Inlägg från: Katinkaa |Visa alla inlägg
  • Katinkaa

Juli 2010

Hej
    jag har en liten fråga till er som beställt kinaklänninagr. när ni skickat måtten, har ni haft dom underkläder som ni ska ha på själva bröllopet elller hur har ni gjort?

Gott nytt år!

• Katinkaa

Okej TACK för svaret! Då jag kommer ha snörning med så kanske man "bara" behöver ha en liknande BH som den man tänker ha?

CeKe skrev 2010-01-01 13:47:18 följande:
    Hej!jag har i o f sig inte beställt kinaklänning, men däremot tagit mått för en klänning. Sömmerskan sa så här: Om underkläderna du ska ha kommer att förändra måtten gentemot hur de är utan, måste de va på när du tar mått. Alltså typ om du ska ha en korsett, en bh som gör brösten större/mindre etc
  • Katinkaa

Är det någon som har lila som tema? Hur ska ni göra med dukningen och dekorationerna?

• Katinkaa

har man möjlighet till det där med eget rum till barnen kan man ha med sig en lite dvd eller nått om det finns tillgång till tv så kan dom titta på film och lite leksaker som kan underhålla dom. Lättast är ju om man har en person som är där för att ta hand om barnen och underhålla dom. Så funderade vi på att ha det, men nu går det inte att han barn i den lokalen vi ska ha..

• Katinkaa

Jaaaaaa äntligen är kyrka/präst löst!!!
    Det blir "vårt" datum 24 Juli, blir nte den kyrkan vi tänkt men dom kunde ju aldrig svara eller ringa upp när vi sökte dom. (försökte få tag i prästen i 2 månader) Men skit i det vi ska GIFTA OSS!!!! *Lycklig*

• Katinkaa

jaa det känns underbart! Nu blev allt roligt igen så nu planeras det för fulla muggar =)

CeKe skrev 2010-01-05 12:15:34 följande:
    Härligt att det löst sig!!
  • Katinkaa

Taaack =) Ja nu sitter jag med 15 sidor uppe samtidigt och ska titta och få insiration av allt och alla. Kan inte lbi bättre =) på fredag blir det klänningprovning sen förhoppningsvis beställa klänning! Åååhhhh vad jag längtar nu!!!

Kärleken9 skrev 2010-01-05 12:33:51 följande:
    Mrs opp: Aha va roligt, grattis! katjaB: Kul för er med. Katinkaa: Grattis grattis, bara att börja planera. Riktigt dåligt av den kyrkan!!!
  • Katinkaa

Häftigt =) Hur långt e ni i planeringen??

rosesarered skrev 2010-01-05 15:52:43 följande:
    Vi gifter oss samma dag!
  • Katinkaa
    CeKe skrev 2010-01-05 22:12:25 följande:
    Ojojoj, har känt mig lite krasslig nu på kvällen, laddade ner publisher och blev snabbt kär i programmet Bra grej, även om jag inte blivit riktigt bra vän med sidnumreringarna ännu, tror jag...Sååå, på några timmar har jag suttit o knepat o knåpat med sånger, texter, bilder etc och ett slags festprogram har börjat ta form. Haha, skulle ju bara leka lite o testa publisher! Får se vad Kece har att säga om saken En fråga. Kommer ni skriva en massa sånt där fyndigt om alla gäster? Vilket jobb det lär va! Och de man inte riktigt känner, som är pojk/flickvänner till vänner, vad skriver man om dem i sådana fall?
    När jag var på bröllop där dom skrivit en massa
    om gästerna så hade dom på folk dom itne kände ordentligt eller som du säger pojk/flickvänner till släkt och vänner bara skrivit typ: Johan, tillsammans med brudens vän Jenny.
    Vi kommer nog göra så att vi skriver något om alla. Men beror kanske även på hur många man bjuder. Vi kommer ligga runt 60 och då är det nästan bara släkt och närmaste vännerna så där kommer vi nog ha alldeles för mycket att skriva på vissa :)
  • Katinkaa

hur tänker ni runt presenterna? Ska ni ha offentligpresent öppning under "festen" ska ni göra det en annan dag när alla som vill får komma eller gör ni det själva?

