• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • Bluebride

Min tärna vill så gärna, men hon bor 15-20 mil ifrån oss så det är svårt, men hon ska försöka komma hit i helgen. Är nu ensam då killen är i småland och praktiserar och han kommer hem till nästa helg.

CeKe skrev 2010-01-19 15:37:07 följande:
    Är det bara jag som inte har förstått det där med att tärnor och toastmastrar ska va med och pyssla och ordna saker? Personligen tänker jag att sånt helt & hållet är upp till brudparet! Men är det sedan någon som självmant vill och kan hjälpa till är det ju förståss guld värt. Jag skulle dock aldrig komma på tanken att kräva eller förvänta mig sådan hjälp! Det är ju trots allt vår stora dag och inte deras stora dag... Eller tänker jag galet?
  • Lyckliga013bruden

Jag verkar lika korkad som du
    Jag har inte involverat varken tärna eller toastmaster i något. Min tärna och jag har dialoger men hon bor i ett annat land å har därför svårt att hjälpa till med planering och sådant. Toastmastern är inte involverad av varken mig eller festisen, toastmastern har heller inte hört av sig och erbjudit att hjälpa till med planering mm.

Det vi ska göra förutom att boka frissa, smink, köpa skor. Är vigsel och festprogrammen det känns inte som toastmastern skulle kunna hjälpa till med. Fast de beror väl mest på att vi inte vet hur vi vill ha det än.

CeKe skrev 2010-01-19 15:37:07 följande:
    Är det bara jag som inte har förstått det där med att tärnor och toastmastrar ska va med och pyssla och ordna saker? Personligen tänker jag att sånt helt & hållet är upp till brudparet! Men är det sedan någon som självmant vill och kan hjälpa till är det ju förståss guld värt. Jag skulle dock aldrig komma på tanken att kräva eller förvänta mig sådan hjälp! Det är ju trots allt vår stora dag och inte deras stora dag... Eller tänker jag galet?
  • EåN2010

jag skulle aldrig ställa det som krav att min tärna eller våran toastmaster ska vara med och hjälpa till ...
    fast toastmastern måste ju göra lite innan... få koll på alla tal...

• sarahkka76

Nu är festprogrammet i stort sett klart. Ska bara lägga in lite info om gästerna och bordsplacering vilket jag kommer att göra efter OSA.

• giz83

för att fortsätta diskutionen om vad man "förväntar dig" och vad man helst skulle vilja att folk gör o inte gör.....

jag har blandade känslor vad gäller det där...jag som person är väldigt pysslig och planera är jätte skoj...det enda jag har bett mina tärnor om är att de ska vara mina ögon o händer under dagen...men sen att jag skulle bli jätteglad om de ville hjälpa till mer.

min kusin (en av tärnorna) bor i karlstad o kan inte komma o hjälpa till lika mycket som hon hade velat, och den andra (bästa vän) hon tycker att det är jättespännande och ska bli roligt att få sätta igång ordentligt och framför allt att få planera MÖHIPPA!

och vad gäller toastmaster så vet jag inte riktigt vem jag ska välja....

kommer frotsätta sen med det här o leta toastmaster...men har andra viktiga personer bestämda...=)

vi får se...

men det är många som kommer att vara inblandade och hjälpa till...

*kärleken är evig*
  • KatjaB

det här med vad tärnor och andra ska göra är ju så olika vad folk väntar sig. Som när vi frågade par nr 1 om de ville vara toastmasters om de ville vara just toastmasters, och de frågade vad det innebar för dem, om de skulle göra festprogram, placeringskort, planera underhållningen och organisera upp allt, så sa jag "nej, men absolut inte, vi är väl inga slavdrivare, det där gör vi själva" varpå hon fortsätter.."för det gjorde våra toastmasters"

hahaha, snacka om att jag kände mig lite dum. Nu ska de ha barn så de kommer inte vara det och jag hoppas att det inte var för att jag uttryckte mig så plumpt. Tärnorna har hittills inte gjort något, jag har letat upp klänningar och mailat bilder och de har fått ge ris eller ros. Ena tärnan som skulle vara toastmaster ångrade sig och skulle fundera över det och har inte svarat än på om hon ville det eller inte.. antar att hon inte vill., och det gör väl inget, mest blir jag lite trött på att hon inte kan säga som hon känner istället för att dra ut på det hela.

Men vi har iallafall tänkt göra typ allt själva och så får tärnor och marskalk vara stöd under dagen, kanske fixa med möhippa och svensexa.

• Tausen

Brandmännen räddade min klänning ur branden så den går förhoppningsvis att sanera! De hämtade sambons ring och min klänning

• KatjaB

åh! vilken lycka! gjorde de det nu, eller medan det brann?

Tausen skrev 2010-01-19 18:22:51 följande:
    Brandmännen räddade min klänning ur branden så den går förhoppningsvis att sanera! De hämtade sambons ring och min klänning
  • sarahkka76
    Åh vilken tur! Vi håller tummarna för att det ordnar sig. Hur är det med resten av era saker?
  • Bluebride

Låter bra, hoppas den går att använda. Hoppas det finns mer att rädda.
    Superkramar till er
    Jag är livrädd för bränder

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)