Inlägg från: tessomac |Visa alla inlägg
  • tessomac

Juli 2010

Jäklar vilken aktivitet det varit i den här tråden

roses: Vi ska ha runda bord och har också tänkt oss något arrangemang i mitten.

Liksom alla andra ska vi ha klädkod kavaj. Vi skiter i Magdalena Ribbing och hennes vänner eftersom sambon och marskalkerna ska ha smoking.

rosesarered skrev 2010-01-27 21:19:25 följande:
    Här är man bort nån dag och full fart i tråden Mrsmuffin,vad tråkigt med ringen!! Hoppas ni hittar den även om det känns osannolikt. Jag tappade min ring en blöt midsommarafton för tre år sedan. Dagen efter fick fästmannen och svärmor leta efter den på stranden där vi nattbadat innan när jag låg och hade århundradets värsta baksmälla. Tur nog hittade jag ringen sen på toaletten under handfatet. men jag lärde mig en läxa Dukning, vet inte riktigt. Vi ska ha runda bord så det blir nånslags arrangemang i mitten av bordet. Ingen annan här som ska ha runda bord?Klädkod,även vi ska ha kavaj. Känns som att det passar bäst på vårt bröllop. Sen bryter vi säkert mot etiketten eftersom sambon ska ha frockcoat och då ska man kanske ha en annan klädkod än kavaj? ja, jag har ingen koll på etikettregler som ni märker...Papper,vi skrev ut vår inlaga till korten på vita cansonpapper från Panduro. Fanns i många olika färger och blev fint tycker jag. Annars är transparent papper fint och skriva ut på. Imorgon ska jag gå och kolla på ring! spännande!Min svägerska jobbar i en guldsmedsaffär och jag fick tipset av henne att skrapa ihop gammalt guld. Har gjort mitt bästa ikväll och hoppas på att guldet ger lite pengar som man kan lägga till ringbudgeten.
  • tessomac

källerud och roses: Jag trodde inte att guldsmeden använde det guld man lämnar in om man inte särskilt ber om det (och då tar de mer i arbetskostnad). Det beskedet har i alla fall jag fått från flera olika guldsmeder. Förklaringen är att det är svårare för dem att smälta ner och arbeta med "gammalt" guld, särskilt om man har flera olika småsmycken med lite olika sammansättning på guldet. Istället säljer de ens guld till det företag de beställer sitt nya guld ifrån och beställer nytt till den ring de ska göra så att det blir mer lätthanterligt och enhetligt. Så har de i alla fall sagt till mig...

• tessomac

Vad använder man tjärat snöre till?

• tessomac

JollyO: Vilka superfina inbjudningar!

KatjaB: Smyckena är super.

• tessomac

Hej allihopa!

Jag har inte varit inne på BT på två dagar nu och känner att jag börjar få abstinens

Det verkar gå framåt för er alla i en rasande fart, själv har jag inte bokat/fixat så mycket den senaste tiden, men jag tänker ständigt på bröllopsgrejer. Jag t.o.m. drömmer om det

I natt drömde jag att det var dagen innan bröllopet och att vi fortfarande inte skickat ut våra inbjudningar... kan man bli knäppare? Någon annan som drömmer bröllop?

KatjaB: GRATTIS. Jättefint halsband.

• tessomac

Casmel: vi har bytt datum till den 10 juli, du får gärna ändra det!

Casmel skrev 2010-02-22 09:39:27 följande:
    Om det är någon som vill lägga till sig i listan uppe i starten av tråden så säg till. Skriv oxå gärna vilken datum ni gifter er så lägger jag till!Jag tänkte fixa lite med festprogrammet idag...Är hemma o sjuk idag
  • tessomac

Casmel: Krya på dig föreesten. Jag är också hemma idag, inte sjuk men insnöad!

Svar på tråden Juli 2010