Bröllop 2010 del 9 (sista året)
hörni tjejer...kolla den här videon
hörni tjejer...kolla den här videon
jag tycker också lax...men annars om man vill ha ännu mer svenskt så en strömmingmacka me nått gott på..?? eller sill?
oj vad det händer mycket för er tjejer...=) funderar på att skriva lite på inbjudningarna ida...har klistrat o skurit massor o nu vill ja börja skriva lite...=)
o lillalyckan: vill se ringen som ...=) lova att sätta in en bild i galleriet!
hörni tjejer..har ni facebook förresten? vore skoj o prata där me...om de e nån som vill så klart...=) jag heter Gisela Blivande fru Karlsson om ni vill leta...=)
eån: hoppas det inte är nått allvarligt som du ska till läkare för?!
eån: ojdå...men som sagt du får ju prova din klänning...hihi
eån: va skönt att det gick bra... och synd att klänningarna inte var som du ville, men du vet att de kan ju ändra på det åt dig...men det kanske var formen på klänningarna som va helt fel?
sen det där me att bygga nytt beror ju helt på vad man har för krav och vad tomten kostar...
sajberpillan: jag har också lockigt hår...hihi...o vet vad du menar med att det är ju precis det man har hela tiden, men jag tänkte ha en frisyr som framhäver de lite mer än vanligt...kan det vara nått? göra lite finar lockar och kanske göra nått busigt med det....fråga din frisör så kanske hon/han kan komma me förslag på vad man kan tänkas göra... hade du bild i galleriet på skorna förresten? vore kul o se
mammab: det var någon här som hade fått sitt hårsmycke gjort för hand och det skulle inte kosta mycket...kommer inte ihåg vem av oss det var...men det var jättefint iaf...fråga runt så kanske du får hjälp.
lillalyckan: va roligt att du hittat en ring som verkligen känns rätt, men försök att inte ha fööör stora förhoppningar om den när den kommer, då kanske du blir missnöjd istället. känns det inte lite riskabelt att beställa så där, men m2b är jätteanti sånt han vill hellre se o känna på den innan han bestämmer sig. och jag är jättekluven! det är så enkelt att beställa från nätet, men samtidigt känns det speciellare att åka o titta på den...hihi
asså ja e väl bra klantig!!! jag har hittat min drömring! men jag har glömt vart 17 ja såg den!!! nån som kan gå in i mitt galleri o kolla om ni känner igen den? o kanske t om vet vart man kan köpa den?
jaaaa...tack vännen...fan tror inte att ja e riktigt vaken ida!!! hahahahaha
meehhhhh deras sida funkar ju inte!!!
katjab: men guud det där med strutar och rosenblad o den där texten lät ju huhr gulligt som helst ju...=)
maj: jag kan inte mer än bara säga jaaa det är sååå skönt med folk som kan sin sak! jag har ett stående problem med mina bröst, de är fööör stora, vilket gör att det är svårt att hitta en bh som passar...jag kan inte gå på hm eller kappahl eller liknande för att hitta en bra bh...men för några år sen så hittade min svärmor (o va ja älskar den människan) en butik i märsta som säljer bh:ar från liten A kupa till typ Ö om det nu finns...hihi...och de är jätteduktiga på att se vad man bör ha och tänka på och visar hur den ska sitta, man får verkligen personlig service från de!
så ni tjejer som bor i sthlms området...ta en tripp till märsta o kolla in butiken, det är verkligen värt det!
maj: det borde defenitivt inte gå på mer än 1h...
och oroa dig inte för att det kan bli för cheezy...skriv det på det sättet du känner, det är det viktigaste...jag har också börjat fundera på det där med löften och så...men vet inte vad jag ska skriva...men det komemr...=)
pandis: guud va mysigt....vill också ta in på hotell på bröllopsnatten, för då kan dessutom gästerna sova här...men vet inte om vi har råd?! ska kolla lite me m2b o se va han säger...
pandis: guud va billigt!!!! vill också ha sånt bra erbjudande!! kan du fixa till mig me?
maj: 12 cm??? jag skulle ha brutit bena bara av att titta på dem...hahahaha...men jag skulle gärna vilja kunna gå i högklackat om än kanske inte 12 cm...hihi
katja: jag vet vad du menar med farmor...jag förlorade min också, för 6 år sen gick hon bort i cancer. men hon fick iaf träffa min son vilket de tog upp på begravningen och det kändes jätteskönt faktiskt...men jag vet att hon finns med mig på andra sätt...=)
jag kan ju bara säga att jag är så glad över att jag inte behöver tänka så mycket på transport, dels för att vi gifter oss på samma ställe som festen ska vara på och sen för att mina älskade svärföräldrar har en corvette som vi kanske kan låna och köra hem i...=)
ok har marks det att man inte har varit inne pa hela helgen!! och sa funkar inte tangentbordet som det ska pa barbara datorn helelr sa hoppas att ni kan forsta iaf...hihi
pandis- ja men sanna checkar far ja ocksa ibland kanske ska kolla me m2b o se vad han sager...for det vore ju bast om vi kunde sova borta den natten, for da blir det mer sovplatser har hemma...vi far se...hihi...man kan ju alltid hoppas..
