• maj2010

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Jag vet ungefär vad jag vill ha i blomväg - en ganska stor handbunden bukett med pioner i olika rosa nyanser, gärna blandat med något limegrönt. Och så limegrönt sidenband runt skaftet.

Är pioner galet dyra? I så fall kanske man kan blanda i lite rosor i stället?

• maj2010

Idag kom min cake topper med posten Jag som precis hann bli lite orolig... Den är precis som den i mitt galleri, bara att bruden har röda blommor.

• maj2010

Hej tjejer!
    Nu behöver jag er åsikt här. Om man ska ha en kort vigsel utomhus, ca 20 minuter, behöver man då göra ett vigselprogram? Det känns lite onödigt, men samtidigt vill jag ju lyfta fram "vigselförrättaren", solisten och gitarristen. Kan man nämna dem i festprogrammet i stället kanske?

• maj2010

Då ger jag dem en särskild sida i festprogrammet i stället. Praktiskt och billigt

• maj2010
    EåN2010 skrev 2010-02-26 21:28:59 följande:
    nej jag tänkte inte köpa en sån där klassisk bröllops väska... tänkte bara köpa en snygg vit än... jag har bara svarta väskor å min mamma å mina kompisar vägrar låta mig ha nån av dem... hihi.. men jag hade hittat en jätte fin väska i västerås men då hade jag ju inga pengar typiskt så idag var den slut...
    Men man behöver ju inte ha en vit väska. Jag ska ha en rosa!
  • maj2010

Jisses vilken mardröm! Vi får hoppas att det inte blir så illa... Själv har jag också drömt mardrömmar om bröllopet, bland annat att alla var skittråkiga och tjuriga och reste sig upp och gick direkt efter middagen. Håhå jaja.

Idag har vi varit och köpt skjorta, väst och skor till sambon, samt lämnat in fracken och byxorna för ändringar och kemtvätt. Slutsumman blev precis den vi budgeterat för. Tur det, eftersom min klänning var drygt en tusenlapp för dyr

Just nu har jag en banankaka med choklad i ugnen och om en stund ska vi sätta igång och förbereda kvällens middag. Entrecôte med klyftpotatis och svartpepparsås blir det. Mmmm...

Hoppas ni får en härlig lördagkväll!

• maj2010

Bettertogether, jag vill också ha adressen till din blogg!

• maj2010

Jag hade nog väntat med att ringa tills någon dag efter osa. Lite sena kan man väl acceptera att folk är, men inte hur sena som helst.

Vi har en månad kvar till osa. Hittills har 33 tackat ja och 3 tackat nej, av totalt 71 inbjudna.

• maj2010

Ååh, jag är så irriterad! Verkar hopplöst att få till ett möte med fotografen. När han kan, kan inte vi och tvärtom... Och nu ska jag vara gräsänka resten av veckan. Inte nog med att sambon ska iväg på resa med killkompisarna över helgen, nu blir han ivägskickad på tjänsteresa ett par dagar innan dess

Sorry, var bara tvungen att avreagera mig lite.
    Nu har jag i alla fall mailat en gammal kollega på järnvägen för att höra hur man gör om man vill låna ett tåg en liten stund. Vi träffades ju på tåget, så vi tänkte ta en del av bröllopsbilderna på centralstationen

• maj2010

Vi bor i Göteborg. Vet att det finns järnvägsmuseum, men hade tänkt mig lite modernare tåg

• maj2010

Vi kommer inte att vara så noga med etiketten. Vi ska ha ett honnörsbord där vi ska sitta med föräldrarna, men vi stuvar om den klassiska ordningen lite, eftersom vi båda har skilda föräldrar. Resten av borden är runda med plats för 8 vid varje bord. Vi kommer att placera par vid samma bord men inte bredvid varann och försöka para ihop folk som vi tror har mycket att prata om. Ska bli kul att pyssla med det sen när vi vet vilka som kommer!

• maj2010

Vi är vårt eget värdpar Däremot ska vi be våra mammor assistera lite med att hälsa folk välkomna och så.

Appropå mammor så har min mamma bokat flygbiljett och kommer drygt en vecka innan bröllopet. Dessutom kommer min bästa kompis (tärnan) tre dagar innan bröllopet och även hon ska bo hos oss. Gissa vad sambon tycker? Inte så förtjust kanske, men han får stå ut. Visst är det bra att de hjälper till, men det kommer att bli en intensiv vecka...

Vi funderar på att ta en mini-smekmånad helgen efter bröllopet och åka iväg och mysa nånstans, bara vi två. Just nu lutar det mot Köpenhamn. Den "riktiga" bröllopsresan tänkte vi spara till hösten. Hur tänker ni andra kring bröllpsresa? Åker ni direkt?

• maj2010

Bettertogether: snygg väska!

Jisses vad ni skriver här inne, man hänger ju inte med om man inte är inne på en dag eller två!

För vår del är det 10 veckor kvar nu. Funderar på att besöka blomsteraffären nu i helgen och beställa bukett och corsage, så jag kan bocka av ännu en sak. Vet ju redan vad jag vill ha. Pioner!

• maj2010

Usch ja, det är mycket att tänka på när man ska vara utomhus. Bra att du sa det där om gräs och höga klackar, Sundance. Det hade jag inte en tanke på innan. Ska nog lägga till nåt om det på hemsidan. Det står i och för sig att vigseln hålls i en trädgård...

Nu har jag lagt upp bilder på min väska och ett halsband som jag själv har tillverkat i galleriet. Vad ska ni andra ha för smycken?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)