Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

giz83 skrev 2010-02-01 11:02:53 följande:
    tjejer!!!!!! jag ska på arbetsintervju imorgon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag håller också tummarna!! :) För jag vet hur irriterande det är att sitta utan jobb, och inte heller lyckas få något.

*Håller tummarna*
  • Bettertogether
    majsan801 skrev 2010-02-01 11:56:54 följande:
    I vår kyrka måste vara psalmer om kantorn ska spela. Annars får man betala pengar för någon annan låt.
    Okej! Jag förstår att det kan vara olika i olika kyrkor. Jag tvivlar på att vår kantor har någon skillnad på vilka låtar som spelas. Men någon brudmarch måste ju också vara okej?! Titta på länken jag postade några inlägg uppåt (helsinforsförsamlingar.fi)... där kan du lyssna på de vanligaste marcherna. :)
  • Bettertogether
    sarahkka76 skrev 2010-02-02 14:17:47 följande:
    karin: fina bilder! Själv hittade jag på bröllopsmässan de som vi eventuellt ska ha som solister under vigseln. Jag har tagit kontakt med dem och de ska spela in våra låtar så vi kan lyssna på dem. Spännande!
    Oj! DET är bra service!! :D
  • Bettertogether
    maj2010 skrev 2010-02-02 16:31:13 följande:
    Jisses vad ni skriver här Här är inspirationen på topp idag. Har precis köpt en cake topper i form av två Legofigurer på Ebay. Blivande maken var stor legofantast i sin ungdom och har typ 8 kartonger Lego i källaren, så det är något av ett stående skämt hos oss. Funderar även på att skriva namnen på våra gäster på legobitar och ha som placeringskort. Vad tror ni om den idén? Inte så tjusigt kanske, men roligt.
    Kul grej!! :D Har du lust att visa legocaketoppern?! ;)
  • Bettertogether

Jag har tillbringat hela dagen vid mammas dator och printat ut våra inbjudningskort, det är fyrkantiga dubbelkort, så schemat såg ut såhär: sätt i papper, printa, sväng pappret, printa x52! ;P och bara 9 papper misslyckades, så slutsumman för våra inbjudningskort blev under 40 ?.

....nu ska de bara klippas ut också ;)

• Bettertogether

Åh vilken dag jag haft!!! :D Jag hittade (och köpte) perfekta örhängen och halsband från Glitter (ja vi har också glitter i finland ;P) idag!! Jag ska sätta bild på dem på bloggen imorgon.

Dessutom hade m2b's plastrong kommit från formaltailor på posten när vi kom hem! :D :D :D

Det är sådanahär små saker som gör dagen så mycket roligare! ^^

• Bettertogether
    pandis81 skrev 2010-02-03 22:03:51 följande:
    Men vad tycker ni angående mitt tidigare inlägg blir det förmycket???
    Det är upp till var och en tror jag... Jag har varit på vigslar där tärnan läst en text, och jag har varit på vigslar där bara prästen pratat.
  • Bettertogether

maj2010: Jättefin hemsida!! Och vad roligt att se bekanta namn ;)

• Bettertogether

Nu har jag uppdaterat bloggen med lite smått och gott! :)

• Bettertogether
    Sundance skrev 2010-02-04 10:12:20 följande:
    Jag har fått för mig att man kan bli grön av Glitters smycken, när man blir lite varm och så... Men de kanske har så pass bra kvalité att det inte är risk för det?Vi har ju tänkt ha frukost dagen därpå för alla våra gäster, men jag börjar fundera på att strunta i det. Vet inte var vi ska vara. Vi blir ju ändå 65 pers, så vi får inte plats hemma. Själva frukosten hade ju inte behövt bli så dyr men jag har inte råd att betala ett par tusen för en lokal. Så bör den ju ligga bra till också, i coh med att folk inte får köra dagen efter.
    Oj, men det kanske är med tiden??? Jag kommer ju ändå bara använda dem under bröllopsdagen.
    Men är fallet så att jag blir lite grön, så gör det inte så mycket eftersom vi har grönt som färgtema! ;D
Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)