katjab - forstar va du menar med att du vill att det ska passa in i temat, jag har sagt till mina tarnor att de far ha vad de vill (bara jag far chansen att godakanna), bara de kanner sig bekvama...och sjalvklart ska det ju finnas en rod trad fram temat...men jag vet inte vad de vill ha, bada ar byxtjejer...sa jag hoppas pa att de hittar det de vill ha...och att jag tycker om det ocksa.
det dar me din tarna och frisyr, du maste kunna tala om for henne att du inte vill att hon ska ha likadant i haret...och tycker att det inte vore nan stor grej att forsta heller...
for oss sa ar det 165 dagar kvar idag (mandag 22)...laskigt ju!!!
vi har en hemsida som vi haller pa me lite da o da...mest jag men iaf...hihi...for er som vill kolla sa ar det...himandme.weddingannouncer.com och losenord ar Gab03riel
sajberpillan - jag vet vad du menar med en partner som har tva vanster fotter...hihi...men han kan nog om han bara vill...ska prata me honom om de o se va han tycker...
bettertogether - guuud va kul o grattis grattis att ni fick det!!!!
det ni har pratat om dans o sant...usch det kanns som ett orosmoln for mig...min m2b har som sagt tva vanster fotter, men vi har hittat videos pa youtube med par so gor roliga saker av fortsta dansen,...skit kul o titta pa, men vet inte om m2b ar sa inne pa det...vi far se...men jag skulle ju vilja att vi hade nan form av forsta dans...men jag vet inte...
jo men det tror jag ocksa, men det ar fortfarande en orosmoln for mig, for jag skulle iaf vilja ha en dans med honom i min brudklanning...som antingen filmas eller som det tas kort pa...
ar det nan som har funderat pa att byta om till andra klader under kvallen forresten? jag har gjort det, men vet inte vad man skulle kunna tankas ha da?
eån: jo men det där me tofflorna va ju alltid en idé...=) kanske ska kolla upp det allternativet...=)
vi kommer också handla från axfood...hoppas bara att vi får ihop pengarna nu, det har blivit väldigt mycket utgifter för vanliga saker och eftersom jag inte jobbar just nu så är det extra jobbigt!
sarahkka76: wow vilken klänning (den lila)!! så häftig! e de den du ska ha?
kollade inbjudningskorten också...jättefina verkligen!
hej tjejer...nu e ja tebax...har elgat sjuk o så har sonen varit sjuk...men oj oj oj va ni har skrivit...hihi...ska försöka kolla allt ni skrivit, men lovar inget...=)
hoppas att det går bra för alla med planering o sånt, här går det väl si så där...har gjort lite på inbjudningskorten, så nu e de snart klara...=) tar det i rätt långsam takt eftersom de inte ska skickas än...men iaf...
jag var på läkarbesök på KS förra veckan och har nu fått det konstaterat att jag har/håller på att få diabetes! vet inte om ja nämnde det förra veckan, men nu gör jag det...=)
och har fått en salva för den fläck som jag var där för...ska se om det hjälper...hmmm...kanske ska förklara lite mer...
för lite mer än 4 år sen fick jag plötsligt en fläck på vänstra benet och la inte märke till den så mycket förrän mamma tjatade på mig för att gå å kolla den, så efter 1 ½ år (jag vet jag är långsam) gick ja o kollade den och fick en remiss till en hudläkare i vällingby och han gjorde en biopsi på den, men de kunde inte utesluta om det var det eller inte...och sen fick jag göra 2 st glukosbelastningar (man dricker ren glukos och tar urinprover för o se hur sockret påverkar), men de kunde inte helelr där bekräfta om det var diabetes eller inte...så nu när ja var på KS så tittade de bara på den och konstaterade att det är just en sån fläck som tyder på att man har diabetes/eller början på diabetes...
vid samma tillfälle som min läkare nere på vår VC skickade remiss till hud på KS så pratade vi om min vikt också och han frågade om jag hade funderat på en gastrik bypass (ni vet när de snörar ihop magsäcken och man går ner i vikt osv osv) och jag trodde ju inte att jag var en kandidat till det utan att man var tvungen att vara mycket mycket större än jag! (tänker inte på mig själv som jätte stor, men vet att jag är överviktig) men tydligen så ligger jag bra till att få en sån operation....så nu väntar jag på kallelse dit också...så det händer väldigt mycket just nu...
vart en hel del som inte handlade om just bröllop, men jag ville bara skriva av mig lite...
blivandefrueriksson: mitt BMI ligger på ca 37-40...
bettertogether: jo ja vet att det är typ 2, mammas förra kille hade typ 1 och berättade lite grann om det...och så fick ja låna en sån där pang i fingret grej som man mäter sockerhalten i blodet själv...
jag har provat LCHF, men det funkade inte så bra för mig...och sen är det nog så att jag behöver den där operationen iaf, för mina knän och leder börjar ta skada mer o mer...=(
jo det låter som en god lunch de där...hihi...
eån: jag vet att det är jättelång väntetid, men det känns som om det är värt det...risken finns ju att jag kanske inte kan gå ner överhuvudtaget om ja väntar mer...*suck*
blivandefrueriksson: jag vet inte vad gränsen ligger på för att få hjälp via landstinget...? men ska kolla på vardguiden.se nu så får vi se vad det står där...
hittade nått om att man bör ha minst 40 i BMI för att få via landstinget eller över 35 om man samtidigt lider av allvarliga följdsjukdomar.