Juli 2010
Hej på er!
Vi gifter oss också i juli så jag tänkte att jag tittar in lite här och kan kanske få lite tips och trix från er som gifter er samma månad. 17/7 blir det för oss.
När skickade/skickar ni ut era inbjudningskort?
Hej på er!
Vi gifter oss också i juli så jag tänkte att jag tittar in lite här och kan kanske få lite tips och trix från er som gifter er samma månad. 17/7 blir det för oss.
När skickade/skickar ni ut era inbjudningskort?
Hej alla!
Tänkte fråga hur ni tänkt med tema. Går ni stenhårt på en färg eller hur gör ni? Vi ska ha mörklila på brudnäbb och tärna, inbjudningskort och alla andra pappersgrejer blir vitt och mörklila. Men blommorna både i min bukett och i dekorationer ska vara i två nyanser av rosa och vitt. Har inte funderat så mkt på det förut men nu har jag börjat snurra lite om att man kanske inte ska blanda....de flesta har ju en färg som allt är i....hm svårt. Vill INTE blanda in lila i buketten. Vad tycker ni, kan man blanda eller är det snyggast med en färg rakt igenom? Vill verkligen ha mina rosa blommor, men funkar inte med rosa klänning på min tärna....hon skulle vägra ;) (nej kanske inte, men passar inte alls) plus att min sambo gillar det lila då det blir lite mer stiligt och inte lika gulligt som rosa rakt igenom.... Vel vel vel....
Tack alla för tips och uppmuntran vad gäller flera färger i temat. Vill ju ha så...men blev lite osäker där ett tag. Men nu när alla ni tycker det är ok och det är fler än vi som har flera färger känns det skönt :) Tack!
HemligE: Har tyvärr inga tips eftersom både brudnäbbens och tärnans klänningar ska sys upp. Jag och Tärnan ska välja lila nyans på tyget och sen syr hon sin egen klänning och brudnäbbens mamma (min bl.svägerska) syr den lilla klänningen. Men lycka till och kul att höra med ngn mer som har mörklila :).