bra tillfälle snart, när vi inte är så trötta och lättstötta.

Tack för tummarna !

• Sundance

Åh, det låter verkligen som en perfekt dag! Perfekt nivå och bra kombination av lite pinsamheter, varaktigt minne (CD:n) och mys. Du verkar ha härliga vänner som känner dig väl. Såvida du inte helst velat ha en manlig strippa eller önskat att få strippa själv på Sergels torg eller nåt

• Sundance

Det där har jag också tänkt på... Kan man nämna lite diskret vad man tycker skulle varit roligt att göra på sin möhippa? Men jag säger som du Sajberprillan; det kanske är att tigga lite. Och jag som dessutom inte ens vågar hoppas på en möhippa i och med att alla bor så långt bort. Då känns det ännu mer som man ställer till det om de inte tänkt ordna någon .

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)