• Katinkaa

Vi har:
    vigselplats,vigselförrättare och festlokal bokad
    catering på gång
    tärnor,marskalkar toastmadame och toastmaster utsedda
    fotograf KANSKE bokad
    Catering är halvt klar :p

näst på listan är
    köpa papper och göra inbjudningskorten - och skicka
    prova klänningar (på fredag) sen beställa - kina.
    Fixa fästmannens kläder
    Ringar

rosesarered skrev 2010-01-06 14:15:03 följande:
    Vi har väl kommit en bra bit på väg. Dock kommer jag på nya saker som ska göras varje dag så listan blir bara längre Vi har:vigselplats och vigselförrättare bokadfestlokal klarcatering på gångtärna, toastmadame och toastmaster utseddafotograf bokadMin klänning och slöja köpt, sambons kläder utprovade och klara för uthyrningTärnans klänning utprovad och beställdInbjudningskort - vi vet hur de ska se ut, nu återstår bara tillverkningenBröllopshemsida på gångDet vi tänkte ta tag i näst är:göra inbjudningarvigselringbröllopsnatt florist så småningombröllopsresa (??? var i budgeten ska den in undrar jag bara)Ni då?
  • Katinkaa

glömde lite :p
    tiara klar
    servetter klara
    hår o smink klart

• Katinkaa

Någon av er som vet vart man kan få tag på en polaroidkamera eller liknande??????

• Katinkaa

Ja det verkar så =) Åh vad jag längtar :)
    Imorgon blir det fröhoppningsvis provning av klänningar, fast får se hur vädret är, vi måste köra ca 20 mil enkel resa...

rosesarered skrev 2010-01-06 20:34:01 följande:
    Verkar som att vi gjort ungefär lika mycket
  • Katinkaa

Woho idag har vi varit och bestält ringen!!! Jättefin!! Blev inte den jag hade tänkt men den här var mycket finare och mycket billigare dessutom :)
    känns skönt att kunna bocka av ännu en sak, imorgon blir det klänningsprovning =)

• Katinkaa

Åhhh tänka sig, igår var jag och min m2b i linköping och provade ut våra kläder! Han var så j*dra snygg i sina, längtar massor tills jag får se honom i kläderna på "VÅR" dag ;)
    Jag provade även en massa klänningar och döm om min förvåning när denna:
    www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50
    passade perfekt. Hade tittat på den innan men var säker på att jag inte skulle passa i den eftersom jag är överviktig men ack så fel jag hade. Den var klockren!!! Så nu ska den beställas från Milly hade jag tänkt. Pris i affären var 10500:- och tror genom milly så kostar den ca 2600:- otroligt egentligen! Förresten, när man provar den i affären är de ju skenor, är det de när man beställer från milly med?

o ringen är med fixad..nu börjar det röra på sig :) Fick till och med ringen på 25% rabatt plus att vi ska sälja lite guld vi inte använder.. känns bra detta =)

Ibjudningarna ska bli klara i veckan som kommer, tärnorna kommer till helgen och ska hjälpa till och vika och fixa de med mig =)

Hur går det för er andra?

• Katinkaa

Katja B
    Tack!! Jag tror den kommer bli skit bra! Jag har ALDRIG känt mig så vacker som när jag tog på mig den =)

Ahh vad kul, ja lyckas man få den nedsatt så spelar det ju ingen roll! Har du bild på din på galleriet??

• Katinkaa

haha smaart =) Klart man inte vill att han ska kunna tjuvkika innan, som du säger man vill ju att han ska slås över hur otroligt vacker man är när man ska tåga in =)

KatjaB skrev 2010-01-09 14:57:36 följande:
    den finns i mitt galleri, dock ingen bild med den på. Sambon har nämligen sett bilder på klänningen men inte dem när jag har på mig den, tänkte att han ska få hänföras över hur snygg jag är på bröllopsdagen (vill inte att han ska få möjlighet att tjuvkika innan)
  • Katinkaa

åhh undra om någon av alla ni idérika brudar kan hjälpa mig med detta..
    Jag hade tänkte ha en polaroidkamera på bröllopet, så folk kunde ta en "rolig" bild på sig och sätta på samma sida om dom skriver i i gästboken..kunde varit lite kul men känns som om det e kört då dom nog itne görs längre och verkar inte få tag på någon till vettigt pris..någon som har nån bra och kul idé?

Svar på tråden Juli 2010